AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #1 Skrevet 19. desember 2022 Hei! Har kjøpt meg nye votter, disse: https://thecozysheep.no/shop/votter/hvite/ De er skikkelig deilig og varme, men de stinker! Spesielt når de blir våte.. Det er faktisk sjenerende og lukten setter seg på henda mine, etter jeg vasker dem til og med 😬 Hva kan jeg bruke for å minske lukten? Anonymkode: 5e77a...f12
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #2 Skrevet 19. desember 2022 Våt ull lukter våt ull. Anonymkode: 4838b...4ae
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #3 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Våt ull lukter våt ull. Anonymkode: 4838b...4ae Joa, men de lukter veldig når de er tørre og. Har aldri merket så sterk lukt av ullklær før Anonymkode: 5e77a...f12
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #4 Skrevet 20. desember 2022 Dytt. Noen som vet? Kan jeg eventuelt prøve å la det ligge i såpe til ull f.eks.? Eller blir vottene ødelagt da? Anonymkode: 5e77a...f12
Hunter7 Skrevet 21. desember 2022 #6 Skrevet 21. desember 2022 Luft de! Og en runde med ullvask. Eller la de ligge i ro i 40 graders vann i ti minutter for å løse opp litt av ullfettet (lanolinet). Tøm ut vannet, og skyll godt med lunkent til kaldt vann. Klem forsiktig ut vannet, rull vottene i en håndduk, og trø på «pølsa» for å presse ut vann. Heng vottene til tørk. Det er lanolinet som lukter. Det kan være at du må gjenta dette et par ganger, men lukta vil avta med tid. 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #7 Skrevet 23. desember 2022 Hunter7 skrev (På 21.12.2022 den 21.52): Luft de! Og en runde med ullvask. Eller la de ligge i ro i 40 graders vann i ti minutter for å løse opp litt av ullfettet (lanolinet). Tøm ut vannet, og skyll godt med lunkent til kaldt vann. Klem forsiktig ut vannet, rull vottene i en håndduk, og trø på «pølsa» for å presse ut vann. Heng vottene til tørk. Det er lanolinet som lukter. Det kan være at du må gjenta dette et par ganger, men lukta vil avta med tid. Tusen takk! Det skal prøves 😊 Anonymkode: 5e77a...f12 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå