Gå til innhold

Brudekjole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som nyforlovet er det brudekjole som står i hodet på meg om dagen. Har sette mange flotte kjoler, men aner ikke helt hva jeg vil ha enda. Bryluppet skal sannsynligvis stå sommeren 2007 så jeg har jo god tid enda (tror jeg), men det er jo en jungel av kjoler der ute!

Hvor lenge måtte DU lete etter din favorittkjole? Og hvor fant du den?? (brudeforetning, blad, internett...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fant egentlig drømmekjolen et år før bryllupet. Prøvde den i salongen og var fornøyd. Dro tilbake igjen til salongen, tok bilder av meg selv i kjolen for å vise den til min mor + forlovere. Da så jeg at jeg overhode ikke kledde kjolen :grine: Den var bare feil til meg. de andre sa seg enige.

Da begynte letingen for fullt - skummet gjennom norske bryllupsblad. Fant noen designere jeg likte bedre enn andre, oppdaterte meg på deres kolleksjoner på nettet. Egentlig ville jeg ikke helt slippe taket på kjolen jeg alt hadde funnet, men så fant jeg en annen jeg likte godt utfra bilde. Dro og prøvde den på, og den satt som støpt! Tok bilder, fremkalte dem, og ja: det var kjolen!

Lærdom: begynn i god tid - finn ut hva du liker /ikke liker (stroppløs, m/ ermer, slep, farge, broderi / perler) - finn ut hva du kler - og ta bilder av deg selv for å se om du kler kjolen.

Tips for å kunne "se" seg selv bedre: ta bilder av deg selv i kjolen og når du skal se på bildet så hold det opp mot et speil slik at det blir speilvendt, da ser du bildet fra en ny vinkel. :)

Skrevet

7 mnd. Glade jeg prøvde endel, så jeg var sikker på at jeg valgte den rette ;)

Skrevet

det var noen runder og timer på internett. Hadde sett meg ut noen kjoler jeg likte i forskjellige stiler. Tok med utskrift av disse kjolene til salongene og dermed var 90% av ideene kassert.

Prøvde og fant ut at dem ikke passet.

På første salongen prøvde jeg en kjole som jeg falt for umiddelbart når den kom på. Når den hang på hengeren syntes jeg ikke den var noe særlig, men en veninne som var med ba meg prøve. Satt som et skudd.

Dro innom 2 salonger til bare for å være sikker på at jeg valgte riktig. Ingen av de andre kjolene jeg prøvde klart å overskygge den jeg likte på første salong.

Dette var 1 mnd etter frieriet og 7mnd før brullupet.

Etter å ha valgt kjolen sluttet jeg rett å slett å se på andre kjoler for å unngå tvil. Er fremdeles kjempeglad for at jeg tok den kjolen jeg valgte. Fikk utrolig masse skryt.

Så kort oppsumert. - Alt i alt 2 dager.

Skrevet

Lette ei helg på nettet, og fant! Heldigvis hadde de den i en butikk i byen hvor jeg bor. Dette var knappe 6 mnd. før bryllup.

Tror det er lettest hvis man har et bilde inni hodet av hva slags kjole man ønsker, så gjelder det å ikke la seg avspore....

Skrevet

jeg va og prøvde ein heile haug med kjoler alle va fine. en dag ringte de te meg og sa de hadde fått inn en ny kjole om jeg ville komme og se,og der va den,det var drømmekjolen min.. falt pladask med engang og den satt som støpt :)

Skrevet

Er du flink til å tegne da? Jeg har tegnet kjolen min selv, så jeg vet det blir en kjole jeg vil like. Har kjøpt inn stoff og fant heldigvis et mønster jeg kan bruke, men er litt redd for å begynne å sy.. Vel, det må jo gjøres, så enten får jeg ta meg i nakken å begynne, eller så må jeg konferere med en sydame.

Bruk god tid, surf på nett og prøv det du hæler. Synes det var et veldig godt tips å ta bilde av deg i kjolene du prøver.

Lykke til! :)

Skrevet

Gode tips å ta bilder av seg selv i kjolene en prøver ja, skal huske på det!!!

Har sett meg ut et par typer kjoler jeg liker, deriblant et par fra Demetrios. Noen som vet hva de koster i Norge? Bor i utlandet og vil tro det kan være litt å spare på å kjøpe den her.

Skrevet

Jeg fant en brukt på internett og prøvde kun den ene. Det tok meg derfor 1 uke fra jeg fant den på nettet til den hang i skapet. Det var rett og slett flaks.

Skrevet

Ikke alle salonger liker at man tar bilder. Salongen "min" lot meg ikke få ta bilde av kjloen før jeg hadde bestemt meg og skulle kjøpe den.

Har hørt flere som har opplevd det.

Bare som et tips.

Murf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...