AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #1 Skrevet 19. desember 2022 Har sett at folk gjør det på forskjellige måter. Her hjemme blander vi ferdig x antall flasker med varmt vann som vi avkjøler i vannbad. Men dette kan jo være upraktisk om vi skal på tur siden mme ikke skal stå mer enn 1 time i romtemperatur. Bruker dere ferdigblandet som dere varmer i vannbad? Blander i varmt vann først og så kaldt vann for å få riktig temperatur? Noe annet? Anonymkode: 398f5...3df
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #2 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har sett at folk gjør det på forskjellige måter. Her hjemme blander vi ferdig x antall flasker med varmt vann som vi avkjøler i vannbad. Men dette kan jo være upraktisk om vi skal på tur siden mme ikke skal stå mer enn 1 time i romtemperatur. Bruker dere ferdigblandet som dere varmer i vannbad? Blander i varmt vann først og så kaldt vann for å få riktig temperatur? Noe annet? Anonymkode: 398f5...3df Vi blandet som deg, når vi skulle på tur hadde jeg med drikkeklar de første mnd, etterhvert gikk vi over til å ha en termos med varmt,kokt vann og en med avkjølt, kokt vann… så blandet jeg pulver og kokt vann først, ristet ordentlig også hadde i kaldt, kokt vann Anonymkode: 24c4a...11b 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #3 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi blandet som deg, når vi skulle på tur hadde jeg med drikkeklar de første mnd, etterhvert gikk vi over til å ha en termos med varmt,kokt vann og en med avkjølt, kokt vann… så blandet jeg pulver og kokt vann først, ristet ordentlig også hadde i kaldt, kokt vann Anonymkode: 24c4a...11b Drikkeklar er så veldig praktisk 😅 pleide du å ta med termos med varmt vann for å varme den eller satset du på at du fikk gjort det på en kafé feks? Anonymkode: 398f5...3df
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #4 Skrevet 19. desember 2022 På tur tar vi med en termos med varmt vann og en flaske med kokt avkjølt vann. Ferdig oppmålt mme pulver på en boks. Blander ut pulver med varmt vann og tilsetter avkjølt vann til riktig mengde. Anonymkode: dcceb...1a3 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #5 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Drikkeklar er så veldig praktisk 😅 pleide du å ta med termos med varmt vann for å varme den eller satset du på at du fikk gjort det på en kafé feks? Anonymkode: 398f5...3df Jeg varmet ikke etter de første ukene Er kun når baby er nyfødt at man må ha den 37 grader. Men varmet eventuelt bare i mikro litt eller i varmt vann under vasken😄 Anonymkode: 24c4a...11b
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #6 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg varmet ikke etter de første ukene Er kun når baby er nyfødt at man må ha den 37 grader. Men varmet eventuelt bare i mikro litt eller i varmt vann under vasken😄 Anonymkode: 24c4a...11b Hu er ikke fullt 2 uker enda 😅 så får ta med varmt vann, evt be om litt hjelp hvis vi skal på kafe eller noe Anonymkode: 398f5...3df
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #7 Skrevet 19. desember 2022 Må passe dere nå før mammamafiaen kommer og tar dere 😂😂 (Kommer forøvrig til å gjøre akkurat som dere 💕) Anonymkode: d66f0...1e9 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #8 Skrevet 19. desember 2022 Lager klar for dagen kvelden før og varmer i vannbad, tar med ferdigblandet på kartong på tur Mengden erstatning øker noe etter pulveret er hatt i, så erstatningen blir litt for tjukk hvis man blander med varmt vann før kaldt, i tillegg til at det ikke er anbefalt. Anonymkode: d291d...26b 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #9 Skrevet 19. desember 2022 Nå ammer jeg fremdeles så er mest pappan som gir MME så for oss er det ikke så ofte som en som kun gir MME. Derfor lager vi fersk hver gang hjemme, med kokende vann, og kjøler ned før baby får. På tur bruker de ferdigblandet. Baby drikker den romtemperert uten problemer så trenger ikke varme den ferdige. (Hadde kanskje gått for annen løsning om vi kun ga MME. Men ville alltid passet på å blande pulveret ut i minst 70 grader. Den ferdigblandede er forresten mye billigere i Sverige om du ønsker å bruke mye av det) Anonymkode: b92fb...5fb 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #10 Skrevet 19. desember 2022 Blander først pulveret med kokende vann, deretter tilsetter jeg kaldt vann så hun kan drikke den med engang. Feks 150ml: 60ml kokende vann, 90ml kaldt vann. Anonymkode: 39e4b...bf9 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #11 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Blander først pulveret med kokende vann, deretter tilsetter jeg kaldt vann så hun kan drikke den med engang. Feks 150ml: 60ml kokende vann, 90ml kaldt vann. Anonymkode: 39e4b...bf9 Hvordan kjøler du ned og oppbevarer du det kalde vannet? Anonymkode: 24c4a...11b
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #12 Skrevet 19. desember 2022 Hjemme gjør jeg som deg, TS. Når vi er ute bruker jeg ferdigblandet fra kartong. Varmer den ikke opp før jeg gir den. Nå når det har vært så kaldt har jeg hatt en kartong liggende oppi babyens vognpose, så er den litt lunere enn den ville vært om jeg skjenket oppi en boks som hadde ligget i sekken under vogna. Anonymkode: d7734...bcf 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #13 Skrevet 19. desember 2022 Mulig noen skyter meg nå, men vi koker vann og kjøler ned til drikketemperatur før vi har den over på en termoflaske, har oppmålt mengde pulver i en boks og bruker en sånn liten dressingflaske som fulgte med en matboks til maltekstrakt i stedet for å ta med hele flasken. MME-en vi bruker lages ikke på ferdigkartong, men vi brukte det på tur når vi brukte Hipp. Savner å bare slenge en ferdigkartong i sekken på vei ut døra.. 🙈 Anonymkode: 3663c...6cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå