Gå til innhold

Dersom partneren din er utro, ønsker du å få beskjed om det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom partneren din er utro, ønsker du å få beskjed om det, fra kvinnen/mannen eller noen andre som vet om utroskapen?

(Antar at alle helst vil høre det fra partneren).

Personlig hadde jeg ønsket å få vite sannheten. Jeg ønsker ikke å bli løyet til, holdt for narr, kaste bort «dyrebar» tid, bli tatt fra muligheten om å valget bli/gå, og at folk skal tenke «hun skulle bare visst» om meg. 

Anonymkode: dc0b2...141

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg ville vite. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, hvis de har bevis eller det kommer fra noen jeg kjenner. Men jeg tror ikke jeg hadde trodd på det hvis det kom et anonymt brev eller det bare var en påstand fra et menneske jeg aldri hadde hørt om. Da hadde det vært bedre at de ikke hadde sagt noe.

• Liker 1
Skrevet

Hvis det var en engangsgreie, så nei. Hvis det var en langvarig affære, så ja. 

Anonymkode: 975a1...800

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, jeg ville ha ønsket å selv kunne ta valget om å bli eller gå. 
Ønsker heller ikke at noen snakker bak ryggen på meg. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei. "Fortid er fortid"(som det heter seg her). Om hun derimot planla å være utro en gang i fremtiden  - så ville jeg kanskje vite det :nikke:

Skrevet

Ja ville ønsket å få vite om det snarest mulig. Dette gjelder uansett om det var et engangsligg på fylla eller noe mer langvarig. Hvis det ble fortalt av noen som var anonym, ønsker jeg at det hadde vært konkret med navn/dato el for å kunne verifisere 

Har nulltoleranse for utroskap. Ville heller vært evig singel etter brudd med utro mann enn å prøve å gå videre med forholdet. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 8411c...af3

Skrevet

Selvfølgelig. Jeg vil ikke leve en løgn.

Eneste formidlende omstendighet var hvis han fortalte det selv og det snart etter hendelsen. Hemmeligholdet er minst halve sviket.

Anonymkode: d1a76...e31

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Dersom partneren din er utro, ønsker du å få beskjed om det, fra kvinnen/mannen eller noen andre som vet om utroskapen?

(Antar at alle helst vil høre det fra partneren).

Personlig hadde jeg ønsket å få vite sannheten. Jeg ønsker ikke å bli løyet til, holdt for narr, kaste bort «dyrebar» tid, bli tatt fra muligheten om å valget bli/gå, og at folk skal tenke «hun skulle bare visst» om meg. 

Anonymkode: dc0b2...141

Selvfølgelig vil jeg vite. Med eksen fikk jeg vite det av ei felles venninne av meg og elskerinna (hun var en familievenn av eksen). Denne venninnas formål var å splitte oss og såre meg, men jeg er henne evig takknemlig for at jeg slapp å gå rundt som en intetanende, paranoid idiot, mens eksen flashet forholdet til elskerinna foran venner og familie.

Hvis min nåværende mann er utro, vil jeg gjerne vite så snart som mulig. For meg er utroskap en total dealbreaker, uansett hvor mye jeg elsker mannen. Jeg ønsker å ta et selvstendig valg hvorvidt jeg ønsker å forbli i forholdet til mannen eller ei, ikke at han tar dette valget for meg over mitt hode. Jeg ønsker også å beskytte meg mot seksuelt overførbare sykdommer og nye stebarn. 

Anonymkode: e057f...6ad

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Nei. Jeg foretrekker å merke det selv. I verste fall vil jeg høre det fra min mann eller en god venninne/familiemedlem som er helt sikker i sin sak, og da bør det være gode bevis tilgjengelig. 

Anonymkode: 01bbc...5db

Skrevet

Nei, synes utroskap uten følelser egentlig er rimelig ufarlig så lenge partneren klarer å være diskre. 

Anonymkode: fadf3...96e

• Liker 1
Skrevet

Hei jeg vil ikke vite. Vil finne det ut selv. Syntes folk blander seg altfor mye i andre sine saker. 

Anonymkode: cf7ca...0a5

• Liker 2
Skrevet

Ja,det ville jeg ønsket å vite,selvfølgelig helst i en innrømmelse fra han . Skulle noen andre fortalt det ville jeg helst hatt noe bevis,utenom visst det var fra noen venner jeg stoler jeg 100 prosent på

• Liker 2
Skrevet

Kommer helt an på situasjonen, men i hovedsak nei.

Anonymkode: 5bf37...f72

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei jeg vil ikke vite. Vil finne det ut selv. Syntes folk blander seg altfor mye i andre sine saker. 

Anonymkode: cf7ca...0a5

Hvis partneren din var utro med noen i vennegjengen og alle de andre visste det, hadde du fremdeles ønska å leve i uvitenhet? Dere hadde invitert alle på middag du hadde servert elskerinna eller elskeren til partner og vært riktig så gjestfri mens du var det eneste i rommet som ikke ante noe?

Dette tror jeg i så fall du skal informere omgivelsene om på forhånd, ellers tror jeg de fleste vil fortelle det til deg fordi de tror de gjør deg en tjeneste.

• Liker 5
Skrevet

Spørs litt. Et kyss hadde jeg sannsynligvis tilgitt, og ville derfor ikke visst om det (om det kun skjedde én gang, vel og merke). Et ligg ville jeg visst om, for å kunne ta valget om å bli eller gå. Dette ville jeg hatt vanskeligere for å noen gang kunne tilgi.

Anonymkode: a05e1...da5

• Liker 1
Skrevet
Nymerïa skrev (16 minutter siden):

Hvis partneren din var utro med noen i vennegjengen og alle de andre visste det, hadde du fremdeles ønska å leve i uvitenhet? Dere hadde invitert alle på middag du hadde servert elskerinna eller elskeren til partner og vært riktig så gjestfri mens du var det eneste i rommet som ikke ante noe?

Dette tror jeg i så fall du skal informere omgivelsene om på forhånd, ellers tror jeg de fleste vil fortelle det til deg fordi de tror de gjør deg en tjeneste.

Dette var eksakt min situasjon. Eksen var utro med en felles venninne. Hun kom på besøk i mitt hjem, parkerte bilen i min garasje da hun skulle ut og reise, og lekte "venninner" samtidig som hun lå med mannen min og planla å "overta" min rolle ved å forberede familien, slenge dritt om meg til alt og alle osv. Jeg kjente at noe ikke stemte, reagerte på de lange chattene, tonen de hadde seg imellom, kroppsspråket. Jeg konfronterte mannen og pratet med hans familie om mistankene mine. Både han og de lo av meg, kalte meg kontrollerende, sjalu og paranoid med rik fantasi. Glemte jeg å nevne at jeg var høygravid og nylig født da dette pågikk? Joda, det var jeg. Jeg holdt på å miste melken av alt stresset og overtenkningen. Den dagen alt kom ut, var som om et veldig tungt bør ramlet av skuldrene mine. 

Anonymkode: e057f...6ad

• Liker 2
  • Hjerte 7
Skrevet

Nei, ikke nå.

Anonymkode: 2ef93...417

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...