Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som er eller har vært i langvarige, faste forhold:

Hva gjør dere når følelsene deres endres ulikt over tid? Jeg føler meg fremdeles veldig forelska i kjæresten min, synes han er fantastisk og kjenner en deilig rus og kribling inni meg når vi kysser, holder hender, har sex, sitter ved siden av hverandre og nyter en god søndagsfrokost f.eks.

Vi hadde en samtale i går, og da kom det fram at han er «medium interessert» i å høre om mine fantasier og drømmer f.eks. Jeg ble jo litt lei meg, og spurte hvorfor han ikke er veldig interessert? Da sa han at var ikke det vanlig da, etter tre år? Han vet ikke hvordan han skal opprettholde eller føle en rus hele tiden etter tre år, sa han. Han sier han elsker meg, og trives med meg, han vil ikke ha noen andre, han er ikke utro det vet jeg.

Likevel, kjenner fremdeles på en tristhet over at han tydeligvis ikke er i forelska-modus lenger. Er det mulig å tilbake noe av det, ikke hele tiden, men iblant? Kjenner og på at motivasjonen min dalte da han uttrykte ordene «medium interessert.»

Skjønner selvfølgelig at forelskelsesfasen må ha en slutt, og det er kanskje jeg som er den unormale av oss fordi jeg fremdeles er veldig forelska.

Er det noe jeg kan gjøre for å få han mer interessert igjen? Har tenkt på å overraske han med sexy undertøy eller en fin kjole på en date night f.eks., men føler som sagt at motivasjonen ikke er der helt pga. det han sa om å være «medium interessert.»

Hvordan ser framtiden ut når den ene ikke føler en "rus" lenger etter tre år?

Anonymkode: 568d6...0aa

Videoannonse
Annonse
Gjest takinova
Skrevet

Medium interessert. Det var da en underlig formulering. Sa han det rett ut slik, eller var det mer en samtale om hvordan man forholder seg til hverandre etter 3 år?

Skrevet
takinova skrev (1 minutt siden):

Medium interessert. Det var da en underlig formulering. Sa han det rett ut slik, eller var det mer en samtale om hvordan man forholder seg til hverandre etter 3 år?

Det var i konteksten samtale om følelser, forhold og å kommunisere ønsker, fantasier, behov. Han sa det rett ut da, de ordene. Prøvde å si at jeg syntes det var litt ufølsomt å si det så direkte, men han gjentok bare at jo, han er medium interessert.

Gjest takinova
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det var i konteksten samtale om følelser, forhold og å kommunisere ønsker, fantasier, behov. Han sa det rett ut da, de ordene. Prøvde å si at jeg syntes det var litt ufølsomt å si det så direkte, men han gjentok bare at jo, han er medium interessert.

Han er hvertfall ikke uinteressert. Kanskje det er et uttrykk for at han er fornøyd slik dere har det i livet nå og at dere er på en gyllen middelvei.

Skrevet

Vi hadde en samtale i går, og da kom det fram at han er «medium interessert» i å høre om mine fantasier og drømmer f.eks. Jeg ble jo litt lei meg, og spurte hvorfor han ikke er veldig interessert?

her sier du jo at han er medium interressert i å høre om dine fantasier og drømmer, og ikke noe om følelsene han har for deg. Sikker på at du ikke tolka det i negativ retning bare?

Anonymkode: 87e19...8f0

• Liker 4
Skrevet

Han sa han elsket deg, det er en følelse som sitter dypere enn den kriblende forelskelsen så jeg hadde ikke bekymret meg.

Anonymkode: 3847f...5eb

• Liker 4
Skrevet

Menn og kvinner har helt forskjellig følelsesregister. Kvinner flommer over og menn lurer på hva alt oppstyret er om. Det er bare sånn det er. Noen menn  har mere følelser i sving. 
Jo fortere man aksepterer dette, jo mindre blir man såret

Anonymkode: 1dddb...582

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi hadde en samtale i går, og da kom det fram at han er «medium interessert» i å høre om mine fantasier og drømmer f.eks. Jeg ble jo litt lei meg, og spurte hvorfor han ikke er veldig interessert?

her sier du jo at han er medium interressert i å høre om dine fantasier og drømmer, og ikke noe om følelsene han har for deg. Sikker på at du ikke tolka det i negativ retning bare?

Anonymkode: 87e19...8f0

Jeg ble nok ganske lei meg å høre de ordene. Han sa han elsker meg, men at han ikke føler den "rusen" som i en forelskelse lenger.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ble nok ganske lei meg å høre de ordene. Han sa han elsker meg, men at han ikke føler den "rusen" som i en forelskelse lenger.

Det er jo helt vanlig. 

Anonymkode: a3f3b...272

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært sammen med mannen min i 10 år, og vi begge kan kjenne på en kriblende forelskelse i perioder. I et langvarig forhold vil forelskelsen ikke være til stede hele tiden, så du må heller se på om den kommer og går, eller om den er helt fraværende til enhver tid. 

Anonymkode: 66b87...179

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Er det noe jeg kan gjøre for å få han mer interessert igjen? 

Nei, ihvertfall ikke når du har hans forelskelse som "mål". Jeg merker feks at min kjære kan bli betatt av meg på nytt når jeg bobler over av en glede som ikke er retta direkte mot ham. Feks engasjement i en hobby. Jeg driver jo ikke med den hobbyen primært for å inspirere ham, men meg selv. Men det skjer noe med dynamikken vår, jeg har ny energi å bringe inn. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, ihvertfall ikke når du har hans forelskelse som "mål". Jeg merker feks at min kjære kan bli betatt av meg på nytt når jeg bobler over av en glede som ikke er retta direkte mot ham. Feks engasjement i en hobby. Jeg driver jo ikke med den hobbyen primært for å inspirere ham, men meg selv. Men det skjer noe med dynamikken vår, jeg har ny energi å bringe inn. 

Ja, det høres jo logisk ut. :)  Jeg selv blir litt ekstra forelska når han gjør noe han er flink til. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har vært sammen med mannen min i 10 år, og vi begge kan kjenne på en kriblende forelskelse i perioder. I et langvarig forhold vil forelskelsen ikke være til stede hele tiden, så du må heller se på om den kommer og går, eller om den er helt fraværende til enhver tid. 

Anonymkode: 66b87...179

Er det noe spesielt som utløser de periodene med forelskelse hos dere? Er det i situasjoner hvor dere gjør noe dere sjeldent gjør f.eks.?

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Samme her.

Anonymkode: 3847f...5eb

• Liker 1
Skrevet

Ts; i tillegg til å tenke på hva som kan få frem de gode følelsene igjen, så bør du også se etter om det er noe som drar andre veien.  De fleste har ting som en forelsket kjæreste kan greie å overse, men som med tiden kan bli en turn off. Det kan være greit å ta en revisjon i blant. 

Anonymkode: c0c0c...733

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Ts; i tillegg til å tenke på hva som kan få frem de gode følelsene igjen, så bør du også se etter om det er noe som drar andre veien.  De fleste har ting som en forelsket kjæreste kan greie å overse, men som med tiden kan bli en turn off. Det kan være greit å ta en revisjon i blant. 

Dette er viktig! Min kjære er veldig nøye, mens jeg har lagt meg til uvaner om å ta kun storvask innimellom, og han koser seg mest når det er jevnlig ryddig og reint. Nå skal jeg ihvertfall hjem og rydde og vaske, så skal jeg bruke jula til å etablere gode vaner. Det blir bra for oss begge. Har vært på Clas Olsson for å kjøpe esker å rydde i.

Han på sin side jobber altfor mye, og han vet at jeg blir mer betatt og glad om han oftere setter av god tid til oss med fri hele dagen. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Normalt at følelser svinger litt hos begge to, og urealistisk å forvente forelskelse hele tiden. Å elske er vel det de fleste lander i, men går ikke rundt og kjenner bevisst på det hele tiden. 

Jeg er heldig føler jeg, i at det fremdeles kan krible litt hos begge til tider, men jeg hadde vært en løgner om jeg påsto at det er konstant. Det er dessuten at vi elsker hverandre som er det viktigste. At det fremdeles kan krible litt er en bonus. Sikkert mye på grunn av at vi er personer som har slike personligheter som vi har. Mange venner sier at de aldri kribler lenger, selv om de elsker dypt, og absolutt er i riktig forhold. 

Angående at vi har slike personligheter som medfører kribling mener jeg at vi begge er følelsesmennesker, som svinger og føler veldig angående nuet. På godt og vondt. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

medium interessert» i å høre om mine fantasier og drømmer

Er han medium interessert i å høre om fantasier som aldri vil bli virkelighet, eller medium interessert i å bistå deg i å nå de fremtidsplanene dine? Hvor interessert er han i å bistå deg i å nå dine mål og ønsker for fremtiden? 

Anonymkode: 5c354...25a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er han medium interessert i å høre om fantasier som aldri vil bli virkelighet, eller medium interessert i å bistå deg i å nå de fremtidsplanene dine? Hvor interessert er han i å bistå deg i å nå dine mål og ønsker for fremtiden? 

Anonymkode: 5c354...25a

Han mener vi må gjøre ting, ikke snakke. Men jeg mener at man må snakke om ting før de skjer, planlegge, drømme, fantasere.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Han mener vi må gjøre ting, ikke snakke. Men jeg mener at man må snakke om ting før de skjer, planlegge, drømme, fantasere.

Les deg opp om personlighetstyper. Dere er mer grunnleggende forskjellige, enn bare på følelser. 

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...