AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #1 Skrevet 19. desember 2022 Noen som har tips? Er sikkert hardt, men jeg tenker jeg evt iallefall kan skrrive litt om meg selv, og hva jeg er god for, legge ved bilde av meg. Men finnes den en god mal for sånt? Evt eksempel på slike CVer? Tips mottas med stor takk Anonymkode: 04419...d4d
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #2 Skrevet 19. desember 2022 En CV er jo en oversikt over utdanning og arbeidserfaring, har du ingenting av dette så er det ikke en god CV uansett hva du putter inn 🤷🏼♀️ Anonymkode: 544a6...9be 6
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #3 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): En CV er jo en oversikt over utdanning og arbeidserfaring, har du ingenting av dette så er det ikke en god CV uansett hva du putter inn 🤷🏼♀️ Anonymkode: 544a6...9be Utdanning har jeg, ikke arbeidserfaring. Anonymkode: 04419...d4d
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #4 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Utdanning har jeg, ikke arbeidserfaring. Anonymkode: 04419...d4d Ja da får du putte på utdanningen da, det er jo ikke så mye mer å gjøre. Anonymkode: 544a6...9be 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #5 Skrevet 19. desember 2022 En kort og konsis CV er bedre enn en som er blitt "pyntet" på. Anonymkode: 15714...155 3 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #6 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): En kort og konsis CV er bedre enn en som er blitt "pyntet" på. Anonymkode: 15714...155 Hva mener du? Ja, jeg vet at CVen min vil se grusom ut uten arbeidserfarig, men tenker og gjøre det beste utav situasjonen. De setter vel pris på at jeg fører eksempelvis utdanning, og mine styrker/svakheter? Hva tenker du? Anonymkode: 04419...d4d
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #7 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ja da får du putte på utdanningen da, det er jo ikke så mye mer å gjøre. Anonymkode: 544a6...9be Eller burde jeg drite i og lage CV uten arbeidserfaring? Anonymkode: 04419...d4d
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #8 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva mener du? Ja, jeg vet at CVen min vil se grusom ut uten arbeidserfarig, (…) Anonymkode: 04419...d4d Jeg skriver det motsatte av dette. Anbefaler at du jobber med å bedre din leseforståelse. Anonymkode: 15714...155 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #9 Skrevet 19. desember 2022 Har du ikke jobbet noe som helst? Etter fullført utdanning hadde jeg ikke relevant arbeidserfaring. Men hadde jobbet i klesbutikk, bakeri mm i tenårene, og listet opp dette. Anonymkode: 37c3c...f68
Portia Catonis Skrevet 19. desember 2022 #10 Skrevet 19. desember 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Hva mener du? Ja, jeg vet at CVen min vil se grusom ut uten arbeidserfarig, men tenker og gjøre det beste utav situasjonen. De setter vel pris på at jeg fører eksempelvis utdanning, og mine styrker/svakheter? Hva tenker du? Anonymkode: 04419...d4d Det kommer jo litt an på hva slags utdanning det er snakk om, og hva slags jobber du søker... I alle tilfeller kan du føre opp frivillige verv (fra organisasjoner, idrett etc) for å vise at du er en person som er engasjert og tar ansvar. Å skrive dine styrker som person kan du absolutt gjøre, men for guds skyld la være å nevne svakhetene (de tar du evt opp hvis du blir spurt på intervju) Da jeg skrev mine første spede CV'er var det anbefalt å ta med fritidsinteresser. Det ville jeg ikke gjort i dag, men hvis du virkelig ikke har noe annet å skrive kan du ta det med. Hvis du har flaks kan du møte en arbeidsgiver som synes du høres spennende ut fordi dere har samme interesser.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #11 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har du ikke jobbet noe som helst? Etter fullført utdanning hadde jeg ikke relevant arbeidserfaring. Men hadde jobbet i klesbutikk, bakeri mm i tenårene, og listet opp dette. Anonymkode: 37c3c...f68 Nope, haha. Jeg har hatt fast, relativt stor inntekt via aksjer og crypto. Men aldri hatt en normal jobb. Anonymkode: 04419...d4d
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #12 Skrevet 19. desember 2022 Helt ok å bare ha en enkel cv med utdanning og lignende. Bare google CV mal og utform den likt, bare uten jobb. Jeg kan nada om aksjer osv, men regnes det som selvstendig næringsdrivende? Du skatter jo av det og det er en inntekt så... Heter det noe spesielt når man lever av investering? Investor? Sikkert på bærtur nå men.. Anonymkode: 8fbc5...9b4
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #13 Skrevet 19. desember 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Utdanning har jeg, ikke arbeidserfaring. Anonymkode: 04419...d4d Skriv også ferdigheter du har på CVen. F.eks at du kan engelsk skriftlig og muntlig flytende, at du har norsk som morsmål. Da får du ett punkt til på CVen din. Anonymkode: 90059...b33
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #14 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skriv også ferdigheter du har på CVen. F.eks at du kan engelsk skriftlig og muntlig flytende, at du har norsk som morsmål. Da får du ett punkt til på CVen din. Anonymkode: 90059...b33 Jeg kan spansk og, er halvt latinsk, takk for tips! Men går det at jeg kan flere morsmål under som ferdigheter? Anonymkode: 04419...d4d
DuMåkkeKommeHer Skrevet 19. desember 2022 #15 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg kan spansk og, er halvt latinsk, takk for tips! Men går det at jeg kan flere morsmål under som ferdigheter? Anonymkode: 04419...d4d Flotte greier, før det opp! Eventuelt kan du ha en egen rubrikk med språk. Latin, antar latinamerikansk? Er vel ikke så mange som bruker språket latin i hvert fall Var jo kanskje litt krass tone i enkelte av disse innleggene, synes det er bra at du prøver å gjøre det beste ut av situasjonen. Som andre har nevnt kan verv og hobbyer være med, ferdigheter har du sikkert plukket opp en del gjennom investeringene, og hvis du i realiteten har hatt dette som jobb kan jo du vurdere å føre opp "selvstendig investor". Gjelder jo også å vinkle inn relevansen mot den bransjen du søker til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå