Gå til innhold

"Alle" vil ha hvit jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå hører jeg både i TV og radio, ja ellers også at det må være hvit jul. Jeg er ikke enig, jeg er glad for regnet som kom i dag og håper snøen forsvinner.

Anonymkode: 7aed2...037

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ønsker hvit vinter når det er vinter jeg da.

I flere måneder.

• Nyttig 1
Skrevet
Hatsumomo skrev (2 minutter siden):

Jeg ønsker hvit vinter når det er vinter jeg da.

I flere måneder.

Er vant til grønn vinter stort sett her på Vestlandet. Kommer det snø, så varer det ikke lenge før det blir slaps og blårævføre.

Anonymkode: 7aed2...037

Skrevet

Jeg håper inderlig at den hvite snøen ligger så vakker som den er. Og at vi får en hvit jul.

Skrevet

Jeg er ikke glad i snø, men foretrekker snø i jula foran regn. 

Anonymkode: 4f5d3...2c0

Skrevet

Tenkte det var hvit jul som i alkoholfri. Den støtter jeg, i hvert fall hvis man feirer jul med barn. 

Ellers skulle jeg gjerne hatt snøfri jul, men på den annen side har jeg bosatt meg i Nord-Norge... 

Anonymkode: 6a626...8ee

Skrevet

Forstår ikke hvorfor hvit jul skal være så ettertraktet. Det er ett rasistisk begrep!

Anonymkode: 87827...cc4

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Forstår ikke hvorfor hvit jul skal være så ettertraktet. Det er ett rasistisk begrep!

Anonymkode: 34c1b...0dc

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Å herregud. Spar meg.

Skrevet

Hvem er disse "alle"? Jeg bor i Bergen, og her hører jeg sjelden folk som raver om at de vil ha snø i julen -  tvert imot. Det er et helvete å komme seg frem, for måkingen her i byn er under enhver kritikk. Jeg vil absolutt IKKE ha snø i julen. 

Anonymkode: 21036...fb6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Tenkte det var hvit jul som i alkoholfri. Den støtter jeg, i hvert fall hvis man feirer jul med barn. 

Ellers skulle jeg gjerne hatt snøfri jul, men på den annen side har jeg bosatt meg i Nord-Norge... 

Anonymkode: 6a626...8ee

Hvit jul = alkoholfri jul ...? Hvor kommer dette fra?

Skrevet

Det er mye koseligere å ha en jul med snøtunge trær og hvite, lyse overflater. 
Vinteren er såpass mørk, at det hjelper mye på humør og skillet mellom natt og dag, at det ligger snø på bakken som reflekterer lyset. 

Om snøen regner vekk, slik det er fare for nå, så blir det grått, trist og mørkt, i tillegg til GLATT! For kulda kommer gjerne uansett. 

Jeg vil heller ha lys, hvit og kald jul, der vi kan leke i snøen, enn en jul med 4+, regn, is, grus og mørke dager. 

Anonymkode: 857d0...529

Skrevet

Jeg liker ikke vinteren. Det kan være snø fra ca 20 Desember og til og med 2 Januar. For min del kan det regne alle andre dager i løpet av vinteren. Jeg liker ikke snø, glattis og kulde.

• Liker 2
Skrevet

Som rullestolbruker er strengt tatt snø et helvete. Men likevel ønsker jeg meg en hvit jul. Det aller beste (for min del) er om det kommer et snøfall, alle veier blir måkt og det holder seg såpass kaldt at snøen holder seg uten og bli til tungt, grisete slaps. Da trenger det ikke snø noe mer, men det er fortsatt hvitt. Om det i tillegg blir skikkelig med rim på trærne er det optimalt. 

Alternativt kan det kun være masse rim og hvitt, men ikke altfor mye snø på bakken. 

Anonymkode: 635e6...21c

Skrevet

Det er mye koseligere med hvit jul ❤️

Skrevet
Eva-Lena skrev (1 time siden):

Jeg liker ikke vinteren. Det kan være snø fra ca 20 Desember og til og med 2 Januar. For min del kan det regne alle andre dager i løpet av vinteren. Jeg liker ikke snø, glattis og kulde.

Støtter dette 100%   Snø er fint når en er inne og ser ut...når en ikke må ut og heller ikke trenger å fjerne snøen. 

Skrevet

Helst null snø. Hadde det ikke vært for familien hadde jeg vært sydover hele vinteren. 

Anonymkode: f5007...b9d

Skrevet

"Hvit jul" i form av barfrost er fint. En meter snø som vi plutselig fikk i forrige uke er ikke greit, det er bare slitsomt. Ikke kommer jeg meg ut på tur i skogen heller, og det er kjedelig.

Anonymkode: fdcfb...053

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...