AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #1 Skrevet 19. desember 2022 Hei, fikk jeg vite at jeg har krav på statlig bostøtte og har hatt det i mange år! Jeg har levd langt under fattigdomsgrensen og tømt sparekontoer og satt meg i gjeld for å overleve. Jeg har nå søkt om bostøtte for fremtiden men kan man også søke om å få etterbetalt bostøtte for den tiden jeg ikke har fått det men hatt krav på det? Ingen har opplyst dette til meg Anonymkode: 4de64...03d 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #2 Skrevet 19. desember 2022 Jeg fikk ikke det selvom jeg hadde hatt krav på det hele 2022. Står på husbanken at det gjelder fra og med måneden man søker fra Anonymkode: 290dc...7e4 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #3 Skrevet 19. desember 2022 Haha nei. Det er ikke sånn at du har krav på å få vite fra staten at du kan søke om penger, det må du finne ut av selv. Du får selvfølgelig ikke etterbetaling for noe før du sendte søknad. For en holdning. Anonymkode: 91417...b4a 1 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #4 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hei, fikk jeg vite at jeg har krav på statlig bostøtte og har hatt det i mange år! Jeg har levd langt under fattigdomsgrensen og tømt sparekontoer og satt meg i gjeld for å overleve. Jeg har nå søkt om bostøtte for fremtiden men kan man også søke om å få etterbetalt bostøtte for den tiden jeg ikke har fått det men hatt krav på det? Ingen har opplyst dette til meg Anonymkode: 4de64...03d Selvfølgelig ikke. Du kan få utbetalt for 3 måneder bak i tid,men that’s it Anonymkode: 04116...245
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #5 Skrevet 19. desember 2022 bostøtte blir ikke utbetalt med så lang tilbakevennende kraft. Det er ditt ansvar å sjekke hva slags rettigheter du har og bostøtte har det vært ufattelig mye om i media i årevis. Anonymkode: bada9...509 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #6 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Selvfølgelig ikke. Du kan få utbetalt for 3 måneder bak i tid,men that’s it Anonymkode: 04116...245 Nope, kun fra tidspunkt søknad ble innsendt. Anonymkode: 91417...b4a 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #7 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): bostøtte blir ikke utbetalt med så lang tilbakevennende kraft. Det er ditt ansvar å sjekke hva slags rettigheter du har og bostøtte har det vært ufattelig mye om i media i årevis. Anonymkode: bada9...509 Jeg har søkt bostøtte før og fått avslag. Bor i samme bolig nå og fikk nylig vite at jeg har krav alikevel.. Om noe i reglene har endret seg siden jeg fikk avslag kan godt hende men det er jo ikke sånn at man følger med på loven og regelendringer hele tiden Anonymkode: 4de64...03d 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #8 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg har søkt bostøtte før og fått avslag. Bor i samme bolig nå og fikk nylig vite at jeg har krav alikevel.. Om noe i reglene har endret seg siden jeg fikk avslag kan godt hende men det er jo ikke sånn at man følger med på loven og regelendringer hele tiden Anonymkode: 4de64...03d Du har uansett ikke krav på etterbetaling. Og jo, du er selv ansvarlig for å følge med. Anonymkode: 91417...b4a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå