AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #261 Skrevet 21. desember 2022 Reign skrev (1 time siden): Så alle i din omgangskrets er sugardaddies eller sexkjøpere? God morgen troll 😂 Anonymkode: 02c0a...dfe 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #262 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Så da sparer du for han og deg selv mens han kun sparer for seg selv. Ikke la det bli en langsiktig løsning. Da sitter man der med ekstremt skjevfordelt økonomi. Anonymkode: c82ce...e99 Jeg synes det er en god løsning for meg ,er jeg som avgjør det. Ikke du. AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hvordan er det ekstremt skjevfordelt at de begge tjener litt på å bo sammen? Han får litt i leie, og hun tjener en del på å betale under det hun ellers ville gjort. Vinn-vinn. Anonymkode: edf8b...13f Det er ingen skjevdeling, jeg bor rimelig. Begge vinner på dette, så er vi kjærester også. Vi er to mennesker som har hverandre, hjelper hverandre. Var nettopp alvorlig syk, om han ikke hadde kommet hjem å funnet meg så hadde jeg kanskje ikke overleved. Folk må slutte å bare tenke penger i et forhold, det dreper forholdet helt. AnonymBruker skrev (16 timer siden): Men dere er kanskje nylig blitt sammen? Jeg kan forstå at man gjør det i en kort overgangsperiode, men pass på at du får kontraktsfestet at innskuddet ditt går til eierandel i boligen. Anonymkode: 577ba...7f9 Trenger ingen kontrakt, jeg klarer å tenke selv. Slutt belær andre om hvordan ting skal være, jeg vet selv hva det koster å bo. Det er aldri gratis. Betaler heller rimelig leie til min kjære enn MYE mer til en utleier. Anonymkode: 79706...ec0
Chiubi Skrevet 21. desember 2022 #263 Skrevet 21. desember 2022 Når man leier hos en fremmed, er det ikke noe problem om leieinntektene går til å betale ned på huslånet. Hvorfor i all verden er det da et problem hvis samboer betaler ned på huslånet med husleien fra deg? Leier man hos sin samboer, betaler man sannsynligvis mindre i husleie enn man ville gjort om man bodde alene. Sett differansen på sparekonto, og opparbeid egenkapital. 2 1
always Skrevet 21. desember 2022 #264 Skrevet 21. desember 2022 Reign skrev (3 timer siden): Mener du at voksne folk skal bo gratis hos andre bare fordi de har sex? Nei det mener jeg ikke. Jeg mener det samme som de fleste økonomer og advokater mener, at man ikke skal la seg utnytte bare fordi man flytter inn til samboer, og ikke skal være med å betale avdraget på samboerens lån. Men jeg mener også at samboer som eier huset ikke skal la seg utnytte, og at man derfor deler på alt av fellesutgifter og betaler et månedlig beløp i tillegg til dekning av framtidig vedlikehold av bolig og innbo. Når man flytter inn sammen og blir 2, skal begge få økonomiske fordeler av dette, ikke bare den ene (huseier). Dette er min mening.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #265 Skrevet 21. desember 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Hva er logikken i at B skal få mer enn h*n ville fått hvis A ikke eide leilighet? Anonymkode: 68897...be7 Logikken er: Forestill deg at paret giftet seg og bestemte seg for å ha hundre prosent felles økonomi og dele på alt. Resultatet av løsningen jeg støtter (dele på leieinntekten fra A sin bolig) ville blitt det samme som hvis begge eide begge boligene, forutsatt at boligene har omtrent samme verdi. Enten leilighetene har samme verdi eller ikke, er leieinntekten fra A sin bolig en ekstra inntekt som de ikke hadde før de flyttet sammen. Hvis A ikke eide bolig, ville h*n spart en utgift, men å spare en utgift er ikke det samme som å tjene penger. A betaler fremdeles på boligen som h*n eier, men både A og B får inntekten som ikke var der før. Hvis A ikke hadde eid, ville de sammenlagt eid kun én bolig (B sin). Det ville det selvsagt vært riktig at A betalte for når A fikk eierandel i boligen. Anonymkode: 8a688...36d
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #266 Skrevet 21. desember 2022 Reign skrev (3 timer siden): Mener du at voksne folk skal bo gratis hos andre bare fordi de har sex? Man bor ikke gratis Anonymkode: c82ce...e99 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #267 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Logikken er: Forestill deg at paret giftet seg og bestemte seg for å ha hundre prosent felles økonomi og dele på alt. Resultatet av løsningen jeg støtter (dele på leieinntekten fra A sin bolig) ville blitt det samme som hvis begge eide begge boligene, forutsatt at boligene har omtrent samme verdi. Enten leilighetene har samme verdi eller ikke, er leieinntekten fra A sin bolig en ekstra inntekt som de ikke hadde før de flyttet sammen. Hvis A ikke eide bolig, ville h*n spart en utgift, men å spare en utgift er ikke det samme som å tjene penger. A betaler fremdeles på boligen som h*n eier, men både A og B får inntekten som ikke var der før. Hvis A ikke hadde eid, ville de sammenlagt eid kun én bolig (B sin). Det ville det selvsagt vært riktig at A betalte for når A fikk eierandel i boligen. Anonymkode: 8a688...36d Ingen logikk med andre ord. Du forstår ikke forskjellen på utgifter og kostnader. Anonymkode: 68897...be7
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #268 Skrevet 21. desember 2022 Chiubi skrev (2 timer siden): Når man leier hos en fremmed, er det ikke noe problem om leieinntektene går til å betale ned på huslånet. Hvorfor i all verden er det da et problem hvis samboer betaler ned på huslånet med husleien fra deg? Leier man hos sin samboer, betaler man sannsynligvis mindre i husleie enn man ville gjort om man bodde alene. Sett differansen på sparekonto, og opparbeid egenkapital. Om man sitter på med en fremmed (taxi) hvorfor er det da et problem å betale 400kr for å bli kjørt ned til sentrum? Hvorfor er det plutselig da et problem å kreve 400kr for å kjøre kjæresten sin ned til sentrum? Anonymkode: c82ce...e99
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #269 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Om man sitter på med en fremmed (taxi) hvorfor er det da et problem å betale 400kr for å bli kjørt ned til sentrum? Hvorfor er det plutselig da et problem å kreve 400kr for å kjøre kjæresten sin ned til sentrum? Anonymkode: c82ce...e99 "DeT eR jO iKke gRaTiS mEd TRanSpOrT" Nei selvfølgelig ikke, men man er en smålig gnier om man krever takstameter pris for å gi kjæresten kyss. Det normale er å betale for bensin, bompenger etc. Samme om man degenerer samboeren sin til en leieboer. Makan til grådighet hos folk.... Anonymkode: c82ce...e99 2
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 21. desember 2022 #270 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): "DeT eR jO iKke gRaTiS mEd TRanSpOrT" Nei selvfølgelig ikke, men man er en smålig gnier om man krever takstameter pris for å gi kjæresten kyss. Det normale er å betale for bensin, bompenger etc. Samme om man degenerer samboeren sin til en leieboer. Makan til grådighet hos folk.... Anonymkode: c82ce...e99 Lol 😆
Reign Skrevet 21. desember 2022 #271 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man bor ikke gratis Anonymkode: c82ce...e99 Man bor gratis om man ikke betaler leie, jo. 1
Reign Skrevet 21. desember 2022 #272 Skrevet 21. desember 2022 always skrev (2 timer siden): Nei det mener jeg ikke. Jeg mener det samme som de fleste økonomer og advokater mener, at man ikke skal la seg utnytte bare fordi man flytter inn til samboer, og ikke skal være med å betale avdraget på samboerens lån. Men jeg mener også at samboer som eier huset ikke skal la seg utnytte, og at man derfor deler på alt av fellesutgifter og betaler et månedlig beløp i tillegg til dekning av framtidig vedlikehold av bolig og innbo. Når man flytter inn sammen og blir 2, skal begge få økonomiske fordeler av dette, ikke bare den ene (huseier). Dette er min mening. Da er det mer lønnsomt for den som eier boligen at man heller leier ut den, og leier en felles bolig med partner. Fordi kun da blir det likt.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #273 Skrevet 21. desember 2022 Reign skrev (Akkurat nå): Man bor gratis om man ikke betaler leie, jo. Nei. Vet du hva bo-utgifter er? Felleskostnader, strøm etc Anonymkode: c82ce...e99 2
Reign Skrevet 21. desember 2022 #274 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei. Vet du hva bo-utgifter er? Felleskostnader, strøm etc Anonymkode: c82ce...e99 Fullstendig klar over det, eid egen bolig i ti år. Alle to tingene du lister opp er inkludert i leie.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #275 Skrevet 21. desember 2022 Reign skrev (Akkurat nå): Fullstendig klar over det, eid egen bolig i ti år. Alle to tingene du lister opp er inkludert i leie. Ja, om alle utgifter er bakt inn i leie, og man ikke betaler noen ting. Da bor man selvfølgelig gratis. Denne tråden handler om å ta "markedsleie" og betjene lånet til den man bor hos. Anonymkode: c82ce...e99 1
Reign Skrevet 21. desember 2022 #276 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, om alle utgifter er bakt inn i leie, og man ikke betaler noen ting. Da bor man selvfølgelig gratis. Denne tråden handler om å ta "markedsleie" og betjene lånet til den man bor hos. Anonymkode: c82ce...e99 Hvorfor skal ikke eier av boligen få noe igjen for risikoen vedkommende tar ved å eie bolig? Ved at handlingsrommet i boligen blir kuttet ned? Strengt tatt så burde eier av boligen leie den ut, så kan paret helle leie en annen bolig, om man skal være så smålig når man flytter inn hos noen andre. 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #277 Skrevet 21. desember 2022 Reign skrev (1 minutt siden): Hvorfor skal ikke eier av boligen få noe igjen for risikoen vedkommende tar ved å eie bolig? Ved at handlingsrommet i boligen blir kuttet ned? Strengt tatt så burde eier av boligen leie den ut, så kan paret helle leie en annen bolig, om man skal være så smålig når man flytter inn hos noen andre. Hvorfor skal noen andre betale for risko man selv ikke får avkastning eller eierandel på? Det smålig å få noen andre til å betale for egne økonomiske valg, ved å betale for andres gjeld. Din gjeld er ditt ansvar. Om du vil tjene penger, skaff en leieboer, ikke en samboer. Anonymkode: c82ce...e99 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #278 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor skal noen andre betale for risko man selv ikke får avkastning eller eierandel på? Det smålig å få noen andre til å betale for egne økonomiske valg, ved å betale for andres gjeld. Din gjeld er ditt ansvar. Om du vil tjene penger, skaff en leieboer, ikke en samboer. Anonymkode: c82ce...e99 Om du ikke takler at "handlingsrommet i boligen blir kuttet ned" så er man åpenbart ikke klar eller moden for å ha en samboer. Anonymkode: c82ce...e99 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #279 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om du ikke takler at "handlingsrommet i boligen blir kuttet ned" så er man åpenbart ikke klar eller moden for å ha en samboer. Anonymkode: c82ce...e99 Den som eier leiligheten må takle at handlingsrommet i leiligheten blir redusert, mens den som flytter inn ikke skal betale leie fordi vedkommende for et redusert handlingsrom i forhold til bo alene? Logisk 😆 Anonymkode: 81335...d1b 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #280 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Den som eier leiligheten må takle at handlingsrommet i leiligheten blir redusert, mens den som flytter inn ikke skal betale leie fordi vedkommende for et redusert handlingsrom i forhold til bo alene? Logisk 😆 Anonymkode: 81335...d1b Så du tar drosje-pris når kjærsten sitter i bilen din fordi "handlingsrommet i bilen blir redusert" ? KjEmpE loGisK! Anonymkode: c82ce...e99 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå