Gå til innhold

Artikler som hevder flere blr bli flinkere til å be om sosial hjelp.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tja de hevder at det erså lett å få sosial hjelp.  Men det er det jo ikke. 

Jeg har bedt om hjelp to ganger, en gang som lån på en mnd, og en gang om 1500kr til mat.

Riktig nok noen år siden,  da prisene var lavere.

Men ene gangen jeg husker best var at jeg hadde fått jobb. Og da opphørte ledighetstrygden umiddelbart. Og på nye jobben måtte jeg jobbe inn en mnd i lønn. Dvs mnd uten inntekt. Jeg hadde litt. Men manglet 4500kr til leie og drivstoff. Alle regninger som kunne fryses hadde jeg fryst en mnd. 

Så jeg ba ikke om å få noe, men en mnd midlertidig lån.

Den nye jobben var 4 mil unna og langt inn i skogen, og måtte ha bil. Bilen min var verdt vrakpant, det samme jeg betalte for den.

De mente at jeg måtte selge bilen min for å få denne hjelpen. Men som jeg sa, da kommer jeg ikke på jobb. 

De mente jeg kunne flytte, men jeg hadde 3 mnd oppsigelsestid og flytting er ikke billig. Det ville jo ha kostet mer, samt fortsatt avhengig av bilen pga beliggenhet på jobben. Så nei det går jo ikke an å kreve.

I tillegg måtte jeg levere attester og div pluss 3mnd full konto utskrift. 

Så jeg lurte jo på om hvorfor de hevder å ha hjelp når de egentlig ikke har det. Jeg får jo lønn neste nmd, og de kunne få alt tilbake da. Jeg trengte bare midlertidig hjelp. Lån fikk jeg ikke pga ledihetstrygd jeg hadde hatt. 

Så jeg gikk. For hjelpen de kunne tilby meg var løsninger jeg hadde selv tenkt på, men ikke gikk. Litt usikker,  men der dukket plutselig opp noen penger på konto fra dem, selv om jeg ikke endte opp med å søke.  Og de skulle ikke ha tilbake.  

Anonymkode: d6304...ae9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så det vil si at saksbehandler søkte for deg likevel, og opptrådte på en svært menneskelig måte! Hn skjønte dine argumenter, og du fikk den hjelpen hn klarte å gi deg. For et vakkert menneske! 

Anonymkode: 3df1e...6af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...