AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #1 Skrevet 19. desember 2022 Leser ofte om mammaer som henger sammen i barseltiden, og pappaer som finner andre pappaer å henge med. Er det uvanlig med begge kjønn? Eller finnes det eksempler på «mamma- og pappagruppe» Anonymkode: a69d4...f20
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #2 Skrevet 19. desember 2022 Vi var både pappaer og mammaer mixet på åpen barnehage og babysang. Anonymkode: fbdc2...f91 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #3 Skrevet 19. desember 2022 Barselgruppa mi var en kombinert mamma- og pappagruppe frem til pappaene skulle ut i perm og gjorde det om til en meget eksklusiv manneklubb. Jeg er eneste uten mann som er ute i perm, så jeg fikk lov til å være med videre likevel. Teknisk sett er det en kombinert mamma- og pappagruppe fremdeles, men det er hemmelig. 😂 På åpen barnehage er det egentlig en god mix, men det er flest pappaer som kommer med babyer og flest mammaer som kommer med barn over 2. Har ikke sett en eneste pappa på babysang, men har hørt fra bekjente at det er en nokså jevn blanding på de forskjellige baby-treningsgruppene på treningssenteret her. Anonymkode: 28e20...a2d
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #4 Skrevet 19. desember 2022 Jeg begynte å jobbe først av damene i min barselgruppe. Mannen min var litt skeptisk til å bli med dem videre (han ville ikke bli en "inntrenger" i en gruppe som hadde satt seg godt), men ga det en sjanse og ble med på et barseltreff. Han fant tonen med de andre, og et par av de andre fedrene ble også med da mødrene begynte å jobbe. Det dabbet litt av etter hvert - tror ikke mennene fant tonen like godt med hverandre som vi damene hadde gjort (det var full klaff). Men i tre-fire måneder hadde de en miks-gruppe. Anonymkode: dc4c5...ca2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #5 Skrevet 20. desember 2022 I barselgruppene har det bare vært mødre. Det er jo litt naturlig at det er slik, siden de settes sammen av barn født samtidig, og det i 99% av tilfellene er mødre som tar permisjonen de første månedene. Det var snakk om å prøve å spleise fedrene til en pappa-gruppe, etter hvert som fedrene tok over permisjonen, men det ble aldri noe av. Det var forsåvidt knapt noe aktivitet i det hele tatt i barsel-gruppen heller da, det var vel bare de første få månedene det var litt aktivitet. Men når ungen ble større gikk vi jo på babysang og i åpen bhg, og der var det masse både mammaer og pappaer. Så her i huset var pappaen like sosial som meg, jeg var vel med på to-tre treff med mødrene i barselgruppen, og deretter var den sosiale omgangen babysang og åpen bhg. Anonymkode: b9798...0bf 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #6 Skrevet 20. desember 2022 Her har vi vært blandet, samt begge foreldre på treff i helgene:) Veldig hyggelig å bli kjent. Anonymkode: fa6e7...7fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå