AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #1 Skrevet 19. desember 2022 To bestevenninnene mine følte seg forkjøla/influensa i dag. De tok begge en koronatest hjemme i dag. Og begge fikk to streker og positivt test liksom. Så har de korona. Jeg er liksom ikke redd korona mer enn noe anna sykdom altså. Men jeg blir litt usikker. Det som er at de var på fest på lørdag. Jeg kunne ikke joine denne festen, og var med familien til Stavanger og besøkte mormor og morfar. Så jeg var ikke på festen. Og er ikke syk. Så tror jo at det er der de har blitt smittet. Så er greia at vi pleier alltid lille julaften å feire ha filmkveld sammen vi tre. Vi baker litt av og til, og spiser taco. Hver 23. Har vi liksom pleid å gjøre det. Så leser jeg på nettet at korona smitter bare i 2-3 dager. Da er de ikke syke mer på torsdag, ikke sant? Så hvis jeg er med de lille julaften sånn vi alltid gjør så er sjansen liten for å bli smittet av å se film og spise taco? Jeg har kjempe lyst. Og vil gjøre det. Men er også litt redd for at jeg blir syk og skal ikke reise på hyttetur i romjula da. Det vil jeg jo også. Hva tror dere? Anonymkode: 5ff0d...361
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #2 Skrevet 19. desember 2022 Ville ikke tatt sjansen... Anonymkode: d870a...b35
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #3 Skrevet 19. desember 2022 De tror man bare er smittsom de første dagene med symptomer, men de er ikke sikre! Så for din egen del og alle de du skal møte i jule - utsett filmkvelden til de er friske! Dessuten er det ikke sikkert at de er friske og fine i formen innen fredag. Anonymkode: 2e081...feb
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #4 Skrevet 19. desember 2022 Jeg synes 4 dager er alt for lite. Tenk om du tar det med deg videre og smitter noen som ikke tåler det. Anonymkode: 18b64...3a2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #5 Skrevet 19. desember 2022 Jeg ville nok holdt meg unna pga at det er jul - kjipt å bli sjuk og du kan smitte familien din. Anonymkode: eef0a...943
nordlending Skrevet 19. desember 2022 #6 Skrevet 19. desember 2022 Hadde nok utsatt det, film og taco kan man alltids ta en annen dag.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #7 Skrevet 19. desember 2022 Jeg hadde nettopp korona selv - og ble nesten ikke syk, bare som en helt vanlig forkjølelse. (Har 3 doser vaksine og har hatt korona en gang før). Jeg ville tenkt at fredag var en trygg dag å møtes på. Du trenger jo ikke klemme dem, og dere kan bruke antibac 😊 og så er dere vel unge og spreke, så da går det nok fint uansett. Hadde det vært færre dager hadde det vært verre, men det er jo tross alt fire døgn til, og så lenge de er i grei form ser jeg ikke noen grunn til å droppe noe som betyr så mye for dere. Anonymkode: e4d73...a51
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå