AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #1 Skrevet 19. desember 2022 Jeg er ung ufør, 29 år og nå holder jeg ikke ut hjemmesituasjonen lenger. Jeg er totalt nedbrutt etter så mange år med alkohol, rus og flere forskjellige type vold fra ektemannen min sin side. Planen min er å søke startlån hos husbanken på nyåret og hvis jeg får det godkjent: flytte fra han. Jeg har endelig tatt motet til meg for å gjøre dette, etter å ha vært på tanken i mange år. Skal jeg klare å gå trenger jeg ro, stabilitet og forutsigbarhet. Derfor det også er så viktig for meg å kunne få godkjent startlån. Men for å i det hele tatt kunne søke trenger jeg å vite om min ektemann får greie på at jeg søker? Da med tanke på at vi er gift. Å søke med hans viten kan jeg ikke gjennomføre. Eventuelt også noen som vet hvordan det er å kunne få godkjent startlån for kun seg selv når man er gift? Jeg har også null interesse av å skulle brette ut hele hjemmesituasjonen min til vilt fremmede mennesker under eget navn, også i frykt for at et brev eller lignende skulle komme feil eller på avveie. Jeg håper noen har noe kunnskap om dette. Anonymkode: dd890...270 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #2 Skrevet 19. desember 2022 Først må du komme deg vekk fra han, til familie, venner eller krisesenter. Så søke skilsmisse og deretter startlån. Du får ikke startlån kun til deg selv når du er gift. Anonymkode: 1fcde...79b 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #3 Skrevet 19. desember 2022 Ville reist på krisesenter først, så tar du alt derfra. Anonymkode: 67146...e77
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #4 Skrevet 19. desember 2022 Du får ikke startlån til deg selv som gift. Du må søke separasjon og kunne dokumentere at du bor på en anne adresse og ikke lenger har felles økonomi. Anonymkode: f0f27...5c7 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #5 Skrevet 19. desember 2022 Jeg tror krisesenter er det riktige til å begynne med hvis du er så redd. Har du barn, bare ta med barna og reis når han ikke er hjemme . Pakk litt da. Så hjelper de deg der. Reis før jul så får ihvertfall deg og dine rolig juletid Anonymkode: c17d7...71e
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #6 Skrevet 19. desember 2022 Kom deg ut. Lei deg et sted og søk om skilsmisse. Senere kan du søke om startlån. Anonymkode: e6c60...696
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #7 Skrevet 19. desember 2022 Vi har heldigvis ikke barn sammen, kun en liten hund, så ingen barn lider oppi alt dette. Hunden blir heldigvis ganske godt skjermet, da han heldigvis er opptatt av det. På grunn av egen helse er det svært krevende for meg å skulle flytte, da helsa er dårlig både somatisk og fysisk. Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal få til så mye flytting fysisk, bare den psykiske påkjenningen er enorm. Men jeg vil takke for tilbakemeldinger, da vet jeg iallfall at det ikke går an for meg å søke startlån. -TS Anonymkode: dd890...270
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #8 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi har heldigvis ikke barn sammen, kun en liten hund, så ingen barn lider oppi alt dette. Hunden blir heldigvis ganske godt skjermet, da han heldigvis er opptatt av det. På grunn av egen helse er det svært krevende for meg å skulle flytte, da helsa er dårlig både somatisk og fysisk. Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal få til så mye flytting fysisk, bare den psykiske påkjenningen er enorm. Men jeg vil takke for tilbakemeldinger, da vet jeg iallfall at det ikke går an for meg å søke startlån. -TS Anonymkode: dd890...270 Kan du ikke ringe krisesenteret? Anonymkode: f0f27...5c7
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #9 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi har heldigvis ikke barn sammen, kun en liten hund, så ingen barn lider oppi alt dette. Hunden blir heldigvis ganske godt skjermet, da han heldigvis er opptatt av det. På grunn av egen helse er det svært krevende for meg å skulle flytte, da helsa er dårlig både somatisk og fysisk. Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal få til så mye flytting fysisk, bare den psykiske påkjenningen er enorm. Men jeg vil takke for tilbakemeldinger, da vet jeg iallfall at det ikke går an for meg å søke startlån. -TS Anonymkode: dd890...270 Både somatisk og fysisk? Hva mener du? Fysisk og fysisk...? Hvis du bare har deg selv og en hund å tenke på er det jo ikke mer å tenke på det er bare å dra. Anonymkode: e6c60...696
Macro Skrevet 19. desember 2022 #10 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vi har heldigvis ikke barn sammen, kun en liten hund, så ingen barn lider oppi alt dette. Hunden blir heldigvis ganske godt skjermet, da han heldigvis er opptatt av det. På grunn av egen helse er det svært krevende for meg å skulle flytte, da helsa er dårlig både somatisk og fysisk. Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal få til så mye flytting fysisk, bare den psykiske påkjenningen er enorm. Men jeg vil takke for tilbakemeldinger, da vet jeg iallfall at det ikke går an for meg å søke startlån. -TS Anonymkode: dd890...270 Nå må du for all del IKKE sette deg ned å fortsette som før. Du må ut uansett. Lån eller ikke, så må du gå. Allier deg med krisesenter og/eller folk du stoler på. Startlån er ikke eneste vei ut vettu ❤️
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #11 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Både somatisk og fysisk? Hva mener du? Fysisk og fysisk...? Hvis du bare har deg selv og en hund å tenke på er det jo ikke mer å tenke på det er bare å dra. Anonymkode: e6c60...696 Både somatisk og psykisk skulle det stå. Nei, det er dessverre ikke bare det grunnet helsesituasjonen min. Nå ser det ut til at jeg blir innlagt på sykehuset rett over nyttår da jeg er så dårlig, så da får jeg iallfall noen uker pause. -TS Anonymkode: dd890...270 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #12 Skrevet 19. desember 2022 Macro skrev (36 minutter siden): Nå må du for all del IKKE sette deg ned å fortsette som før. Du må ut uansett. Lån eller ikke, så må du gå. Allier deg med krisesenter og/eller folk du stoler på. Startlån er ikke eneste vei ut vettu ❤️ Takk! ❤️ Jeg skal virkelig prøve, selvom håpet mitt om en løsning ble litt knust nå, det skal jeg ærlig innrømme. Verste senario er at jeg blir boende noen år til, da jeg vet jeg kommer til å arve noen penger etterhvert som kan dekke egenkapital heldigvis. Hadde den fysiske formen vært bedre hadde det vært så mye lettere, spesielt nå som jeg endelig har klart å kvinne meg opp psykisk til å ikke skulle leve i dette helvetet lenger. Det ordner seg nok til slutt, så lenge jeg ikke gir meg. -TS Anonymkode: dd890...270
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #13 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Kan du ikke ringe krisesenteret? Anonymkode: f0f27...5c7 Jeg kan iallfall få ringt de i løpet av de neste ukene og høre om de har noen råd til meg. Takk! -TS Anonymkode: dd890...270
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå