Gå til innhold

Mannen slapp bomba, han nekter å pynte seg til jul

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så skuffet. Mannen min er ikke en jålete mann og daffer mye i joggebukse og om han må pynte seg blir det dongeribukse og penskjorte. Der har vært greit nok for meg sp lenge han tar på dressen på julaften . Og det har han, med mye sutring først 

men i år slapp han bomba at han nekter. Han vil gå i skjorte og dongeribukse . Jeg er kjempeskuffa og sa at han må jo pynte seg på julaften , at jeg ønsker det. Guttene våre i barnehagealder skal ha på sine dresser og de gleder seg til å pynte seg. Jeg også. Men så vil mannen min være grinch 

jeg sa at dette ikke er greit at han faktisk må pynte seg til julemiddagen . Null problem at vi daffer i koseklær først på dagen og sent på dagen.  Da ba han meg klappe igjen og at jeg har ingenting med å tvinge en voksen mann til noe som helst og at jeg ikke er morra hans og ble ta meg sammen. 

jeg ble faktisk veldig lei meg sv dette. Hadde det ikke vært dor barna ville jeg besten avlyst jula fordi julestemning for meg er at man pynter seg til middagen og at det er den ene dagen i året jeg får gleden av å se min kjære pyntet på ekte.

før i tiden brydde han seg om hva jeg likte. Han viste jeg likte stylet hår, så han pleide å gjøre det uoppfordret. Jeg likte velfriserte skjegg og han stusset det jevnlig. Når går det lett 3-4 mnd mellom hver gang . Han gikk også i varierte klær men har nå flytta inni joggebuksa. 

jeg elsker han fortsatt , men er skuffet over at han nå nekter å pynte seg og bare ba meg holdte tåta på en stygg måte jeg prøvde å endre på det. 

hva ville dere gjort ? Gitt opp å få mannen pynta eller forsatt å mast? Er det han eller jeg som er urimelig ? 

Anonymkode: 32f6d...516

• Liker 2
  • Hjerte 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ut i fra hans kommentar, er det ikke bare dette du maser på. Han høres oppgitt ut, og går i forsvar. Tror du må mase mindre😅

Anonymkode: 0dbe2...8ac

• Liker 21
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ut i fra hans kommentar, er det ikke bare dette du maser på. Han høres oppgitt ut, og går i forsvar. Tror du må mase mindre😅

Anonymkode: 0dbe2...8ac

Tar litt selvkritikk der. Man hadde det ikke vært for meg hadde hann gått i hullete slitt joggebukse alle dager i året. Måtte tvinge han til å ta på noe annet enn joggebukse og «pen t skjorte» i begravelsen til onkelen liksom …

Anonymkode: 32f6d...516

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet

Han er urimelig (og utrolig barnslig). 

Anonymkode: 5e391...932

• Liker 28
  • Nyttig 12
Skrevet

Jeg synes han er barnslig. Men om han hater dress så kan han iallfall ha en pen bukse, ikke jeans. 

Skal dere feire med annen familie eller kun dere?

Anonymkode: c756c...da0

• Liker 18
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei, du kan ikke tvinge voksne til å kle seg i det du ønsker. At julestemningen din er avhengig av hva andre bruker av klær må du faktisk ta på egen kappe. 

La mannen kle seg som han vil. Legg energien på å lage en fin jul for barna. Som du sikkert leser her i dag, kommer det nok et tidspunkt der de heller ikke vil pynte seg. :)  Du får det mye bedre selv hvis du ikke lager så mange regler for de rundt deg. 

Anonymkode: 7d803...e8c

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet

Enda en tråd om noen som nekter pynte seg eller noe til jul? 

• Liker 3
Skrevet

Uff så tragisk. Og det at han annonserer det nå? Så barnslig. 

Dette er starten på slutten tror jeg. 

Jeg ville pyntet meg som vanlig så kan han daffe rundt i jobbebukse

Anonymkode: da7c6...33c

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet

For et problem altså.

Anonymkode: 68dff...63f

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Så mange som er i forhold med feil menn/personer. Virker ikke som at han vet hva et kjæresteforhold og et familieliv er, men oppfører seg som en unge/ungdom. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Har du spurt ham hvorfor han lot som at han var noe annet enn han var i starten? Jeg ser ofte folk si at kvinner maser mye og vil forandre mennene sine, men jeg vet av så mange tilfeller hvor mannen i starten av forholdet har stelt seg, gjør ting for å glede kjæresten sin, rydder og fremstiller seg på en bra måte, og så bare slutter de å legge inn en innsats. Når dama da uttrykker at hun ønsker at han skal være som før så er det "mas" og hun vil forandre ham osv. Jeg skjønner ikke dette. Er det ikke så viktig når de har fanget fisken?

Anonymkode: ce219...2ba

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Fyren min er heller ikke klar for dress på julaften. Han har strengt tatt ikke en dress i det hele tatt. Men jeg har akseptert at han har på seg en pen skjorte og bukse. I år holdte han opp en helt vanlig, svart bomullsgenser og lurte på om det var greit at han gikk i den på julaften. Jeg svarte at jeg synes det er litt kjipt. Vi skal bort og alle andre går i dress så ikledd en hverdagsgenser vil han skille seg ut fra alle andre i selskapet. Han ble litt muggen. Det rare er at han er fryktelig nøye på IKKE å gå i joggebuksa på butikken. Jeg kunne med nød stukket en kjapp tur innom nærbutikken med joggings, men DET er liksom krise. Vil dog ikke tatt en lengre handletur i joggebukse.

Anonymkode: 1a888...b2c

• Liker 2
Skrevet

Så åttitalls trassalder

Anonymkode: 2c63f...dbb

• Liker 5
Skrevet

Kjære tid, hva er greia med å fortelle voksne menn hva de skal ha på seg? Og har du seriøst på små barn dress på julaften? Støtter brukeren over her om at her er det du som har et problem. 

Men, dette er åpenbart urimelig viktig for deg, og i et forhold bør man ha en urimelig-kvote. Bare pass på at den ikke blir for stor. Mannen har altså sagt at han kan gå i skjorte og jeans, kan du kjøpe et par litt pene bukser til ham? Ikke jeans, men ikke dressbukse? Eller noen ekstra pene jeans. Og så får du kjøpe ham noen joggebukser uten hull i til jul, så ser han bedre ut neste år. Eller du! Kjøp en sånn stretchy turbukse? De er hakket mer respektable, men gode likevel.

Anonymkode: f9f23...015

• Liker 2
Skrevet

Regner med han er en av dem som slapp unna med daffeklær som tenåring på julaften... 

Anonymkode: 9ab89...5b1

• Liker 6
Skrevet

Hvis dette er største "bomba" dere har i forholdet så tenker jeg at dere har det bra jeg :)

• Liker 7
Skrevet

Hvor anstrengt forhold har folk til jul egentlig? Det skal være en hyggelig høytid, men basert på hvor lite som skal til før alt rakner, julestemning er ødelagt, jula burde avlyses og det er nesten som folk får traumer, så virker det veldig lite hyggelig… 

Anonymkode: effbe...913

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan du innføre date night der dere pynter dere, han i dress, og det ender med sex? Gjerne hjemme når barna er borte. Etter en stund kan han forbinde dress med sex (og stelt hår og skjegg), og kanskje det da blir lettere å snakke han inn i pene klær senere? At dere har en hemmelig kommunikasjon ved siden av den offentlige? 

Anonymkode: dd9dc...7ca

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg syns faktisk det er sånt man gir seg på om det er viktig for partner. Jeg gjør det for partner selv, selv om jeg helst ville gått i mer komfortable klær. Når det er sagt, så er ikke jeans og skjorte sånn helt upyntet da. Jeg ville godtatt det. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...