Gå til innhold

Postbudet latet som at jeg ikke var hjemme

Anbefalte innlegg

Skrevet
Eva-Lena skrev (30 minutter siden):

Jeg har opplevd det samme selv. Hadde heldigvis fri den dagen og var hjemme. Huset mitt er godt merket med nummer, så kan ikke unngå å se det.

Jeg hadde heller ikke vært hjemme, så måtte hente pakken på utleveringssted dagen etter. Tung og uhåndterlig pakke som jeg måtte be en villt fremmed om å få inn i bilen. Fikk hjelp av nabo å få den inn hjemme.

Kan de ikke finne seg en annen jobb siden de ikke gidder å levere 🤬

Man bør i det minste få mulighet til å gå inn på postens app og endre levering i det man får beskjed om at pakken ikke leveres på avtalt måte. Jeg bor langt unna post i butikk og har ikke bil så det er fryktelig tungvint å måtte reise dit for å hente tunge pakker. Egentlig alle slags pakker. Skal jeg gå lang tur vil jeg gjerne ta med hunden men kan jo ikke ha med henne inn i matbutikken.

Anonymkode: 48a14...ade

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg har også opplevd dette fra Posten flere ganger. Jeg driver firma i kjelleren i huset mitt, og har derfor ekstra skilting slik at det skal være enkelt å finne frem. Har aldri opplevd at noen kunder ikke finner frem, og Bring har aldri hatt problemer med å finne frem. Men Posten har veldig store problemer med å finne frem. Vet ikke hvorfor. Har de ikke GPS? Har de ikke øyne til å se seg rundt og lese skilting? 

Anonymkode: ed385...132

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg legger press på dem og har ringt kundeservice i dag tidlig, nå på ettermiddagen samt skrevet i chat med dem nå. Intensiverer masingen med hyppigere og hyppigere mas helt til pakken er levert. Skal de tilby en tjeneste og driter seg ut får de i det minste ta en klage til skikkelig etterfølge! -ts

Anonymkode: b3e9b...9b7

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Sånn gjør posten rutinemessig. Jeg har oppleve å få melding med at pakken er lastet inn i postbil (om morgenen, før arbeidstid), så kommer det melding mindre enn ett minutt senere hvor det står at jeg ikke er hjemme og at pakken vil bli levert til postkontoret. Alt mens jeg selvsagt er hjemme. 🤣 De gjør ikke engang et forsøk. 

Anonymkode: 8f9c1...b12

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sånn gjør posten rutinemessig. Jeg har oppleve å få melding med at pakken er lastet inn i postbil (om morgenen, før arbeidstid), så kommer det melding mindre enn ett minutt senere hvor det står at jeg ikke er hjemme og at pakken vil bli levert til postkontoret. Alt mens jeg selvsagt er hjemme. 🤣 De gjør ikke engang et forsøk. 

Anonymkode: 8f9c1...b12

Jeg har nettopp flyttet hit jeg bor nå (nei, ikke noe mangelfullt av info om min adresse selv om nyflyttet). Og de skal få lære seg at her i gården later man ikke som at jeg ikke er hjemme, da blir det et klagehelvete fra meg. Hjemlevering er hjemlevering. -ts

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har også opplevd dette fra Posten flere ganger. Jeg driver firma i kjelleren i huset mitt, og har derfor ekstra skilting slik at det skal være enkelt å finne frem. Har aldri opplevd at noen kunder ikke finner frem, og Bring har aldri hatt problemer med å finne frem. Men Posten har veldig store problemer med å finne frem. Vet ikke hvorfor. Har de ikke GPS? Har de ikke øyne til å se seg rundt og lese skilting? 

Anonymkode: ed385...132

Leseferdighetene til enkelte postbud kan nok diskuteres. Postkassen vår er på et stativ sammen med ca 10 andre kasser. Alle kassene er merket med sånne hvite skilt som man kan kjøpe hos Posten. Likevel går det ikke ei uke uten at post havner i feil kasse. Fikk bl.a et brev fra sykehuset som skulle til en nabo som kun har første bokstav i fornavnet felles med meg. Noen ganger ligger posten til alle på stativet i en postkasse, og nei takk til reklame-merker blir glatt oversett (ja, jeg vet at det er Posten, jeg sto og så på at postbudet puttet reklame i alle kassene).

Anonymkode: c04f3...31b

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har bare bestillt levering hjem ett par ganger, man kan telle de på en hånd. Allikevel har jeg erfart det samme, at postbudet har sagt jeg ikke var hjemme når jeg var hjemme. Dette er nyttige idioter som aldri skulle vært i arbeid. En skam for alle som gjør en god jobb.

Anonymkode: 2386c...c7f

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Herregud så ubrukelig. Nå ringte jeg til og med butikken hvor post-i-butikk er, og de sier at pakken står der. Men hun jeg snakket med sa at de skulle sørge for at den blir tatt med i morgen. Da får postbudet faen meg levere den i morgen. Det eneste positive nå er at hun sa at postbudet der aldri plukker opp pakker før kl 17, som betyr at jeg får løpt ærender før den tid ihvertfall. Og om jeg har oppnådd noe nå så må det være at jeg har fått terrorisert Posten nok til at det dumme postbudet (postbudene?) får seg en smekk på fingrene. Jeg kommer fortsatt aldri til å godta dette i fremtiden. Ringer dem 10 ganger pr dag om jeg må! -ts

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har opplevd varianter av dette. Pakker som har vært "for store" til å levere i postkassen f.eks, når jeg har bestilt en solkrem liksom. Bestiller helst til pakkeboks, men det går også skeis med jevne mellomrom - får melding om at det ikke er mulig å få den levert i pakkeboks og at jeg må hente dem (mulig boksen er full, selvsagt). 

Anonymkode: 117f0...f15

• Liker 1
Skrevet

Som om jeg skulle skrevet det selv, bare om UPS. Norges mest elendige postbud. Sjåføren i mitt område er notorisk.. ikke bare leverer han ikke til døren, han dropper det av på feil pick-up point, antageligvis noe som er på veien hans. Dermed ville det tatt meg 1time +++ med tbane for å komme meg dit, inkl. gå tid frem og tilbake. Jeg har klaget i ÅREVIS, siste 3årene har dette skjedd 5 ganger. Det er altså de 5 gangene jeg MÅ bruke ups. Jeg er så drit lei, sist pakke «forsvant» fra pick up pointet og er nå borte. Elendige. 

Anonymkode: 25adb...0a0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg tenkte jo kanskje at noen her har jobbet i Posten selv, eller noe sånt. Om ikke annet kan man få støtte i frustrasjonen. Hva tror du forumet er til for egentlig? 

Hvis du kun ønsket støtte kunne du likegodt kalt tråden for "klagetråd over Posten". Fint å stå på kravene sine, men vel bastant å bare konkludere med at dette skyldtes latskap. Og ikke minst lure på om noen andre har en annen forklaring. Du skjønner sikkert at det bare blir synsing. For alt du vet kan jo budet ha fått beskjed om at hen ikke skal levere på døra av sjefen sin. Selvfølgelig skal det ikke være sånn hvis man betaler for denne tjenesten, men det kan finnes mange forklaringer.

Anonymkode: 6dfdc...156

Skrevet

De ansetter den billigste arbeidskraften de får fatt i. Her er det kun penger som teller. Kundeservice kommer nok sist.

Anonymkode: 2386c...c7f

• Nyttig 1
Skrevet

Opplevde det samme i forrige uke. Jeg så plutselig at det sto på appen at levering hadde feilet fordi jeg ikke var hjemme. Satt da og hadde et halvt øye med oppkjørselen i den tidsperioden pakken egt skulle leveres. Den ble forsøkt levert også neste dag, og da var jeg faktisk ikke hjemme. Dette kombinert med at hjemmelevering var gratis gjorde at jeg bare hentet i butikk uten store irritasjonen. 12 kg pakket inn i en lettere uhåndterlig eske blir litt tungt gitt. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.12.2022 den 17.18):

Har vært MYE styr med Posten nå ang en forsendelse med 2 kolli som skulle bli levert hjem til meg i forrige uke. 
Jeg satt hele kvelden og ventet på telefon og at de skulle ringe på dørklokka. Alt av info om adresse og dørklokke var riktig. Så fikk jeg plutselig melding om at jeg «ikke var hjemme». Da var jo kundeservice selvsagt stengt og jeg ringte med det samme de åpnet dagen etter, men da hadde det sleipe postbudet allerede levert pakkene på nærmeste hentested. Dama på kundeservice informerte meg da om at postbudet aldri hadde vært på koordinatene, altså min adresse. Så ren latskap fra postbudets side. Dette er to tunge pakker og ikke faen om jeg henter dem selv når Posten får betalt for hjemlevering. Da klager jeg heller helt til jeg får pakkene. Jeg fikk hjemlevering dagen etter, men selvsagt bare 1 av 2 kolli. Etter MYE mas sitter jeg her i dag igjen og venter.

Noen som har kjennskap til hva dette kan skyldes utover ren latskap fra noen som ikke gidder å gjøre jobben sin? Har forståelse for at det er førjulstid og pakker å levere, men jeg har betalt for hjemlevering og ingen skal påstå at jeg ikke er hjemme når jeg setter av en hel kveld til å motta pakkene. Man tar ikke jobb som postbud hvis man ikke gidder å levere som bestilt. 

Har skjedd meg og. En gang satt post nord gaming pcen til mange tusen på trappen utenfor i mange minus men den skulle leveres og avtales på forhånd og skrive under. Mange naboer og folk som kbører og går forbi her så glad den var der når vi kom. Ingen telefon eller melding heller.. Andre gangen var det dyrt headsett og fitbit klokke som de ringte og la oppå postkassen ute i regnet noen meter fra døren vår. På ett felles postkassesystem ute! 

Skulle få levert på døren det gjorde jeg ikke. Han gadd ikke kjøre bort å gi meg. Han sa : jeg ligger den på postkassen og så la han på. Lettere sjokkert.. Posten og sender melding om at jeg ikke var hjemme når jeg har sittet og ventet på pakke. Blir forbanna. En dag er pakken vekke!

Anonymkode: f89f6...0bd

• Liker 1
  • Nyttig 2
Gjest Fiolinfiken
Skrevet

Oppevde nettopp det samme med postnord. De gadd rett og slett ikke kjøre inn de 100m til huset så de tok med seg pakka og brukte 2 dager ekstra og jeg måtte hente i butikk. Kjempe dårlig. 

Skrevet

TS her. Fikk omsider pakken. Skjønte på postbudet at her har det blitt snakka om at jeg klagde og kjefta mye til Posten. Det var fint fordi da er det mindre sannsynlig at noen velger dette på mitt navn og min adresse senere. Fy fader så mye styr! 

• Nyttig 1
Skrevet

Det har skjedd meg også før irriterende 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvis du kun ønsket støtte kunne du likegodt kalt tråden for "klagetråd over Posten". Fint å stå på kravene sine, men vel bastant å bare konkludere med at dette skyldtes latskap. Og ikke minst lure på om noen andre har en annen forklaring. Du skjønner sikkert at det bare blir synsing. For alt du vet kan jo budet ha fått beskjed om at hen ikke skal levere på døra av sjefen sin. Selvfølgelig skal det ikke være sånn hvis man betaler for denne tjenesten, men det kan finnes mange forklaringer.

Anonymkode: 6dfdc...156

Nei, vet du hva. Du tar så grundig feil at svaret ditt her blir bare latterlig. Du aner ikke hvor mange løgner jeg har blitt servert fra Postens «kundeservice» i dag, slik som: «nei du snakket ikke med noen dame i telefonen før i dag», «nei det står her at du ikke var hjemme så da var du ikke det», osv osv. Som om de tror jeg er schizofren eller noe. Da jeg opprettet tråden håper jeg jo at det fantes plausible forklaringer men alt jeg sitter igjen med er NEI. Selvsagt kan jeg opprette en tråd for både å søke støtte og håpe på å få forslag til forklaringer, for så å finne ut at det finnes ikke plausible forklaringer. 
Forøvrig er det jo ganske flaut å gå inn og skrive tullete klage i en tråd og anklage andre for å skrive tullete klager. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.12.2022 den 17.39):

Har opplevd det samme flere ganger jeg også. Har også fått melding om at pakken var for stor for postkassen, og har blitt levert til hentested. Dette selv om jeg har valgt at Posten skal levere pakken på døren om den er for stor for postkassen. Tyder på at de ikke har hatt den med på ruten en gang... Men kan forstå at de ikke får all verdens med i de små elektriske scooterene de kjører med, men vær i det minste ærlig da.

Anonymkode: 93366...4a7

Jeg har vært med på at de har tatt strikk rundt mange pakker slik at de ikke går i postkassen og jeg må hente på utleveringssted. Jeg har sendt regning til posten hver gang for ulempen. Har i e-post hvor regning blir sendt lagt ved video fra utleveringssted og frem til jeg har tatt av strikk og fått alle tingene fint inn i min postkasse. Surt arbeid for småpenger (tar median timelønn + reisekost for merarbeidet) 

Første gangen nektet de først men jeg kjørte det hele veien og vant. Har kun skjedd 2 ganger.

Anonymkode: 2a115...fe9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.12.2022 den 17.41):

Ja det skjer ofte her og, med både Posten, PostNord og RettHjem. Man betaler for hjemleveringen, så enkelt som det.

Anonymkode: b5a9f...7de

Har aldri opplevd det med rett hjem 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...