TrixieLeeMiller Skrevet 19. desember 2022 #1 Skrevet 19. desember 2022 Hei. Jeg har en gutt som fyller 5 år på nyttårsaften. Hvordan gjør folk det mtp bursdagsfeiring? Tenker nå på voksen-besøk med familie. Jeg vet at folk har det travelt på en dag som dette. Enten skal de i middagsbesøk/fest, eller skal gjerne arrangere dette hos seg selv. Og jeg ønsker ikke å lage mer stress for folk, men samtidig er det bursdagen hans og ønsker å gjøre noe kjekt for han. I fjor var han syk, og årene før har han vært for liten til å forstå at akkurat den dagen er bursdagen. Nå er han stor nok til å vite det. Tenkte å lufte det her, og høre om hvordan andre gjør det. Takk for alle innspill ☺️
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #2 Skrevet 20. desember 2022 Jeg (og en fetter) har bursdag på nyttårsaften. Har aldri arrangert besøk den dagen. Jeg har pleid å ha besøk 30. i stedet. Det er jo helt vanlig at man ikke har besøket på selve bursdagen. Samme om det er nyttårsaften eller en annen dag. De fleste pleier vel å bare feire med selve familien (foreldre og søsken) på selve dagen, og så ha utvidet besøk nærmeste helg det passer for folk å komme. Anonymkode: c762e...f9b 3 3
Arkana Skrevet 20. desember 2022 #3 Skrevet 20. desember 2022 Jeg hadde feiret bare kjernefamilien på selve dagen og så invitert øvrig familie til bursdagsfeiring helgen etter. Det er helt normalt å ha feiring en annen dag enn selve bursdagen og det er synd å ende opp med færre gjester fordi folk hadde andre planer den dagen. 4
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #4 Skrevet 20. desember 2022 Vi har ei som har bursdag 2.nyttårsdag. vi har kun kjernefamilien denne dagen med markering på formiddagen og går ut å spiser middag. Jeg vil se for meg at markering for andre en selve kjernefamilien vil være vanskelig på nyttårsaften. Jeg har en venninne som har et barn som er født på julaften. De har lunsj kl 12 for å feire bursdag, gjerne med besteforeldre om de kan og så begynner julefeiringen kl 15. Anonymkode: ad324...611 1
Daria Skrevet 20. desember 2022 #5 Skrevet 20. desember 2022 Voksenselskap (og ofte barneselskap også) er jeg vant til at legges til nærmeste helg/annen passende dag. Markering på dagen har stort sett bare vært kjernefamilien. 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #6 Skrevet 20. desember 2022 MItt barn har bursdag tett på julaften. Vi markerer med kjernefamilien på selve dagen, og har feiring med storfamilien en helg før eller etter, avhengig av hva som passer best. Og så feirer vi med venner enten litt i forkant, eller i januar en gang. Anonymkode: 229ed...a76
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #7 Skrevet 20. desember 2022 Kan dere invitere til bursdag/nyttårsaften for familien hos dere? Det er kanskje for sent med en sånn invitasjon i år. Men neste år ser jeg ingen grunn til at man ikke kan kombinere bursdagsfeiring og nyttårsfeiring? Anonymkode: 23434...242
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #8 Skrevet 20. desember 2022 Jeg har et tantebarn som hadde bursdag lørdag som var, så en uke før jul. Familiebursdag søndagen. Feiret med kjernefamilien på dagen også kom besteforeldre osv søndagen. I min familie har det ikke vært noen automatikk at en samles andre enn kjernefamilien akkurat på dagen, samme når på året det er. Kommer helt an på. Er det en ukedag treffes en ofte nærmeste helg. Vanlig å ringe da. Anonymkode: b0706...e2e
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #9 Skrevet 20. desember 2022 Vi har alltid slått sammen familiebursdag til to eller tre av ungene fordi de har bursdag innen en måned. Jeg tror aldri noen av dem har landet på akkurat dagen til noen av dem. Jeg ville feiret i romjula hvis det passer for familien, hvis ikke, litt ut i januar. Anonymkode: 2ce81...00a
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #10 Skrevet 20. desember 2022 Kan ikke dagen feires dagen før eller dagen etter i år? Evt et formiddagsbesøk på dagen? Anonymkode: 53fdf...69a
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #11 Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi har ei som har bursdag 2.nyttårsdag. vi har kun kjernefamilien denne dagen med markering på formiddagen og går ut å spiser middag. Jeg vil se for meg at markering for andre en selve kjernefamilien vil være vanskelig på nyttårsaften. Jeg har en venninne som har et barn som er født på julaften. De har lunsj kl 12 for å feire bursdag, gjerne med besteforeldre om de kan og så begynner julefeiringen kl 15. Anonymkode: ad324...611 2. nyttårsdag finnes vel ikke? Du mener 2 januar som er en vanlig arbeidsdag som regel? Anonymkode: b8e8c...32f
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #12 Skrevet 20. desember 2022 Markering med kjernefamilien på dagen, også feiring med øvrig familie en dag der passer, gjerne i forbindelse med helg. Hvermannsen må jo «dele» bursdagen sin med ordinær travel hverdagsaktivitet, så tenker det ikke er så ulikt… Anonymkode: 5ae2c...575
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #13 Skrevet 20. desember 2022 Har en som blir 6 på nyttårsaften. Vi hadde barnebursdag nå på lørdag som var, også blir det med besteforeldre på nyttårsaften formiddag. Anonymkode: 83c83...11a
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #14 Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): 2. nyttårsdag finnes vel ikke? Du mener 2 januar som er en vanlig arbeidsdag som regel? Anonymkode: b8e8c...32f Vel, det er jo dag to etter nytt år, så strengt tatt er det 2 nyttårsdag… bare for å være like pirkete som du Anonymkode: 53fdf...69a
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #15 Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vel, det er jo dag to etter nytt år, så strengt tatt er det 2 nyttårsdag… bare for å være like pirkete som du Anonymkode: 53fdf...69a Det er ikke pirkete å si det når du bare finner opp en dag. Blir som 2. 17 mai istedenfor 18 mai 🤷♀️ Anonymkode: b8e8c...32f
TrixieLeeMiller Skrevet 30. desember 2022 Forfatter #16 Skrevet 30. desember 2022 Tusen takk for ale som har svart i denne tråden. Vi tar feiring med familien 1.nyttårsdag og feiring med kompiser senere i uken. ellers blir det markering med gave fra meg og bursdagsfrokost og diverse. Men nyttårsaften er det så mye annet som skjer så da blir løsningen sånn ☺️ Jeg får heller invitere til feiring på formiddagen neste år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå