Gå til innhold

Hva gleder en diesel-bilist mest, at prisen på diesel går LITT ned eller at ladeprisen for elbiler går MYE opp?

Godstemning  

32 stemmer

1. 1. Som diesel-bilist gleder det meg mest at:

• At diesel blir 5% billigere
      21
    • At lading av elbil blir 100% dyrere
      11

Anbefalte innlegg

Skrevet

.

Anonymkode: 12818...01e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg, som dieselbilist, har jo ingen glede av at andre får høyere kostnader. Det hjelper jo ikke meg, og min økonomi, i det hele tatt.

Anonymkode: 168b3...9ca

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet

Nå som Oslo kommune har 7-doblet prisene på lading angrer vi veldig på kjøp av elbil. I natt betalte vi 350,- for "full tank"!

Om bilen bruker mye mer strøm når det er kaldt. Har heldigvis en diesel i tillegg.

Anonymkode: 87061...400

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nå som Oslo kommune har 7-doblet prisene på lading angrer vi veldig på kjøp av elbil. I natt betalte vi 350,- for "full tank"!

Om bilen bruker mye mer strøm når det er kaldt. Har heldigvis en diesel i tillegg.

Anonymkode: 87061...400

Hvor mange i Oslo vil nå lade med dieselaggregat inntil de får byttet bil?

(som forøvrig vil bruke mye mer diesel pr km enn en dieselbil, hvis noen lurte)

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg, som dieselbilist, har jo ingen glede av at andre får høyere kostnader. Det hjelper jo ikke meg, og min økonomi, i det hele tatt.

Anonymkode: 168b3...9ca

Da har ikke dieselen ødelagt din hjerne ennå. Men hos mange har den det.

Skrevet

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om andre har lavere kostnader på å kjøre, uavhengig hva som driver bilen deres. Det er biler, ikke fotballag hvor man skal ha en favoritt å heie på.

• Liker 1
Skrevet

At dieselen blir billiger, så klart. Samme for meg hva noen som har en annen type bil må gjøre. Jeg har ikke diesel-bil fordi jeg ikke liker elbil, men fordi det var (da jeg kjøpte den, i alle fall), det som var aktuelt innenfor vår prisklasse når vi måtte ha en skikkelig hundebil - altså en svær en med mye burplass. 

Anonymkode: 393e6...8ef

• Nyttig 1
Skrevet

Å gledes over elbil lading går opp er smålig og tyder på sjalusi.

Samme som elbil haterene drømmer om at bomprisen skal gå opp til 100% for elektriske kjøretøy, mens di samtidig er i facebook grupper som "Nei til mer bompenger". 

Å få ned kosten på transport generelt er noe alle vil, så da er fratrekk i bom for en type kjøretøy i en liten seier i en stor kamp.

Men men...

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Hvorfor skulle jeg ha skadefryd over at andre må betale mer?

Anonymkode: c716d...db4

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor mange i Oslo vil nå lade med dieselaggregat inntil de får byttet bil?

(som forøvrig vil bruke mye mer diesel pr km enn en dieselbil, hvis noen lurte)

En enbil som lader via dieselaggregat vil fortsatt bruke mindre diesel pr km enn en dieselbil. Forbrenningsmotorer er veldig ineffektive, om du legger inn real life kjøring med start og stopp vil selv en elbil i kulda være mer effektiv.

https://reneweconomy.com.au/tesla-ev-charged-with-diesel-generator-still-cleaner-than-conventional-car-61942/

Her er en youtubefilm hvor de lader en model 3 ved å bli tauet av en fossilbil

konklusjonen er at når pickupen tauer og lader teslaen rundt og rundt på en bane og bruker en gallon med fuel så kan teslaen kjøre lenger enn om pickupen kan kjøre på egenhånd på en gallon med fuel.

Anonymkode: e24bc...6ce

Skrevet

Jeg er glad for at dieselpurka mi virker hver gang jeg skal ut å kjøre. At andre får høyere pris på lading går ikke ut over meg. Jeg kjører såpass lite at å fylle tanken en gang i blant ikke gjør meg noe.

Skrevet

Ganske idiotisk å knytte så mye av sin identitet opp mot drivstofftypen på bilen sin. Litt som om damer er all in på Louis Vuitton og ler av alle andre veskemerker. Smalt, overflatisk og grenseløst dumt.

Anonymkode: 4d764...bcf

• Hjerte 2
Skrevet

Nå kjører jeg bensin, men har lagt spesielt Tesla-eiere for hat for grisete sniking med bruk av kollektivfeltet. Var skadefro når jeg sto i en 3-timers bilkø i 15 kuldegrader med et par Teslaer foran meg. Var ikke ei pære som stod på der inne 😀

Anonymkode: 342c9...fa1

Skrevet

5% er ingen ting, det gleder meg mye mer at elbilmøka blir 100% dyrere!

Skrevet
.Fjellmannen skrev (48 minutter siden):

Hehe, denne tråden er gull. Som om noen ber folk holde opp et skilt "jeg er idiot!", og skiltene reiser seg i hopetall.

Anonymkode: 4d764...bcf

• Hjerte 3
Skrevet

Jeg har kun elbiler, og jeg kan ikke forstå de som svarer at de vil ha 5% billigere diesel. Det er 250kr maks i mnd spart det.

Anonymkode: 4142d...41c

Skrevet
.Fjellmannen skrev (På 21.12.2022 den 22.44):

Heldigvis lader de fleste hjemme 99 % av tiden, og får dermed strømstøtte. 

Anonymkode: 18259...c37

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg er mest glad for at det er andre enn meg som bruker uttrykkene gallon, fuel og dieselpurka. Dermed kan jeg fylle bensin og forhåpentligvis finne noen som vil dele interessante tanker.

Skrevet

Vel, det er riktig mange som har en av hver i garasjen, meg inkludert.

Anonymkode: e7352...1cf

Skrevet

Har en av hver, og skulle helst sett at begge deler ble billigere 😂

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...