Gå til innhold

Såå lei av å føle meg tjukk og stygg.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter jeg fikk barn har hele kroppen min forandret seg. Jeg pleide å føle meg tykk før jeg fikk barn og nå ville jeg ha gjort HVA som helst for å få den gamle kroppen min tilbake. Jeg var ikke tjukk engang, i forhold til nå.. jeg tok min gamle kropp for gitt.

Jeg er ikke veldig overvektig nå da men der jeg blir fort opplåst og dobbel haka merkes mer..  jeg gikk fra 59kg til 79kg..

har prøvd trening og diet men funker ikke.. så lite motivasjon, jeg spiser ikke mye heller. 

Vet ikke om legen kan hjelpe med dette å få noe piller eller noe sånt. Men redd for at jeg vil bare bortkaste 199kr hos legen for å bare høre «du må trene eller endre dietten din..» vil jo ikke hjelpe noe med det.. jeg VIL HA NOE, som hjelper.. min søster fikk noe hun må ta som har hjulpet hun å miste litt. Hun er litt mer 92 kg 

åårh er bare så frustrerende :( 

Anonymkode: da8da...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er kalorier du må lære deg å telle.

Ikke tro du spiser mye eller lite.

Anonymkode: 820bc...656

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

har prøvd trening og diet men funker ikke.. så lite motivasjon, jeg spiser ikke mye heller. 
Vet ikke om legen kan hjelpe med dette å få noe piller eller noe sånt. Men redd for at jeg vil bare bortkaste 199kr hos legen for å bare høre «du må trene eller endre dietten din..» vil jo ikke hjelpe noe med det.. jeg VIL HA NOE, som hjelper.. min søster fikk noe hun må ta som har hjulpet hun å miste litt. Hun er litt mer 92 kg 

åårh er bare så frustrerende :( 

Anonymkode: da8da...6ff

Du må innta færre kalorier enn du forbrenner. Så enkelt er det.

Endret av jabx
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så enkelt som du sier det er, du må telle kalorier, og du må bevege deg mer. Trening skaper ofte et større fokus på sunnere mat. Og når jeg sier enkelt, så mener jeg at teorien er enkel, å utføre i praksis er ikke like enkelt for alle. 

Anonymkode: 0f4aa...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrketrening og fokus på sunn mat med lite kcal gjør susen. Få deg et treningskort kg start med styrke. Det hjelper veldig bra. Ble overrasket swlv den gangen jeg trente.  Der fikk fort også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan

Med mindre du har noen medisinske grunner til at du ikke klarer å gå ned så er det nok kosthold først og fremst du må ta tak i og så supplere med trening. Legen vil nok neppe skrive ut noen piller for at du skal gå ned i vekt uten at det er noe grunnlag for det.

Ville sett på kostholdet ditt. Man kan gjerne tro at man spiser lite, men så spiser man kanskje matvarer med et høyt antall kalorier eller man spiser mye mer enn man tror. Hva du spiser har også noe å si. Man blir ofte mer oppblåst av usunn mat.

I tillegg ville ikke jeg ha hatt fokus på at du skal på diett, men å ha et kosthold og en livsstil som du kan leve med. Ikke at du skal på diett i noen måneder og så spise like mye som du gjorde før diett. Det er en veldig usunn måte å gå ned i vekt og gjør nok også at man kan føle seg mislykket. Du må se på hva som fungerer for deg og ikke hva som fungerer for alle andre. Man kan selvfølgelig ta inspirasjon fra andre, men ikke alle klarer ekstreme kosthold der man spiser veldig restriktivt. Tenk på hva som er realistisk for deg og dine ønsker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv å tenke tilbake på livsstilen din før barna kom. Hva har endret seg? Prøv å gjøre små grep, feks droppe drikke med kalorier. Ikke småspise mellom måltider. Kun en posjon middag osv. 
Husk at småbarnstiden er travel, gi deg selv en klapp på skulderen❤️
Tror det er lett å tenke slik: hvorfor satt jeg ikke mer pris på kroppen jeg hadde da jeg var 20? Eller et fjes uten rynker? Men om 10år tenker du kanskje: hvorfor brukte jeg så mye tid på å hate kroppen min når barna var små? Nå er de ungdommer og jeg har masse tid til å dra på treningssenter, lage mat vi voksne vil ha osv.

Anonymkode: 754e5...aaa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...