AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #1 Skrevet 19. desember 2022 Jeg har termin i juli og begynner allerede å få mage (evt. er jeg oppblåst). Sist jeg gikk gravid hadde jeg termin i slutten av september, og fikk ikke gravidmagen før i april/mai. Så jeg slapp å kjøpe både vinterklær og sommerklær. Merker nå at mange av buksene mine er trange, mens de fleste buksene jeg brukte som gravid sist er i veldig tynt stoff/korte i beina. Brukte også en del sommerkjoler. Føler ikke jeg kan kle meg i det i januar liksom🙈 Noen tips til klær som kan brukes nå fremover men som også passer når det er varmere i været? Tenker spesielt på yttertøy. Dette er siste graviditet, så orker ikke å bruke masse penger på klær som kun blir brukt noen måneder. Anonymkode: 327d7...11f
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #2 Skrevet 19. desember 2022 Min beste investering yttertøys-messig var en softshell-jakke fra Bonprix som funker både som gravidjakke (glidelåser i siden som kan åpnes), bærejakke (ekstra panel man kan sette inn, så kan du ha baby i bæretøy under jakka), eller bare en vanlig jakke. Avhengig av hva jeg hadde under funka den både høst/vår og vinter (gikk litt opp i str for å ha plass til tjukk ullgenser under). Brukte den masse til begge barna, også i permisjon 😊 Tror jeg hadde denne modellen: https://www.bonprix.no/produkt/softshell-mamma-baerejakke-regulerbar-vidde-sort-924417/#image Anonymkode: 9e159...0c1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #3 Skrevet 19. desember 2022 Ytterjakker kan brukes åpne med vest eller ullgenser under. Lån en boblejakke av noen som bruker en større størrelse enn deg (f.eks. mannen din eller en bror). Ville vurdert å finne en jakke på Fretex (så blir det ikke så dyrt), som er litt stor. Gjerne en som ikke er for tykk, så kan du bruke den med ullgenser under i vinter og som den er til våren. Ellers hadde jeg nok kjøpt en gravidjeans. Kjoler fungerer jo også (men enig i at de mest utpregete sommerkjolene ikke frister å ha på seg i januar), eventuelt med stillongs utenpå strømpebuksa til/fra jobb. Generelt er det vel lurt å tenke lag på lag. Anonymkode: 09a30...e86 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #4 Skrevet 19. desember 2022 Jeg har også termin i juli. Jeg har kjøpt to gravidbukser. Tenker jeg kjøper to kjoler og en gravid shorts til sommeren. Det koster ikke allverdens. Låner en vinterjakke av samboer siden magen allerede er for stor til at jeg får igjen glidelåsen på min egen😅 og stjeler boxerne hans siden trusene mine er for trange 😎 Anonymkode: 93222...d53
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #5 Skrevet 19. desember 2022 Ullkjoler passer nok både med og uten mage. Når det kommer til ytterjakke støtter jeg de som sier at man kan låne av mannen/en venn som bruker større størrelse. Jeg blir mye varmere som gravid, trenger derfor heller ikke like varme jakker som vanlig. Bruk stillongs under gravidbuksene du har fra før Anonymkode: c43c5...18e
Gåsemor Skrevet 19. desember 2022 #6 Skrevet 19. desember 2022 Anbefaler finn.no, kan få/kjøpe mye pent brukt der.
Anonym6789 Skrevet 19. desember 2022 #7 Skrevet 19. desember 2022 Jeg har kjøpt litt billig på Tise. Ellers har jeg bodd i strikkekjoler og strømpebukser etter at magen kom, og har forsøkt å kjøpe kjoler som kan brukes etter graviditet
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #8 Skrevet 19. desember 2022 Jeg hadde en ullkåpe fra før som jeg fikk plass til magen i hele veien, tok på tykk ullgenser under når det begynte å bli ordentlig kaldt. Hadde noen tynnere sommerkjoler som jeg brukte med genser utenpå (sånn at kjolen ble et skjørt liksom) og ullstrømpebukser. Anonymkode: 555c5...d8e
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #9 Skrevet 19. desember 2022 Har vært tjukkere enn jeg er akkurat nå, så håper jeg kan bruke noen av de klærne jeg ikke har kvittet meg med enda. Anonymkode: b347d...ac5
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #10 Skrevet 19. desember 2022 Jeg hadde termin i slutten av mai, men fikk mage i begynnelsen av desember. Jeans med åpen knapp og lang singlet fungerte til å begynne med fint. Løs genser eller åpen cardigan over. Gravidbukse fungerer sikkert bra, for de som orker å finne noen som passer. Etterhvert ble det mye skjørt, siden strekkmerkene nederst på magen var sensitive🙄 Dette var store skjørt jeg hadde over magen (sydde et par selv, det er veldig enkelt), og holdt dem oppe med bukseseler eller strikk over magen. Under hadde jeg enten gravidstrømpebukse eller ullboxer og knestrømper, etterhvert støttestrømper. Når jeg gikk ut i kulda tok jeg en ullbukse under skjørtet. Den satt uanstendig lavt, men med skjørt over går det bra. På overkroppen brukte jeg singleter, samt diverse løse gensere, cardigan og magetopper (perfekte gravidgensere). Viktig å ha noe under bukseseler! Jeg hadde en stor boblejakke, men kunne også lånt av mannen. Den holdt til mars, og jeg kunne deretter bruke den åpen, eventuelt med et sjal over magen. Sjal og fleecejakke, eventuelt åpen regnjakke og paraply, fungerte bra når det ble varmere. Hvis jeg hadde fortsatt å være gravid når det noe varmt kunne jeg brukt skjørt og singlet, eller gravidkjole. Det var vel faktisk det jeg gjorde, siden magen var større i juli enn til jul. Anonymkode: 17e6d...c50
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #11 Skrevet 20. desember 2022 I fjor hadde jeg termin i starten av desember, og jeg gadd ikke investere i noe ekstra klær. Om sommeren/tidlig høst fungerte en del av sommerkjolene, også gikk jeg over til å bruke de vanlige buksene med åpen glidelås og strikk. Da det ikke fungerte mer så gikk jeg stort sett i strikkede kjoler jeg hadde liggende. Brukte jakkene og kåpene mine, fikk bare ikke lukket de. Tror jeg kjøpte én litt tynnere jakke som passet fint til tur og sånt, og som jeg kunne ha en ullgenser under for varme. Hadde også en gravidbukse som var litt sånn tights/turbukse. Denne gangen har jeg termin i mars, og går høygravid på vinteren med et barn som må få være litt aktiv ute, så jeg har kjøpt en varmetights, ønsket meg en varm gravidjakke til jul, og låner en tjukk og vattert bukse med seler av faren min de dagene vi leker i snøen på fjellet. I verste fall får jeg stramme selene godt og gå med smekken åpen. Har også fått noe ullundertøy fra han som ser ut til å skulle passe en voksende mage, han har jo selv en form for mage😅 Ellers går det mest i strikkede kjoler og strømpebukser i år også, jeg finner ikke gravidbukser som sitter, foruten om det som er mer "kosebukse" eller tights. Anonymkode: c5d63...32d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå