Gå til innhold

Hvordan hadde jeg klart å få deg tilbake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi traff hverandre for 2 mnd siden. Vi gjorde mange koselige ting sammen som turer, romantiske hyggelige middager hjemme hos hverandre, kino, hygge foran peisen mm.

Det begynner å bli så nærmt mellom oss. Han snakker om at han liker meg så godt.

Jeg får da nærmest panikk, og sier at det er best vi ikke treffes mer.

Han blir lei seg. Men er jo da enig med meg siden jeg føler det slik.

Jeg angret nesten med en gang han gikk. Så gikk tiden. Jeg savnet ham mer og mer. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har kontaktet am på sms, og skrevet at jeg savner ham og vil treffes. Han svarte kun kort, og ingenting om at han ville treffe meg igjen. Og ingenting om at han savnet meg.

Jeg har så lyst til å treffe ham igjen. Hva er lurest av meg å gjøre? Hva hadde du gjort hvis du var meg? Eller hvis du var ham; hva skulle til for at du ville treffe meg igjen, gi meg en ny sjanse? 

Anonymkode: f3748...c36

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Vi traff hverandre for 2 mnd siden. Vi gjorde mange koselige ting sammen som turer, romantiske hyggelige middager hjemme hos hverandre, kino, hygge foran peisen mm.

Det begynner å bli så nærmt mellom oss. Han snakker om at han liker meg så godt.

Jeg angret nesten med en gang han gikk. Så gikk tiden. Jeg savnet ham mer og mer. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har kontaktet am på sms, og skrevet at jeg savner ham og vil treffes. Han svarte kun kort, og ingenting om at han ville treffe meg igjen. Og ingenting om at han savnet meg.

Jeg har så lyst til å treffe ham igjen. Hva er lurest av meg å gjøre? Hva hadde du gjort hvis du var meg? Eller hvis du var ham; hva skulle til for at du ville treffe meg igjen, gi meg en ny sjanse? 

Ingenting, jeg ville tenkt du var umoden eller ustabil. Ville derfor ikke ønsket å treffe deg igjen.

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
Diskusjon69 skrev (7 minutter siden):

Ingenting, jeg ville tenkt du var umoden eller ustabil. Ville derfor ikke ønsket å treffe deg igjen.

Nettopp 😪

Det stemmer. Det er akkurat sånn jeg har oppført meg; umoden og ustabilt.

Skrevet

Jeg er der nå i hans sko. Saken er at selvom jeg vil prøve igjen med han jeg datet så er det kommet for mye usikkerhet til at det kan gå. Jeg vil liksom hele tiden tvile på at han liker meg like godt som jeg liker han, og alle ord han sier blir bare ord jeg ikke klarer å stole på. Jeg vet at om vi hadde begynt å date igjen hadde jeg konstant følt meg mindreverdig og vært redd for å både føle, berøre, prate eller ta plass og være meg selv igjen siden det var det han avviste meg for at jeg følte for mye før. 

Tror nok det beste for deg bare er å glemme prosjektet med å få han tilbake. Det er så mye ødelagt uansett. 

Anonymkode: c1e47...fc4

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Kan det hende at han har funnet en ny? Eventuelt kan det hende han ikke var interessert i forhold, men kun kos og hygge? Da orker man ikke for mye drama. Men hva skrev han i svaret sitt? Det kan jo tenkes at han tenker at ballen ligger hos deg fortsatt. Du sa det hadde vært hyggelig å møtes igjen, men du foreslo ikke noe konkret? Jeg ville foreslått en aktivitet, på et gitt tidspunkt, og spurt om dette kunne passet?

Anonymkode: ccbab...c2b

Skrevet

Før jeg begynte å beskytte meg mot slikt kunne du fått meg med å legge deg flat, være ærlig og forklart at du jobber med deg selv og frykten din. Og om du kan få en sjanse til. Nå hadde det ikke fungert for har gått på for mange smeller der det bare er tomme ord og de forsvinner inn og ut av livet mitt. Men er han meg for noen år siden har du en sjanse! Er derimot stor sjanse for at dette vil dukke opp på nytt når han kommer nærme igjen. 

Anonymkode: 28cfc...c1a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nettopp 😪

Det stemmer. Det er akkurat sånn jeg har oppført meg; umoden og ustabilt.

Men har du forandret deg? 

Anonymkode: 872ad...58b

• Liker 2
Skrevet

Eller hvis du var ham; hva skulle til for at du ville treffe meg igjen, gi meg en ny sjanse? 

At du hadde forandret deg.

Skrevet

Nei, du fremstår ustabil så jeg hadde løpt så langt unna deg som mulig. 

Du får heller bruke tid på å jobbe med deg selv før du finner en ny partner du kan såre. 

Anonymkode: ef89f...28a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Forandring.

Ikke bare si at du har forandret deg, men vis at du har handlet for en forandring (gått i terapi). De som sier at de skal forandre seg, gjør det ikke. De bare lover og lover.

Anonymkode: c5b70...dde

• Liker 2
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er der nå i hans sko. Saken er at selvom jeg vil prøve igjen med han jeg datet så er det kommet for mye usikkerhet til at det kan gå. Jeg vil liksom hele tiden tvile på at han liker meg like godt som jeg liker han, og alle ord han sier blir bare ord jeg ikke klarer å stole på. Jeg vet at om vi hadde begynt å date igjen hadde jeg konstant følt meg mindreverdig og vært redd for å både føle, berøre, prate eller ta plass og være meg selv igjen siden det var det han avviste meg for at jeg følte for mye før. 

Tror nok det beste for deg bare er å glemme prosjektet med å få han tilbake. Det er så mye ødelagt uansett. 

Anonymkode: c1e47...fc4

Dette. Er ting avsluttet så er det ingen vei tilbake for min del. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Men har du forandret deg? 

Nei, jeg har ikke forandret meg som person. Jeg tror mange her har misforstått. Jeg er en snill og omsorgsfull dame. Eneste var at jeg fikk panikk av at det ble på vei til å bli kjærester med oss. Og da ganske impulsivt gjorde jeg en slutt mellom oss.

Han ble veldig lei seg, og har da bare ikke tatt initiativ til å kontakte meg mer, som naturlig er.

Det jeg har forandret meg på, er synet på at jeg hadde noe verdifullt som var verdt å ta vare på. Jeg skulle aldri avsluttet det.

Jeg kan selvfølgelig innrømme at jeg har gjort feil. Men vil aldri si og tenke at jeg har forandret meg. Det må bare bevises over tid, mener jeg. Det er for sterke ord,  på en måte. Men jeg kan føle at jeg har blitt klokere av erfaring og håpe på at jeg har lært av mine feil. Dette er heller ikke noe jeg vil si. Jeg synes det høres teit ut. Men kan si jeg savner ham veldig, og at jeg angrer på at jeg sa det jeg gjorde.

Du får heller bruke tid på å jobbe med deg selv før du finner en ny partner du kan såre. 

Anonymkode: ef89f...28a

Jeg håper ikke jeg vil komme til å såre noen. Ja, jeg vil selvfølgelig jobbe med meg selv. Er ikke det noe man bør gjøre gjennom hele livet? Lære og bli en enda bedre utgave av seg selv?

Takk for svar til alle

Skrevet
Blått skrev (42 minutter siden):

Dette. Er ting avsluttet så er det ingen vei tilbake for min del. 

Trist, tenker jeg. Men enig også. Det kommer helt av på hva og hvordan.

I vårt tilfelle var det kun ca 10 ganger vi var sammen. Vi gjorde mye kjekt. Vi hadde ikke sex. Det meste var et kyss.

Skrevet

Sånn jeg leser så er dette noe som utgangspunktet kun varte i 2 mnd før du avsluttet det i "panikk". Tenker at det bør være absolutt mulighet å gjenoppta dette. 

Men. Store følelser, som " jeg savner" deg, jeg vil treffe deg, hadde ikke vært veien å gå for meg. Men en oppegående prat, telefon samtale, kunne vært veien. 

Anonymkode: d0e7c...b50

• Liker 1
Skrevet

Sånn jeg leser så er dette noe som utgangspunktet kun varte i 2 mnd før du avsluttet det i "panikk". Tenker at det bør være absolutt mulighet å gjenoppta dette. 

Men. Store følelser, som " jeg savner" deg, jeg vil treffe deg, hadde ikke vært veien å gå for meg. Men en oppegående prat, telefon samtale, kunne vært veien. 

Anonymkode: d0e7c...b50

Takk

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kan det hende at han har funnet en ny?

Det er bare 4 uker siden. Jeg tror ikke det.

Eventuelt kan det hende han ikke var interessert i forhold, men kun kos og hygge?

Jo, han var interessert. Vi hade ikke sex noen gang. Men vi hadde mange fine opplevelser sammen.

Men hva skrev han i svaret sitt? Det kan jo tenkes at han tenker at ballen ligger hos deg fortsatt. Du sa det hadde vært hyggelig å møtes igjen, men du foreslo ikke noe konkret? Jeg ville foreslått en aktivitet, på et gitt tidspunkt, og spurt om dette kunne passet?

Anonymkode: ccbab...c2b

Han takket mg for fine ord. Det kan tenkes litt at ballen ligger hos meg, men jeg vet ikke, og er vel litt tvilende til om han fremdeles er interessert i meg. Jeg sa at jeg ville gjerne møte ham igjen, og at jeg ville bli glad om han kom hjem til meg.

Han sa ingenting om det, men svarte og sa takk for fine ord. 

Hadde han vært interessert, tenker jeg t han hadde svart at han kunne tenke seg å komme.

Jeg lurer på om jeg skal spørre om han vil komme på middag en dag. Jeg tror jeg gjør det. Men tenker om jeg burde vente litt før jeg gjør det. Så jeg ikke virker så intens.

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Min erfaring er at det å gi folk nye sjanser er som å gi de en ny sjanse til å såre eller dumpe meg på nytt. Kanskje han har opplevd slikt før og bare ikke gidder sånt mer. 

Du kan prøve å sende en lang melding om dette, så har du gjort deg veldig sårbar og han velger selv hva han gjør med det videre. 

Jeg ville ikke gitt en ny sjanse til noen som har dumpet meg før. 

Anonymkode: df7cb...c9d

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Min erfaring er at det å gi folk nye sjanser er som å gi de en ny sjanse til å såre eller dumpe meg på nytt. Kanskje han har opplevd slikt før og bare ikke gidder sånt mer. 

Du kan prøve å sende en lang melding om dette, så har du gjort deg veldig sårbar og han velger selv hva han gjør med det videre. 

Jeg ville ikke gitt en ny sjanse til noen som har dumpet meg før. 

Anonymkode: df7cb...c9d

Jeg kan godt forstå deg.

Nå har jeg gjort meg sårbar. Jeg har og sagt at jeg blir veldig glad om han vil komme til middag i overmorgen.

Jeg forventet egentlig at han ikke ville. Jeg tenkte at løpet var kjørt. Men jeg tenkte at da vet han i hvert fall hvor jeg står. Føler ikke at jeg hadde mer å tape ved å skrive det.

Tenk, han svarte at han ville det gjerne. Ååååååå, jeg er så glad for det. Håper det ordner seg. Føler meg heldig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg lurer på om jeg skal spørre om han vil komme på middag en dag. Jeg tror jeg gjør det. Men tenker om jeg burde vente litt før jeg gjør det. Så jeg ikke virker så intens.

Jeg tenkte feil her, tror jeg. Jeg tror ikke noe på det at man liksom skal spille kostbar. Ikke i ekte kjærlighet, og det er det jeg vil ha. 

Skulle jeg la det gå en tid før jeg spurte? Hadde ikke det virket mer som at jeg ikke brydde meg så veldig, men kanskje kjedet jeg meg litt, og kunne så kontakte ham? Nei, hvorfor vente, tenkte jeg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.12.2022 den 13.56):

… og vi er nå direkte inne fra de siste 10 minuttene av alle romantiske komedier som noensinne er laget…

Men jeg ser at du har tatt kontakt med ham, og at han vil komme på middag. Bra.

Fortell ham på et passende tidspunkt at du fikk panikk fordi det gikk så fort, men at du begynte å angre omtrent med en gang. Og at du til slutt bare måtte prøve om det fantes en sjanse.

Det var du som dreit deg ut, og du har mer å tjene på å svelge stoltheten enn på "strong and independent / don’t need no man / boss bitch”-spillet.

Så får du jo bare se hvordan det går. Lykke til! 😎👍

• Liker 1
Skrevet

Ville bare spurt han rett ut, om dere kan treffes. Ikke hei savner deg jeg vil se deg. Men Hei, kan vi treffes denne uken? Jeg trenger å snakke med deg eller noe i den duren. Umulig å finne ut av ved å synse på Kvinneguiden

Anonymkode: fc176...c6a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...