AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #1 Skrevet 19. desember 2022 Jeg fremstår ganske perfekt utad, med alt på stell. Vi er gift på 5. året og har et lite barn sammen. Stort hus i et «fint» område og fin bil, to gode inntekter. Men ekteskapet vårt skranter, vi er mye uenige. Blant annet om barn, jeg vil gjerne ha ett barn til, men mannen vil ikke. Jeg føler jeg ikke når inn til han og at han ikke lytter. Det er også en del andre ting ved han som har såret meg veldig, som f.eks at moren hans alltid snakker nedsettende om meg og at han alltid tar hennes parti. Han jobber mye overtid, og jeg er mye alene med barnet vårt. Jeg har foreslått parterapi, men det vil han ikke gå med på. Jeg er der at jeg gir opp nå, har lyst til å skilles, fordi jeg ikke orker mer. Føler jeg har prøvd lenge nå, og jeg når ikke frem. Samtidig vet jeg at jeg kommer til å miste mye av nettverket vårt hvis jeg skilles, våre felles venner. Nabolaget vi bor og alt det trygge vi har sammen. Jeg er virkelig ikke lykkelig. Jeg har sagt ifra mange ganger, men han svarer bare med å legge alt skyld på meg. Hva bør jeg gjøre? Anonymkode: da084...294 1
fru Alving Skrevet 19. desember 2022 #2 Skrevet 19. desember 2022 Hvorfor vil du ha et barn til med denne mannen da, tror du at da blir alt bedre? Nabolag og penger er ikke så viktige i det store og hele. At han jobber mye kan jo være fordi han vil ta vare på familien økonomisk og det gjør mange menn ved å tjene penger. At han lar moren dure i vei slik er ikke greit og for meg hadde det nok vært utilgivelig. Tror ihvertfall at du vil klare deg godt alene, og ekte venner vil du ikke miste. men det e rklart at omgangsvenner dere har som par vil kanskje være unaturlige å holde fast ved. Det er ikke for sent å få flere venner, det er ikke for sent å finne seg en ny mann heller🥰 7 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #3 Skrevet 19. desember 2022 fru Alving skrev (3 minutter siden): Hvorfor vil du ha et barn til med denne mannen da, tror du at da blir alt bedre? Nabolag og penger er ikke så viktige i det store og hele. At han jobber mye kan jo være fordi han vil ta vare på familien økonomisk og det gjør mange menn ved å tjene penger. At han lar moren dure i vei slik er ikke greit og for meg hadde det nok vært utilgivelig. Tror ihvertfall at du vil klare deg godt alene, og ekte venner vil du ikke miste. men det e rklart at omgangsvenner dere har som par vil kanskje være unaturlige å holde fast ved. Det er ikke for sent å få flere venner, det er ikke for sent å finne seg en ny mann heller🥰 Mange gjør det også for å slippe å dra hjem til familien dessverre. Så spørsmålet å stille ham er jo at enten må dere jobbe med forholdet, eller så har dere jo ikke noe forhold. Anonymkode: 17271...d10 1 3
fru Alving Skrevet 19. desember 2022 #4 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Mange gjør det også for å slippe å dra hjem til familien dessverre. Så spørsmålet å stille ham er jo at enten må dere jobbe med forholdet, eller så har dere jo ikke noe forhold. Anonymkode: 17271...d10 Enig i det. Men det høres jo litt ut i hovedinnlegget som at fasade og materielle ting er viktig for paret. 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #5 Skrevet 19. desember 2022 fru Alving skrev (1 time siden): Enig i det. Men det høres jo litt ut i hovedinnlegget som at fasade og materielle ting er viktig for paret. Sett svigermor på plass selv. Prevensjon er ikke alltid 100% så du kan jo «lure» han. Prøv ikke møt hans behov og se hva som skjer Anonymkode: 90651...b5a 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #6 Skrevet 20. desember 2022 Tenk på deg selv og ikke fasaden. Jeg gjorde det, ble lykkelig. Anonymkode: a79f9...1ef 1
Kvinne87Rogaland Skrevet 20. desember 2022 #7 Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Sett svigermor på plass selv. Prevensjon er ikke alltid 100% så du kan jo «lure» han. Prøv ikke møt hans behov og se hva som skjer Anonymkode: 90651...b5a Hun skriver jo at han jobber mye overtid og hun er mye alene med barnet. Hvorfor skal hun da få enda ett barn, MOT HANS VILJE?? Dummeste jeg har hørt 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #8 Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Sett svigermor på plass selv. Prevensjon er ikke alltid 100% så du kan jo «lure» han. Prøv ikke møt hans behov og se hva som skjer Anonymkode: 90651...b5a Ikke lur ham! Han kommer ikke til å endre mening, og da tvinger du barnet til å bli født inn i en familie som rakner (og kanskje barnet er dråpen) og med en far som ikke ønsket det. Å være uønsket er forferdelig vondt. Anonymkode: 0820e...6f7 3
billie833111 Skrevet 20. desember 2022 #9 Skrevet 20. desember 2022 Men lytter du til han da? Du sier at du ikke når inn - men det er jo det samme som at han ikke når inn til deg heller. Å få barn eller ikke er jo ikke noe man kan inngå kompromiss om, og jeg mener bestemt at den som ikke ønsker må ha vetorett. Det høres for meg ut som om du ønsker å overbevise han om at ditt ønske er mer riktig, eller mer viktig, enn hans. Og som nevnt ovenfor, det gir ingen mening at du klager på at han jobber for mye og ikke hjelper nok med det barnet dere har hvis du samtidig ønsker ett barn til med han?! Her føler jeg du må bestemme deg for én av disse. Det er ikke riktig å klage på at det er for mye ansvar på deg, samtidig som du prøver å overtale til enda ett barn. Mannen din føler seg mest sannsynlig utilstrekkelig i forholdet og i familielivet, og det er klart at han da ikke vil ønske å legge enda mer byrde på deg! Jeg merker meg også at du påpeker at han legger all skyld på deg, så da vil jeg utfordre deg med følgende tanke; er det ikke akkurat det samme du gjør, du også? Legger all skyld på han slik du beskriver det? 2 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #10 Skrevet 20. desember 2022 billie833111 skrev (1 time siden): Men lytter du til han da? Du sier at du ikke når inn - men det er jo det samme som at han ikke når inn til deg heller. Å få barn eller ikke er jo ikke noe man kan inngå kompromiss om, og jeg mener bestemt at den som ikke ønsker må ha vetorett. Det høres for meg ut som om du ønsker å overbevise han om at ditt ønske er mer riktig, eller mer viktig, enn hans. Og som nevnt ovenfor, det gir ingen mening at du klager på at han jobber for mye og ikke hjelper nok med det barnet dere har hvis du samtidig ønsker ett barn til med han?! Her føler jeg du må bestemme deg for én av disse. Det er ikke riktig å klage på at det er for mye ansvar på deg, samtidig som du prøver å overtale til enda ett barn. Mannen din føler seg mest sannsynlig utilstrekkelig i forholdet og i familielivet, og det er klart at han da ikke vil ønske å legge enda mer byrde på deg! Jeg merker meg også at du påpeker at han legger all skyld på deg, så da vil jeg utfordre deg med følgende tanke; er det ikke akkurat det samme du gjør, du også? Legger all skyld på han slik du beskriver det? Jeg tror vi kanskje må bli enige om at vi er for ulike. Jeg så for meg et liv der vi prioriterte barna begge to og hadde mye familietid sammen. Han vil helst trene, være med venner og drive med sine ting i sin fritid. Han jobber mye overtid frivillig, uten at jobben pålegger han det, de ekstra pengene han tjener inn trenger vi egentlig ikke, da vi tjener nok i utgangspunktet. Jeg er enig i at man ikke skal få flere barn sammen når begge ikke vil. Men jeg synes det er dumt fordi det var ikke det jeg så for meg. Dette er en del av grunnene til at jeg synes vi er for ulike. Og at løsningen her kanskje blir at vi går hver vår vei. Anonymkode: da084...294
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #11 Skrevet 20. desember 2022 Kvinne87Rogaland skrev (1 time siden): Hun skriver jo at han jobber mye overtid og hun er mye alene med barnet. Hvorfor skal hun da få enda ett barn, MOT HANS VILJE?? Dummeste jeg har hørt AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke lur ham! Han kommer ikke til å endre mening, og da tvinger du barnet til å bli født inn i en familie som rakner (og kanskje barnet er dråpen) og med en far som ikke ønsket det. Å være uønsket er forferdelig vondt. Anonymkode: 0820e...6f7 Det hadde aldri falt meg inn å få unger uten partners samtykke. Det er helt bak mål, og utrolig dumt ovenfor både partner og barnet selv, for å ikke snakke om spikeren i kista for forholdet. Anonymkode: da084...294 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #12 Skrevet 20. desember 2022 fru Alving skrev (13 timer siden): Enig i det. Men det høres jo litt ut i hovedinnlegget som at fasade og materielle ting er viktig for paret. AnonymBruker skrev (1 time siden): Tenk på deg selv og ikke fasaden. Jeg gjorde det, ble lykkelig. Anonymkode: a79f9...1ef Jeg er ikke opptatt av fasade. Nevnte det i innlegget fordi jeg vet at jeg mister hus og nettverk hvis vi går i fra hverandre. Ingen av oss tjener nok til å beholde huset alene. Anonymkode: da084...294 1
fru Alving Skrevet 20. desember 2022 #13 Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er ikke opptatt av fasade. Nevnte det i innlegget fordi jeg vet at jeg mister hus og nettverk hvis vi går i fra hverandre. Ingen av oss tjener nok til å beholde huset alene. Anonymkode: da084...294 Det skjønner jeg godt. Hus og hjem er viktige ting og ofte er vi knyttet til nærmiljøet også. Tror du at du vil innfinne deg med situasjonen eller vil det tære så mye at du blir ulykkelig? barnet ditt vil bli mer og mer selvstendig og du vil og få mer tid til deg selv etterhvert.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #14 Skrevet 20. desember 2022 Du skriver du "når ikke inn" Det gjør du. Det du mener, er at du ikke får han til å følge dine meninger istedenfor sine egne. Han er ikke glad i familielivet. Vil jobbe og trene. Kjeder seg sikkert sammen med deg. Dette er jo veldig enkelt. Idet han sa han ikke ville ha flere barn, skulle du svart at da må vi gå hver for oss. Vi vil ikke det samme. Evt får dere gjøre det beste ut av det. Dere kan betale for vaskehjelp og barnevakt. Så får du mulighet for å komme deg mer ut. Anonymkode: 6aa7f...0ac 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #15 Skrevet 20. desember 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg tror vi kanskje må bli enige om at vi er for ulike. Jeg så for meg et liv der vi prioriterte barna begge to og hadde mye familietid sammen. Han vil helst trene, være med venner og drive med sine ting i sin fritid. Han jobber mye overtid frivillig, uten at jobben pålegger han det, de ekstra pengene han tjener inn trenger vi egentlig ikke, da vi tjener nok i utgangspunktet. Jeg er enig i at man ikke skal få flere barn sammen når begge ikke vil. Men jeg synes det er dumt fordi det var ikke det jeg så for meg. Dette er en del av grunnene til at jeg synes vi er for ulike. Og at løsningen her kanskje blir at vi går hver vår vei. Anonymkode: da084...294 Jeg legger merke til at du valgte å ikke respondere på mine spørsmål og kommentarer om din rolle, og hvordan det du egentlig ønsker er å få ham til å ønske det samme som deg. Begge parter må lytte til hverandre. Høres lurt ut for dere begge to å gå videre med andre mennesker i stedet, hvis dere ikke er åpne for å jobbe mot hverandre - noe det høres ut som verken han eller du er. Da står det stille da. Anonymkode: af491...2dd 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #16 Skrevet 20. desember 2022 Kommer til å gjøre meg sykt upopulær nå, men la gå!❤️ Er du i en alder det vil være vanskelig å starte nytt forhold og samtidig rekke å få barn? Hvis du vil angre på å ikke få fler, og du er over 35; bli gravid. Og la forholdet stå til! Barna er for alltid, selv om mannen ikke er det. Så lar du forholdet gå sin gang, enten det er det ene eller andre TS. Hvis du klarer deg fint alene med to, så gjør du det. Ikke angre deg på at du ikke fikk fler i alle fall. Det at du blir gravid og beholder kan bli forholdets undergang, men det er kanskje ikke krise slik jeg tolker deg? Anonymkode: 0ffc4...810 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #17 Skrevet 20. desember 2022 Du sier, enten parterapi eller skilsmisse. Et forhold er en jobb, en særdeles viktig jobb når man har barn og bygd seg opp et liv sammen. Er han ikke villig til parterapi vet du at han også ønsker å skilles. Alt annet ordner seg for deg ❤ Tøft i starten, men enda tøffere å bli. Og du, ikke få flere barn før dere har jobbet dere igjennom dette. Anonymkode: ea66f...808 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #18 Skrevet 20. desember 2022 fru Alving skrev (5 timer siden): Det skjønner jeg godt. Hus og hjem er viktige ting og ofte er vi knyttet til nærmiljøet også. Tror du at du vil innfinne deg med situasjonen eller vil det tære så mye at du blir ulykkelig? barnet ditt vil bli mer og mer selvstendig og du vil og få mer tid til deg selv etterhvert. Jeg ser for meg at jeg vil bli lykkelig på egenhånd. Hus og hjem er viktig, men jeg tjener nok til å ha et hjem og et liv med god livskvalitet uten han. Nærmiljøet vil jeg savne, men det er ikke umulig å få nye venner og nytt miljø. Anonymkode: da084...294
Rights Skrevet 20. desember 2022 #19 Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg fremstår ganske perfekt utad, med alt på stell. Vi er gift på 5. året og har et lite barn sammen. Stort hus i et «fint» område og fin bil, to gode inntekter. Men ekteskapet vårt skranter, vi er mye uenige. Blant annet om barn, jeg vil gjerne ha ett barn til, men mannen vil ikke. Jeg føler jeg ikke når inn til han og at han ikke lytter. Det er også en del andre ting ved han som har såret meg veldig, som f.eks at moren hans alltid snakker nedsettende om meg og at han alltid tar hennes parti. Han jobber mye overtid, og jeg er mye alene med barnet vårt. Jeg har foreslått parterapi, men det vil han ikke gå med på. Jeg er der at jeg gir opp nå, har lyst til å skilles, fordi jeg ikke orker mer. Føler jeg har prøvd lenge nå, og jeg når ikke frem. Samtidig vet jeg at jeg kommer til å miste mye av nettverket vårt hvis jeg skilles, våre felles venner. Nabolaget vi bor og alt det trygge vi har sammen. Jeg er virkelig ikke lykkelig. Jeg har sagt ifra mange ganger, men han svarer bare med å legge alt skyld på meg. Hva bør jeg gjøre? Anonymkode: da084...294 Jeg sier fuck alt det overfladiske. Finn deg selv. Finn noen du er lykkelig med. Eller slå han med en stekepanne. Fungerer kanskje det også.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #20 Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg legger merke til at du valgte å ikke respondere på mine spørsmål og kommentarer om din rolle, og hvordan det du egentlig ønsker er å få ham til å ønske det samme som deg. Begge parter må lytte til hverandre. Høres lurt ut for dere begge to å gå videre med andre mennesker i stedet, hvis dere ikke er åpne for å jobbe mot hverandre - noe det høres ut som verken han eller du er. Da står det stille da. Anonymkode: af491...2dd Jeg har prøvd å jobbe mot han, jeg føler hvert fall det. Det er en grunn til at han jobber så mye, dette er hans ønske. Men føler på mange plan at vi er for ulike, og ikke vil de samme tingene. Noen ting kan man inngå kompromisser på, andre ting som f.eks svigermor og hennes oppførsel er for sårende og plager meg veldig. Anonymkode: da084...294
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå