Gå til innhold

Fjerne arr etter sprøytemisbruk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har i flere år tatt tabletter intravenøst/sprøyter i armene. Jeg har omsider kommet meg ut av elendigheten, men har noe arr etter sprøytemisbruket. Jeg går ikke i t-skjorte på trening og det plager meg mye.

vet noen om noen kremer eller lignende som faktisk virker?

er svært takknemlig hvis noen vil dele erfaringer og har tips tips til hva som kan gjøres. 

Anonymkode: 0d517...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tviler på du kan fjerne de, men det skjules til en viss grad hvis du tatovere deg over arrene.

Grattis med å ha blitt nykter. Det står det respekt av. 

Anonymkode: 0d791...b2e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

tror det blir rart med tatovering i begge albueleddene… tenkte mer på om det finnes en krem eller noe som faktisk virker 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med tatovering. Få noe som viser kampen du har hatt i ene albuen og seieren din over misbruket i den andre.

Du skal være stolt over deg selv og kampen du har ført.

Endret av Honey Dew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du skal være stolt over å ha blitt nykter. Arrene er din historie om noe som har vært på lik linje som de som driver med selvskading. Vær stolt og la arrene synes. Det kan være fint for andre som sliter med rus eller selvskading å se at de ikke er alene.

Du har gjort en god jobb og veien går videre med arr du ikke skal skjemmes over 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, men jeg vil helst ha all oppmerksomhet bort fra albueleddene. 
ingen som vet om krem eller lignende som kan ha god effekt? 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare folk som jobber i rusomsorgen og narkomane som vet hva det er. Men forstår deg godt. Prøv fruktsyre-kremer eller retinol. Det flasser bort øverste hudlag. Eller spør fastlegen om henvisning til hudlege.

Anonymkode: 0d791...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen kremer som fjerner slike arr men du kan høre med en laser klinikk om de har en løsning for deg. I usa vet jeg mange av mine medpasienter bader i ett spesielt rengjøringsmiddel (vet ikke hva det heter) som bleker arr men ikke tar arr som går i dybden av huden. Dette er arr etter hudsykdom som blir blå/lilla og det er fargen som blekes så arrene blir lyse. Vil tro dine arr allerede er lyse. Forresten, veldig bra jobba av deg å snu om på livet. Det er ingen enkel jobb, vær stolt av deg selv 👍

Anonymkode: bf85e...f9d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare deg på det du spør om. Nei, det finnes ingen krem som kan fjerne dette.

Anonymkode: 6b19b...2ec

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar

Vet at det finnes masse kremer og noe plaster mot arr, det ingenting av dette som virker? Trenger ikke nødvendigvis fjerne det helt men gjøre det så lite synlig som mulig. Jeg har flere familiemedlemmer som jobber i LAR og på legekontor og de vet ikke om mitt misbruk. Jeg tør ikke å gå i T-skjorte spesielt blant dem. 
noen som har hatt arr og fått dem redusert på en eller annen måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg TS da jeg har både sprøytearr og svært store og dype arr på underarmer typ flere operasjoner osv pga selvskading. Men jeg går i t-skjorte likevel. Det er sånn jeg ser ut. Innimellom er det ukomfortabelt, men jeg må bare akseptere at min tid med dette vil vises til jeg dør. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke fjernet dette, du må pent leve med resultatet av dine tidligere handlinger.

Anonymkode: 4968f...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Takk for tips, men jeg vil helst ha all oppmerksomhet bort fra albueleddene. 
ingen som vet om krem eller lignende som kan ha god effekt? 🙂 

Men en tatovering trenger da ikke å kun være over albueleddet. Du utvider bare til overarm og underarm så er det ikke kun albueleddene som fanger oppmerksomheten. 🙂

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg angående krem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet om en tatoveringsartist som spesialiserer seg på å tatovere arr sånn at de blir mindre synlige😊 Mulig det finnes flere! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar!

tror det blir rart med tatovering i begge albueleddene… tenkte mer på om det finnes en krem eller noe som faktisk virker 

Har ikke hørt om noe krem som kan hjelpe. Mulig du kan høre med noen som fjerner tatoveringer? Eller i skjønnhetsstudio? 

Anonymkode: e5b2d...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest litt om kelo cote (gel) og plaster fra mepiform.

noen med erfaringer med noe av dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har lest litt om kelo cote (gel) og plaster fra mepiform.

noen med erfaringer med noe av dette? 

Bortkastede penger. Det finnes absolutt ingenting du kan smøre på som gjør arrene penere.

Kontakt hudlege for å høre om det er mulig å fjerne med laser, men det vil være meget kostbart.

Anonymkode: 6b19b...2ec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min har ganske mye arr i albuegropene etter å ha vært mye på sykehus med kreft, kan være mange grunner til arr :) Men jeg vet om en tidligere sprøytenarkoman som fylte Restylane i søkkene i huden, det jevnet det ut veldig fint!

Anonymkode: 1deb7...1ae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også mye arr pga. sykehusbehandling. Hvis noen vil tro det ene eller det andre om meg pga. det så får de bare gjøre det.

Angående tatovering så går det vel an å lagt en hudfarge over arret hvis det har en annen farge enn resten av armen? Men jeg tenker at aksept er veien å gå og jeg tror du kanskje vil komme dit en dag at du bærer arrene dine med en stolthet.

Anonymkode: b35fe...852

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...