AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #1 Skrevet 19. desember 2022 Hei! Fastlegen henviste meg til DPS poliklinikk for 3 uker siden og jeg har ennå ikke hørt noe. Er det innafor om jeg ringer DPS i morgen og hører om hvor jeg kommer til å få svaret? I posten, på helsenorge.no, digipost eller annet sted? Og kan jeg også spørre dem om når jeg kommer til å få svar? Har skjønt det slik at de har 10 dagers frist på å svare fra de får henvisingen? Vil bare være sikker på at det er greit jeg spør, vil ikke bruke opp tiden dems unødig eller være til bry. Anonymkode: 50f85...d9f
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #2 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Og kan jeg også spørre dem om når jeg kommer til å få svar? Har skjønt det slik at de har 10 dagers frist på å svare fra de får henvisingen? Vil også bare legge til at det har gått 15 uke/virke dager siden henvisningen ble sendt nå. Så er bare redd svaret kanskje ikke har kommet frem i posten eller noe... Anonymkode: 50f85...d9f
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #3 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hei! Fastlegen henviste meg til DPS poliklinikk for 3 uker siden og jeg har ennå ikke hørt noe. Er det innafor om jeg ringer DPS i morgen og hører om hvor jeg kommer til å få svaret? I posten, på helsenorge.no, digipost eller annet sted? Og kan jeg også spørre dem om når jeg kommer til å få svar? Har skjønt det slik at de har 10 dagers frist på å svare fra de får henvisingen? Vil bare være sikker på at det er greit jeg spør, vil ikke bruke opp tiden dems unødig eller være til bry. Anonymkode: 50f85...d9f Hva med å sende melding til fastlegen? Ellers så får du bare ringe å spørre Anonymkode: f2ef8...6a5
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #4 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hva med å sende melding til fastlegen? Ellers så får du bare ringe å spørre Anonymkode: f2ef8...6a5 Har sendt melding til fastlegen men har ikke fått svar ennå. Regner med han har mye å gjøre. Anonymkode: 50f85...d9f
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #5 Skrevet 19. desember 2022 Logget inn å sjekket under "henvisninger" på helsenorge? Anonymkode: f104b...dc3
enkefru Skrevet 19. desember 2022 #6 Skrevet 19. desember 2022 Det er bare å ringe. Jobber på poliklinikk selv og har stadig tlf fra pasienter som lurer på om henvisningen er mottatt, og når en kan forvente svar etc 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #7 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Logget inn å sjekket under "henvisninger" på helsenorge? Anonymkode: f104b...dc3 Ja. Det ligger ingenting der. Regner med det er fordi jeg tilhører et helseforetak som ikke har begynt å bruke helsenorge.no ennå. Anonymkode: 50f85...d9f
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #8 Skrevet 19. desember 2022 Fjugur skrev (2 minutter siden): Det er bare å ringe. Jobber på poliklinikk selv og har stadig tlf fra pasienter som lurer på om henvisningen er mottatt, og når en kan forvente svar etc Så bra. Da forsøker jeg ringe i morgen. Anonymkode: 50f85...d9f 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #9 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Fastlegen henviste meg til DPS poliklinikk for 3 uker siden og jeg har ennå ikke hørt noe. Er det innafor om jeg ringer DPS i morgen og hører om hvor jeg kommer til å få svaret? I posten, på helsenorge.no, digipost eller annet sted? Og kan jeg også spørre dem om når jeg kommer til å få svar? Har skjønt det slik at de har 10 dagers frist på å svare fra de får henvisingen? Vil bare være sikker på at det er greit jeg spør, vil ikke bruke opp tiden dems unødig eller være til bry. Anonymkode: 50f85...d9f gått bare 3 uker, vent i alle fall 3 til. 3 uker er ikke lenge Anonymkode: 8870f...032
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #10 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): gått bare 3 uker, vent i alle fall 3 til. 3 uker er ikke lenge Anonymkode: 8870f...032 Så vidt jeg har skjønt det så har de plikt til å vurdere henvisningen innen 10 virkedager etter de har mottatt den. I morgen har det gått 16 virkedager. Så jeg tenker selv det vil være helt greit å høre bare? Anonymkode: 50f85...d9f 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #11 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så vidt jeg har skjønt det så har de plikt til å vurdere henvisningen innen 10 virkedager etter de har mottatt den. I morgen har det gått 16 virkedager. Så jeg tenker selv det vil være helt greit å høre bare? Anonymkode: 50f85...d9f er selvsagt bare og høre ja ,men jeg tenker mange sliter nå, og man må dessverre vente lengre enn innen 10 virkedager Anonymkode: 8870f...032
Frøkenfryden Skrevet 19. desember 2022 #12 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så vidt jeg har skjønt det så har de plikt til å vurdere henvisningen innen 10 virkedager etter de har mottatt den. I morgen har det gått 16 virkedager. Så jeg tenker selv det vil være helt greit å høre bare? Anonymkode: 50f85...d9f Ja bare hør, helt ok, jeg jobber et lignende sted og ofte sendes jo brev i posten og det kan ta ganske lang tid. 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #13 Skrevet 19. desember 2022 Frøkenfryden skrev (8 minutter siden): Ja bare hør, helt ok, jeg jobber et lignende sted og ofte sendes jo brev i posten og det kan ta ganske lang tid. Skjønner. Jeg snakket med ei i dag og hun sa hun hadde fått svar på helsenorge.no etter undersøkelse på sykehuset her. Vet ikke om det vil si at jeg også vil få svar på helsenorge da? Undersøkelsen hennes var på somatisk sykehus da, så vet ikke om det vil være annerledes med psykiatrisk? Sist jeg ble henvist i 2021 fikk jeg svar i posten da, men mye kan jo ha skjedd på 2 år? Anonymkode: 50f85...d9f
Frøkenfryden Skrevet 19. desember 2022 #14 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skjønner. Jeg snakket med ei i dag og hun sa hun hadde fått svar på helsenorge.no etter undersøkelse på sykehuset her. Vet ikke om det vil si at jeg også vil få svar på helsenorge da? Undersøkelsen hennes var på somatisk sykehus da, så vet ikke om det vil være annerledes med psykiatrisk? Sist jeg ble henvist i 2021 fikk jeg svar i posten da, men mye kan jo ha skjedd på 2 år? Anonymkode: 50f85...d9f Varierer innad i sykehus også: fra avdeling til avdeling. Godt mulig det er post og det tar i blant opp mot 10 dager. Men brevet er jo da i journal og sektretær kan nok sjekke dette for deg, om den er kommet til rett sted så vil jeg tro den er vurdert i tide for det er såpass strengt og bøter og sånn hvis ikke de gjør det. Håper du finner ut av det. For øvrig får legen også som henviste også svar, så i verste fall ring luka der og spør, de får det nok ofte svar elektronisk selv om ikke du får. ( ja litt krøkkete system, jeg vet, sender selv pasienter masse sms fordi brev tar evigheter og knapt rekker frem før timen.)
enkefru Skrevet 19. desember 2022 #15 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Ja. Det ligger ingenting der. Regner med det er fordi jeg tilhører et helseforetak som ikke har begynt å bruke helsenorge.no ennå. Anonymkode: 50f85...d9f Da vil jo brev komme i posten og det kan ta tid
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #16 Skrevet 19. desember 2022 Sikker på at fastlegen har henvist? Jeg ventet også lenge på svar, men det viste seg at fastlegen ikke hadde henvist meg allikevel Anonymkode: e3572...dc7 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #17 Skrevet 19. desember 2022 Frøkenfryden skrev (16 minutter siden): Varierer innad i sykehus også: fra avdeling til avdeling. Godt mulig det er post og det tar i blant opp mot 10 dager. Men brevet er jo da i journal og sektretær kan nok sjekke dette for deg, om den er kommet til rett sted så vil jeg tro den er vurdert i tide for det er såpass strengt og bøter og sånn hvis ikke de gjør det. Håper du finner ut av det. For øvrig får legen også som henviste også svar, så i verste fall ring luka der og spør, de får det nok ofte svar elektronisk selv om ikke du får. ( ja litt krøkkete system, jeg vet, sender selv pasienter masse sms fordi brev tar evigheter og knapt rekker frem før timen.) Skjønner. Tenker jeg da ringer poliklinikken i morgen og hører. Anonymkode: 50f85...d9f
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #18 Skrevet 19. desember 2022 Fjugur skrev (17 minutter siden): Da vil jo brev komme i posten og det kan ta tid Det er sant. Men tenker jeg ringer likevel i morgen bare for å være helt sikker. Har hendt at jeg ikke har fått brev i postkassen til tross for at brevet var adressert rett også. Anonymkode: 50f85...d9f 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #19 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Sikker på at fastlegen har henvist? Jeg ventet også lenge på svar, men det viste seg at fastlegen ikke hadde henvist meg allikevel Anonymkode: e3572...dc7 Ja. Det er jeg sikker på. Han sa han skulle sende henvisningen samme dag så med mindre det har skjedd en glipp så. Anonymkode: 50f85...d9f
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #20 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Så vidt jeg har skjønt det så har de plikt til å vurdere henvisningen innen 10 virkedager etter de har mottatt den. I morgen har det gått 16 virkedager. Så jeg tenker selv det vil være helt greit å høre bare? Anonymkode: 50f85...d9f 16 virkedager siden den ble sendt ja,men de mottar ikke henvisningen på dagen Anonymkode: 3e124...f3b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå