Gå til innhold

Ikke varmt nok vann i dusjen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Maskinfører skrev (14 minutter siden):

Vet ikke åssen eventuell Temperaturlås fungerer så du må snakke med noen i kommunen evt teknisk etat da det var kommunal bolig ? 

Ok. Skal gjøre det. Ja er kommunal bolig.

Anonymkode: 2700d...37a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hedda-78 skrev (13 minutter siden):

Er det bare i dusjen? Eller er det like lunkent i kjøkkenkrana også?

Det vil jo si noe om hvor det evt må justeres. Hvis varmtvannet i kjøkkenkrana er varmt, så vet du i alle fall at det ikke har noe med tanken å gjøre.

Det føles likt i kjøkkenkrana.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har du varmt vann andre steder? Det hadde jeg, men det var kaldt i dusjen. Det viste seg at det var smuss i silene inn til blandebatterier i dusjen. Jeg kjøpte nytt til ingen nytte. Skru av stoppekranen, skru av blandebatteriet og rengjør de små silene inni. Ev. ring en rørlegger. 

Anonymkode: 880ea...5b9

Er det samme over alt. Lunkentvarmt. Skal høre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ok. Skal gjøre det. Ja er kommunal bolig.

Siden det er kommunal bolig kan jeg tenke meg at det er temp lås pga mange mennesker i forskjellige aldre og tilstander  osv snakk med dem du så kan dette sikkert ordnes 🙂 

• Liker 1
Skrevet
On 12/19/2022 at 6:47 PM, atropos said:

Hvis du vet hvor varmtvannsberederen er kan man stort sett justere temperatur på den. Det bør ikke være under 70 grader, for hvis det er under det kan det blomstre opp bakterier.

On 12/19/2022 at 6:51 PM, AnonymBruker said:

Varmtvannet skal være minimum 70 grader på tanken og det pleier å være ca 60 grader ut av krana. :

– Senkes temperaturen ned til 50 eller 45 grader for å spare strøm, vil det kanskje ikke ha så stor effekt på kort sikt. Men på litt lengre sikt vil du få veldig lav temperatur på nettet ut til kraner og dusj, som igjen kan føre til oppblomstring av legionellabakterier, advarer Angeloff.

https://www.nrk.no/rogaland/stromsparing-med-varmtvannsberederen-kan-oke-risiko-for-legionellasmitte-1.16164796

Anonymkode: 8a0aa...7ec

Varmen på vannet i varmtvannsberederen gjenspeiler ikke ofte med det mann får i dusjen, det er gjerne blandebatteriet som setter stopper for hvor varmt man kan få det. Og ofte er det mye varmere i krana enn det dusjen tillater 

Anonymkode: 6d93b...1fa

• Nyttig 1
Skrevet

Da fikk jeg ordnet det. Spurte noen andre i kommunen jeg har kontakt med. Var bare å skru på den bryteren på varmtvannsberederen så plusstegnet sto øverst.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...