Gå til innhold

Batteri og kaldt vær.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ladet elbilen opp til 90% slik som vi pleier. Gadd ikke kjøre elbil nå når det var så kaldt. Det er fremdeles kaldt, men plussgrader, så har tenkt meg ut å kjøre elbil i dag. Har litt jobb å gjøre ferdig først. 

Er det sannsynlig at det er strøm på batteriet, eller er det sannsynlig at det har tappet seg ned i de kalde temperaturene? Bør jeg gå ut i kulda å plugge i? Brrr har ikke lyst, men trenger all strøm da jeg skal kjøre langt.

Anonymkode: 3e6e0...476

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en Model S fra 2014, denne mister omtrent 1km/t når den står parkert i -5 grader.

Anonymkode: 4144e...e6c

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har en Model S fra 2014, denne mister omtrent 1km/t når den står parkert i -5 grader.

Anonymkode: 4144e...e6c

MEN, Tesla er kjent for å slite litt med phantom drain.

Anonymkode: 4144e...e6c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ladet elbilen opp til 90% slik som vi pleier. Gadd ikke kjøre elbil nå når det var så kaldt. Det er fremdeles kaldt, men plussgrader, så har tenkt meg ut å kjøre elbil i dag. Har litt jobb å gjøre ferdig først. 

Er det sannsynlig at det er strøm på batteriet, eller er det sannsynlig at det har tappet seg ned i de kalde temperaturene? Bør jeg gå ut i kulda å plugge i? Brrr har ikke lyst, men trenger all strøm da jeg skal kjøre langt.

Anonymkode: 3e6e0...476

Nei. Har selv parkert på Gardermoen i over en uke og så vidt blitt litt reduksjon i batteri.

Fatter ikke at du gidder å kjøre elbil når det er kaldt. Det er jo utrolig deilig med en bil som pga varmepumpe blir fort varm.

Skrevet

Sjekke i appen? Selv den gamle Leafen vår hadde en slags app. Noen merker tapper seg mer enn andre. 

Men erfaring fra kulda, da vi var i vinterbryllup var elbilen vår den eneste bilen som ikke var vanskelig å starte i sprengkulda. 

Anonymkode: 9a474...a4e

Skrevet

Gammel Leaf her, bilen taper minimalt i kulden, men har bare 300W varmefolie rundt batteriet. Vi er komfortorienterte og forvarmer stort sett alltid.

Anonymkode: 72a39...2a8

Skrevet
10 hours ago, Illuminatum said:

Nei. Har selv parkert på Gardermoen i over en uke og så vidt blitt litt reduksjon i batteri.

Fatter ikke at du gidder å kjøre elbil når det er kaldt. Det er jo utrolig deilig med en bil som pga varmepumpe blir fort varm.

Nei, som jeg sa, jeg gadd ikke kjøre elbil da det var mange minus. Det var derfor den sto i kulden. Den hadde tapt seg 3 prosent på en uke to, med flere minus. Nå har vi flere pluss. Var ikke då ille som jeg fryktet. Lærer oss til hele tiden.

Vi er flere sjåfører i familien, og fordeler biler etter hvem som skal hva. Men er helt enig med deg, varm motor og varmeapparat er helt klart å foretrekke 😊 

Anonymkode: 3e6e0...476

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...