AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #1 Skrevet 19. desember 2022 Har vært MYE styr med Posten nå ang en forsendelse med 2 kolli som skulle bli levert hjem til meg i forrige uke. Jeg satt hele kvelden og ventet på telefon og at de skulle ringe på dørklokka. Alt av info om adresse og dørklokke var riktig. Så fikk jeg plutselig melding om at jeg «ikke var hjemme». Da var jo kundeservice selvsagt stengt og jeg ringte med det samme de åpnet dagen etter, men da hadde det sleipe postbudet allerede levert pakkene på nærmeste hentested. Dama på kundeservice informerte meg da om at postbudet aldri hadde vært på koordinatene, altså min adresse. Så ren latskap fra postbudets side. Dette er to tunge pakker og ikke faen om jeg henter dem selv når Posten får betalt for hjemlevering. Da klager jeg heller helt til jeg får pakkene. Jeg fikk hjemlevering dagen etter, men selvsagt bare 1 av 2 kolli. Etter MYE mas sitter jeg her i dag igjen og venter. Noen som har kjennskap til hva dette kan skyldes utover ren latskap fra noen som ikke gidder å gjøre jobben sin? Har forståelse for at det er førjulstid og pakker å levere, men jeg har betalt for hjemlevering og ingen skal påstå at jeg ikke er hjemme når jeg setter av en hel kveld til å motta pakkene. Man tar ikke jobb som postbud hvis man ikke gidder å levere som bestilt. Anonymkode: b3e9b...9b7 9
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #3 Skrevet 19. desember 2022 c_buk skrev (Akkurat nå): Det var Posten og ikke Postnord? Posten ja Anonymkode: b3e9b...9b7
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #4 Skrevet 19. desember 2022 c_buk skrev (Akkurat nå): Det var Posten og ikke Postnord? Posten gjør også sånt. Anonymkode: 70a79...d10 3
c_buk Skrevet 19. desember 2022 #5 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Posten ja Anonymkode: b3e9b...9b7 Da har jeg ingen erfaring. Har opplevd mye rart med postnord. Skyldes visstnok elendig oppsett av ruter, dårlig betaling av ansatte og dårlige rutiner. 2
c_buk Skrevet 19. desember 2022 #6 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Posten gjør også sånt. Anonymkode: 70a79...d10 Meget mulig, men ikke som jeg har erfart 🙂
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #7 Skrevet 19. desember 2022 Antakeligvis har ikke postbudet klart å levere alt han/hun skulle innenfor arbeidstiden sin, og har deretter prøvd å komme seg unna ved å påstå at du ikke er hjemme. Anonymkode: 97e9c...a19 16
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #8 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Så ren latskap fra postbudets side. Dette er to tunge pakker og ikke faen om jeg henter dem selv når Posten får betalt for hjemlevering. Da klager jeg heller helt til jeg får pakkene. Jeg fikk hjemlevering dagen etter, men selvsagt bare 1 av 2 kolli. Etter MYE mas sitter jeg her i dag igjen og venter. Noen som har kjennskap til hva dette kan skyldes utover ren latskap fra noen som ikke gidder å gjøre jobben sin? Har forståelse for at det er førjulstid og pakker å levere, men jeg har betalt for hjemlevering og ingen skal påstå at jeg ikke er hjemme når jeg setter av en hel kveld til å motta pakkene. Man tar ikke jobb som postbud hvis man ikke gidder å levere som bestilt. Anonymkode: b3e9b...9b7 Det er jo umulig for noen andre å si hvorfor pakkene ikke ble levert, men du konkluderte jo selv tidlig med grunnen. Kan være at den som skulle levere var på feil adresse, eller ikke fant fram, men det blir bare spekulasjoner. Anonymkode: 6dfdc...156 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #9 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo umulig for noen andre å si hvorfor pakkene ikke ble levert, men du konkluderte jo selv tidlig med grunnen. Kan være at den som skulle levere var på feil adresse, eller ikke fant fram, men det blir bare spekulasjoner. Anonymkode: 6dfdc...156 Det er vel ikke så rart at jeg er irritert og frustrert. Anonymkode: b3e9b...9b7
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #10 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo umulig for noen andre å si hvorfor pakkene ikke ble levert, men du konkluderte jo selv tidlig med grunnen. Kan være at den som skulle levere var på feil adresse, eller ikke fant fram, men det blir bare spekulasjoner. Anonymkode: 6dfdc...156 Hvis de ikke finner frem får de si det, og ikke lyve om at man «ikke var hjemme». Anonymkode: 70a79...d10 13
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #11 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis de ikke finner frem får de si det, og ikke lyve om at man «ikke var hjemme». Anonymkode: 70a79...d10 Takk, så enig!! -ts Anonymkode: b3e9b...9b7 1 1
Eva-Lena Skrevet 19. desember 2022 #12 Skrevet 19. desember 2022 Jeg har opplevd det samme selv. Hadde heldigvis fri den dagen og var hjemme. Huset mitt er godt merket med nummer, så kan ikke unngå å se det. Jeg hadde heller ikke vært hjemme, så måtte hente pakken på utleveringssted dagen etter. Tung og uhåndterlig pakke som jeg måtte be en villt fremmed om å få inn i bilen. Fikk hjelp av nabo å få den inn hjemme. Kan de ikke finne seg en annen jobb siden de ikke gidder å levere 🤬 11 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #13 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er vel ikke så rart at jeg er irritert og frustrert. Anonymkode: b3e9b...9b7 Det er det vel ingen som har sagt heller. Men det er liksom ikke så mye noen her kan forklare, eller hjelpe deg med. Ta det med kundeservice du, så får vi håpe pakkene blir levert hjem til deg før jul 😊 Anonymkode: 6dfdc...156 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #14 Skrevet 19. desember 2022 Eva-Lena skrev (1 minutt siden): Jeg har opplevd det samme selv. Hadde heldigvis fri den dagen og var hjemme. Huset mitt er godt merket med nummer, så kan ikke unngå å se det. Jeg hadde heller ikke vært hjemme, så måtte hente pakken på utleveringssted dagen etter. Tung og uhåndterlig pakke som jeg måtte be en villt fremmed om å få inn i bilen. Fikk hjelp av nabo å få den inn hjemme. Kan de ikke finne seg en annen jobb siden de ikke gidder å levere 🤬 Jeg nekter å være med på at jeg skal hente pakken. Jeg kommer til å klage dem ned hver gang dette skjer. De skal få erfare at de ikke kommer unna med sånt tull. De skal levere pakken min hjem, punktum. -ts Anonymkode: b3e9b...9b7 12 4
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #15 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er det vel ingen som har sagt heller. Men det er liksom ikke så mye noen her kan forklare, eller hjelpe deg med. Ta det med kundeservice du, så får vi håpe pakkene blir levert hjem til deg før jul 😊 Anonymkode: 6dfdc...156 Jeg tenkte jo kanskje at noen her har jobbet i Posten selv, eller noe sånt. Om ikke annet kan man få støtte i frustrasjonen. Hva tror du forumet er til for egentlig? Anonymkode: b3e9b...9b7 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #16 Skrevet 19. desember 2022 Har opplevd det samme flere ganger jeg også. Har også fått melding om at pakken var for stor for postkassen, og har blitt levert til hentested. Dette selv om jeg har valgt at Posten skal levere pakken på døren om den er for stor for postkassen. Tyder på at de ikke har hatt den med på ruten en gang... Men kan forstå at de ikke får all verdens med i de små elektriske scooterene de kjører med, men vær i det minste ærlig da. Anonymkode: 93366...4a7 7 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #17 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har opplevd det samme flere ganger jeg også. Har også fått melding om at pakken var for stor for postkassen, og har blitt levert til hentested. Dette selv om jeg har valgt at Posten skal levere pakken på døren om den er for stor for postkassen. Tyder på at de ikke har hatt den med på ruten en gang... Men kan forstå at de ikke får all verdens med i de små elektriske scooterene de kjører med, men vær i det minste ærlig da. Anonymkode: 93366...4a7 De pakkene jeg hadde bestilt er så svære at de fraktes nok i en større bil. -ts Anonymkode: b3e9b...9b7
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #18 Skrevet 19. desember 2022 Ja det skjer ofte her og, med både Posten, PostNord og RettHjem. Man betaler for hjemleveringen, så enkelt som det. Anonymkode: b5a9f...7de 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #19 Skrevet 19. desember 2022 Ja, det har jeg dessverre opplevd også. Ikke bare med Posten - kjempeirriterende! Som nevnt over er jeg mest irritert over at de lyver - jeg har dørklokke med kamera som aktiveres når noen kommer i nærheten, så jeg vet veldig godt om noen i det hele tatt har vært i nærheten av inngangsdøren. Anonymkode: e7606...668 3 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #20 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Har vært MYE styr med Posten nå ang en forsendelse med 2 kolli som skulle bli levert hjem til meg i forrige uke. Jeg satt hele kvelden og ventet på telefon og at de skulle ringe på dørklokka. Alt av info om adresse og dørklokke var riktig. Så fikk jeg plutselig melding om at jeg «ikke var hjemme». Da var jo kundeservice selvsagt stengt og jeg ringte med det samme de åpnet dagen etter, men da hadde det sleipe postbudet allerede levert pakkene på nærmeste hentested. Dama på kundeservice informerte meg da om at postbudet aldri hadde vært på koordinatene, altså min adresse. Så ren latskap fra postbudets side. Dette er to tunge pakker og ikke faen om jeg henter dem selv når Posten får betalt for hjemlevering. Da klager jeg heller helt til jeg får pakkene. Jeg fikk hjemlevering dagen etter, men selvsagt bare 1 av 2 kolli. Etter MYE mas sitter jeg her i dag igjen og venter. Noen som har kjennskap til hva dette kan skyldes utover ren latskap fra noen som ikke gidder å gjøre jobben sin? Har forståelse for at det er førjulstid og pakker å levere, men jeg har betalt for hjemlevering og ingen skal påstå at jeg ikke er hjemme når jeg setter av en hel kveld til å motta pakkene. Man tar ikke jobb som postbud hvis man ikke gidder å levere som bestilt. Anonymkode: b3e9b...9b7 Vet ikke hvorfor de gjør det, men jeg har opplevd det selv. Satt hjemme å ventet, tilgjengelig på telefon men fikk bare melding om at de ikke fant adressen. Jeg bor midt i byen og det er lett å finne frem, de har ikke prøvd. Anonymkode: 48a14...ade 3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå