AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #1 Skrevet 19. desember 2022 Jeg ser ofte når jeg er på besøk hos hundeiere at de har 0 kutus på bikkjene sine, de får hoppe på deg, prøve å hoppe og slikke på deg når du sitter i sofaen tigge ved middagstid.. og eierne synes bare dette er «søtt». oftest føles det som små hunder slipper unna dette mye mer en store hunder da de ikke kan dytte deg til bakken, jeg tror jeg faktisk jeg er allergisk mot hund da jeg klapper en så får jeg små prikker i hendene og klør øyene av meg😅 så jeg lar ver å klappe en nå. Jeg er ikke særlig glad i hunder, men liker de som er dressert og ikke forstyrrer og kan ligge i ro uten å forstyrre gjestene hele tiden. Min sviger mor har en liten hunderase , tror den blir snart 1 år eller noe men den må jeg Dessverre si jeg nesten ikke kan fordra.. at jeg gruer meg til vert besøk, jeg liker veldig godt svigermor, men hater når den bikkja hopper på meg ved middagstid og hopper og skal slikke meg i ansiktet og hoppe på meg om jeg sitter meg ned i sofaen.. «men det er måten han er takknemlig å vise kjærlighet på! Hehehe» får jeg da når jeg dytter den vekk fra fjeset mitt, greit om hun liker å bli slikket i fjeset av hunden men jeg synes bare det er utrolig ekkelt, da jeg ser hvor den hunden har tunga si i.. og huden min sliter fra før så jeg trenger ikke «kjærligheten hans» på fjeset mitt æsjaa fy.. den er helt vilter.. og tisser av å bli glad (overstimulert) da jeg hadde hund i hus som ungodom fikk den aldri tigge og kos ved middagstid, den fikk være på sengen sin eller annet rom vis vi fikk besøk. Heller fikk den ikke hoppe på noen og spesielt ikke gjester, så ble han tatt inn på bur eller annet rom så den kunne roe seg ned. Så hunden ble ganske lydig og plaget ikke besøk. Andre med sammek erfaringer? Anonymkode: e1ef2...af2 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #2 Skrevet 19. desember 2022 Det er opp til hver enkelt hundeeier hva de synes er greit i eget hus og ikke. Om eier ikke har noe imot at hunden tigger ved bordet, så ser jeg ikke problemet med det. Hundeeiere, såvel som foreldre, velger hva som er greit og ikke i eget hus. Du kan selvfølgelig velge å ikke dra på besøk til folk som lar hundene hoppe på besøket, eller si ifra om at du er lett allergisk og om de kan ta hunden i bånd når du kommer. Anonymkode: 101b6...dcf 4
Troyamin Skrevet 19. desember 2022 #3 Skrevet 19. desember 2022 Jeg drar ikke på besøk til folk som har slike hunder. Med mindre det er for å hjelpe til med trening av (eierne) hunden. 4
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #4 Skrevet 20. desember 2022 Her i huset er det hundene som bor, om folk ikke liker hunder og ikke vil ha nærkontakt med dem, da får de la være å komme på besøk til meg 😄 Mine hunder hilser på gjestene med glede, de får sitte i sofaen, og de får gjerne litt mat når vi spiser mat. Her er vi en flokk som gjør ting sammen. Anonymkode: 54ccc...226 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #5 Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her i huset er det hundene som bor, om folk ikke liker hunder og ikke vil ha nærkontakt med dem, da får de la være å komme på besøk til meg 😄 Mine hunder hilser på gjestene med glede, de får sitte i sofaen, og de får gjerne litt mat når vi spiser mat. Her er vi en flokk som gjør ting sammen. Anonymkode: 54ccc...226 Æsj Anonymkode: c947d...a64 4
Tabris Skrevet 20. desember 2022 #6 Skrevet 20. desember 2022 26 minutter siden, AnonymBruker said: Æsj Anonymkode: c947d...a64 Det er helt greit å være uenig i det som skrives og ønske det annerledes hjemme hos seg selv, men man trenger da virkelig ikke å skrive "æsj" om andres innlegg. Slikt forbinder jeg med småbarn som ikke har utviklet sosial kompetanse enda (kanskje vi også kan snakke om uoppdragne voksne?). Som jeg skrev i forrige tråd TS startet om dette, så synes jeg det er trist hvis hunden bare må ligge på plassen sin hele tiden når det er besøk. Vi er for det meste heldigvis forbi den tiden hvor en passiv hund som man knapt merket eksisterte var det som betegnet en lydig hund. Når det er sagt så må man selvsagt ta hensyn til besøket. Jeg lar ikke min hund hoppe på folk som ikke ønsker å bli hoppet på. (Selv om det også finnes folk som ikke forstår at det er deres egen oppførsel som trigger hoppingen). 5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå