Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er barn av tidlig 90-talls generasjonen, og koser med meg jul i blåfjell og jul på månetoppen i år. 
Det gir en god nostalgisk julefølelse, men er dog veldig artig å se som voksen og legge merke til alle de logiske bristene som finner sted x) selvsalgt er nisser i fjell osv. også ulogisk, men er så mye annet man ikke tenker over som 6-åring. 

for eksempel flirer jeg godt av blåfjell: 

1.søppel i bydga er et problem, og de må hanke inn to shady typer til å fjerne søppel. Finnes ikke renovasjonsetaten i denne verden? enda klassen til Mikkel kjører ting til gjenbruk, så har de tydlighvis ingen som henter avfall. plutselig ser man i en episode tre fra renovasjonsetaten som drar med seg kildestortert avfall. så de er der likevel
2.De barna som henger hos han der Kåre. synes meg merkelig, hva slags relasjon har de egentlig?
3. Kåre er postmann, men skal arrangere julespill for barna. 
4. postsparken er borte, og da kan ikke posten leveres. Det finnes tydelighvis bare en postmann i hele bydga.
5. Blånissenes " vi låner og gir noe tilbake" er jo helt tullerusk å lære barn. saken er at de " TAR noe, og gir noe annet tilbake". Tar boller og gir et laken tilbake. ikke noe låning der nei.. : P missforstått konseptet låning. 

Hvilken kalender ser du på i år, andre som ser barndommens kalendere?

Anonymkode: 1921c...6bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...