AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #1 Del Skrevet 19. desember 2022 Vi Prøver å få barn. Forsøkt i et år nå uten å lykkes. Jeg jar fått påvist lavt stoffskifte. Noen som vet om det er vannskelig å bli gravid da? Anonymkode: 55a56...8a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #2 Del Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi Prøver å få barn. Forsøkt i et år nå uten å lykkes. Jeg jar fått påvist lavt stoffskifte. Noen som vet om det er vannskelig å bli gravid da? Anonymkode: 55a56...8a3 Får du medisiner mot lavt stoffskifte? I så fall skal det følges opp med nye blodprøver for å se at det blir bedre. Hvis stoffskifte ikke er godt regulert kan det være vanskeligere å bli gravid ja. Men det kan være andre ting som påvirker fertiliteten din og. Snakk med legen din du 😊 Anonymkode: 90e71...ed6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #3 Del Skrevet 19. desember 2022 Jepp, jeg har lavt stoffskifte og brukte en stund på å bli gravid. Var i tillegg svært lav på d vitamin, og det kunne forhindre eggløsning sa legen. Begge deler altså. Anonymkode: a7493...600 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #4 Del Skrevet 19. desember 2022 Vil tro du får bedre svar om du poster i riktig underforum. Anonymkode: f4e87...bf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinne87Rogaland Skrevet 20. desember 2022 #5 Del Skrevet 20. desember 2022 Ubehandlet lavt stoffskifte gjør det vanskelig å bli gravid. Dersom du får medisiner og regulerer stoffskiftet så skal det ikke være noe problem. Jeg slet lenge med å bli gravid, og fikk til slutt påvist lavt stoffskifte og lav AMH. Begynte på Levaxin, og er 33 uker på vei nå ❤️ TSH bør ligge på rundt 1. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #6 Del Skrevet 20. desember 2022 Jeg har lavt stoffskifte (3 år siden de ble påvist) og har foreløpig ikke klart å bli gravid. Legen mener det ikke skal ha noe å si da jeg er godt regulert. Vi har ikke testet oss, så kan ikke si om det er lav sædkvalitet eller hva. Ser ut som jeg har regelmessig eggløsning hver måned. Anonymkode: 97c99...e36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #7 Del Skrevet 20. desember 2022 Noen som vet om de sjekker stoffskifte på utredning?🤔 har prøvd i over 1 år, og har ut ifra symptomene kommet på tanken om at jeg kan ha lavt stoffskifte. Anonymkode: 04841...0ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 20. desember 2022 #8 Del Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Noen som vet om de sjekker stoffskifte på utredning?🤔 har prøvd i over 1 år, og har ut ifra symptomene kommet på tanken om at jeg kan ha lavt stoffskifte. Anonymkode: 04841...0ca Ja, det tror jeg ganske sikkert de gjør. Men enkelt å sjekke hos fastlege altså. TSH for de som har påvist sykdom bør ligge mellom 0,3-1,5. Gjerne 1 ideelt sett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #9 Del Skrevet 20. desember 2022 Kvinne87Rogaland skrev (12 timer siden): Ubehandlet lavt stoffskifte gjør det vanskelig å bli gravid. Dersom du får medisiner og regulerer stoffskiftet så skal det ikke være noe problem. Jeg slet lenge med å bli gravid, og fikk til slutt påvist lavt stoffskifte og lav AMH. Begynte på Levaxin, og er 33 uker på vei nå ❤️ TSH bør ligge på rundt 1. Går det fint å bruke det under graviditet også. Jeg er medisinert nå. Anonymkode: 55a56...8a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #10 Del Skrevet 20. desember 2022 Jeg har hatt lavt stoffskifte i 17 år. Ikke alltid like godt regulert, men aldri hatt problemer med å bli gravid. Ja, levaxin kan du ta under svangerskap. Jeg brukte levaxin og liotyronin under sist svangerskap. Få tatt bl.p hos legen, kan ikke legen nok om det, så få henvisning til Endokrinolog. Anonymkode: be0bb...89f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #11 Del Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg har hatt lavt stoffskifte i 17 år. Ikke alltid like godt regulert, men aldri hatt problemer med å bli gravid. Ja, levaxin kan du ta under svangerskap. Jeg brukte levaxin og liotyronin under sist svangerskap. Få tatt bl.p hos legen, kan ikke legen nok om det, så få henvisning til Endokrinolog. Anonymkode: be0bb...89f Anti tpo var skyhøyt på 1300 dette er noe som er oppdaget for 2 mnd siden. Jeg håper der blir stabilt. Anonymkode: 55a56...8a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #12 Del Skrevet 20. desember 2022 Det skal ikke være noe problem når du er velregulert. Men det er noe fertilitetsleger alltid sjekker, siden lavt stoffskifte som er uoppdaget/dårlig regulert er forbundet med infertilitet. Anonymkode: ed618...078 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #13 Del Skrevet 20. desember 2022 Jeg har lavt stoffskifte. Blitt gravid med en gang hver gang vi bestemte oss for å slutte på pilla for å prøve å bli gravide. Rakk ikke få mensen før jeg fikk positiv test. Skal sies at jeg da var godt regulert med levaxin og det var under kontroll. For min del har jeg ikke opplevd at det har vært vanskelig å bli gravid. Å regulere stoffskifte underveis mens jeg var gravid derimot var en utfordring. Anonymkode: 69027...9a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #14 Del Skrevet 21. desember 2022 Ta et raskt søk på Google, så ser du at et velregulert stoffskifte er viktig for graviditet. Ja, snakker av erfaring også. Anonymkode: f8394...ae6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinne87Rogaland Skrevet 21. desember 2022 #15 Del Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Går det fint å bruke det under graviditet også. Jeg er medisinert nå. Anonymkode: 55a56...8a3 Ja, det er faktisk veldig viktig å bruke Levaxin under graviditeten. Du skal faktisk øke dosen når du blir gravid - for da skal hormonene dekke fosterets behov også. Så ta kontakt med lege med en gang du får positiv test. Du skal starte med å øke dosen ca. 30% og sjekke hver fjerde uke om du skal øke mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #16 Del Skrevet 21. desember 2022 Jeg har lavt stoffskifte og bruker Levaxin fast. Ble gravid andre måneden vi prøvde. Anonymkode: a31d2...83f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #17 Del Skrevet 21. desember 2022 Kvinne87Rogaland skrev (36 minutter siden): Ja, det er faktisk veldig viktig å bruke Levaxin under graviditeten. Du skal faktisk øke dosen når du blir gravid - for da skal hormonene dekke fosterets behov også. Så ta kontakt med lege med en gang du får positiv test. Du skal starte med å øke dosen ca. 30% og sjekke hver fjerde uke om du skal øke mer. Ok takk for svar. Anonymkode: 55a56...8a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå