Gå til innhold

ODA har plutselig økt alle prisene!

Anbefalte innlegg

Skrevet

De har jo lov, men synes det var dumt nå før jul, flere som har lagt merke til det?

Alle varer har økt med flere kroner, ganske drastisk, vurderer å bytte til Meny. 

Anonymkode: a9226...a34

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke merket, men takk for advarselen.

Anonymkode: 16fb5...45f

Skrevet

Ja, for Meny er billig... 😂 

Om du vil spare penger er jo ikke disse hjemleveringstjenestene veien å gå uansett.

Anonymkode: 20f03...5ac

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om du vil spare penger er jo ikke disse hjemleveringstjenestene veien å gå uansett.

De har First Price :) 

Jeg bruker Meny innimellom til større kvanta av billigere tørrvarer. Toalettpapir osv. 

Anonymkode: 78436...689

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette.

Jeg elsker å bruke Oda, men da er det ikke fordi varene er så mye billigere enn i andre butikker. Men så dyrt er det da ikke.

Så velger jeg bevisst slike tjenester siden jeg ikke har bil. Så i sum blir kanskje ikke prisen så ille likevel.

• Liker 9
Skrevet

Synes ikke det var så drastisk. Som alle andre matbutikker må Oda øke prisen. That's life... 

Hjemlevering er som flere andre her sier, ikke veien og gå, om du vil ha det så billig som mulig.

Oda kjører Rema1000 sitt sortiment, så der har du rema 1000 sitt billigmerke istedenfor First Price. 

Anonymkode: 66c18...417

• Liker 3
Skrevet

Tid er også en verdifull valuta for mange. Jeg sparer masse tid med Oda.

• Liker 5
Skrevet

Jeg skulle legge inn bestilling, men over natta, så var alle prisene økt ganske drastisk. Flere av varene billigere på meny. Og når de påstår at de er en lavpriskjede, synes jeg faktisk ikke at det er greit. Så her bestilte jeg fra meny.

Anonymkode: d5126...d35

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Oda skal jo ha like priser som Rema sier de

Anonymkode: c4683...119

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Oda skal jo ha like priser som Rema sier de

Har du bestilt på Oda noen gang? Jeg har det, mange ganger fordi jeg jobber på en omsorgsbolig hvor de bruker Oda og jeg gråter inni meg fordi de stakkars brukerne må betale blodpris for varer jeg selv kjøper mye billigere når jeg er på butikken og handler til meg selv.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det jeg synes er frekt av de, er at de skryter av at de vant VG sin julematbørs, men det var jo med de lave prisene de hadde, og når de så vinner, så øker de prisene. Det er jo bare juks. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Det jeg synes er frekt av de, er at de skryter av at de vant VG sin julematbørs, men det var jo med de lave prisene de hadde, og når de så vinner, så øker de prisene. Det er jo bare juks. 

Aha derfor det plutselig ble så stor pågang, men nå er det dyrt igjen ja, så frekt!

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har du bestilt på Oda noen gang? Jeg har det, mange ganger fordi jeg jobber på en omsorgsbolig hvor de bruker Oda og jeg gråter inni meg fordi de stakkars brukerne må betale blodpris for varer jeg selv kjøper mye billigere når jeg er på butikken og handler til meg selv.

Du forstår ikke selv at det går opp i opp? Tror du at det er gratis å kjøre bil/ta buss? Noen hadde jo måtte betalt diesel/besin/billett for at brukerne skulle kommet seg til butikken. Alternative er da hjemlevering. Det vil da være ganske logisk at varene er dyrere, da de er nødt til å ta pengene ifra et sted for å kunne tilby flere tjenester til kundene. Det koster både tid, penger og ressurser med hjemlevering. Skulle de ha hatt lave priser på sine varer, og i tillegg til å tilby hjemlevering? Det hadde ikke fungert. 

I teorien så betaler du like mye for både transport og dagligvarer, som en som ikke har bil og benytter seg av hjemlevering. 

Jeg har ikke bil, men betaler gledelig mer penger enn å drasse med meg 2-3 poser på bussen. Spesielt på vinteren. De pengene jeg da bruker på transport ellers i året, bruker jeg nå på hjemlevering. Så jeg merker nada forskjell i budsjettet.

Anonymkode: a609c...754

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Synes ikke det var så drastisk. Som alle andre matbutikker må Oda øke prisen. That's life... 

Hjemlevering er som flere andre her sier, ikke veien og gå, om du vil ha det så billig som mulig.

Oda kjører Rema1000 sitt sortiment, så der har du rema 1000 sitt billigmerke istedenfor First Price. 

Anonymkode: 66c18...417

De har økt prisen på Rema sine egne varer også så de koster mer enn på Rema. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja flere ganger og til samme pris 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har ikke bil, men betaler gledelig mer penger enn å drasse med meg 2-3 poser på bussen. Spesielt på vinteren. De pengene jeg da bruker på transport ellers i året, bruker jeg nå på hjemlevering. Så jeg merker nada forskjell i budsjettet.

Anonymkode: a609c...754

Forstår ikke helt logikken i dagens samfunn - å få litt mosjon ved å handle matvarer er fy-og-fy.

Men jaggu skal man betale penger for å få den samme mosjonen på et dyrt treningssenter.

For min del har jeg drasset med meg matposer med en samlet vekt på 10-15 kilo (eller for den saks skyld 18 kilo vaskepulver på Gunerius i høst) ikke på bussen, men til fots over flere kilometer, og det samme gjelder ting jeg har kjøpt på loppemarked - også der kan det bli en del kilo, og alt fraktes hjem uten hjelpemidler. Til gjengjeld er dette grei mosjon som man får uten å betale ett øre, så jeg klager ikke.

Å bestille fra ODA kunne vært aktuelt dersom jeg lå for døden, men ikke ellers.

Anonymkode: fe3cd...016

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Forstår ikke helt logikken i dagens samfunn - å få litt mosjon ved å handle matvarer er fy-og-fy.

(…)

Anonymkode: fe3cd...016

Du er åpenbart ikke klar over at det finnes en stort antall eldre og syke som ikke har funksjonsevne til å reise til en butikk for å handle, og som er nødt til å handle på nett ettersom hjemmehjelpen ikke lenger handler for dem (fordi kommunene skal spare penger). 

Anonymkode: f22c1...617

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er det ikke Extra som skryter av det? "Billig sa vi før, men nå er vi billig-st"?

Sjekket Oda.no mot Meny.no nå og det er fortsatt endel billigere på oda enn meny. Kruspersille var betydelig dyrere på oda, men ellers var det billigere alt det andre jeg trenger å kjøpe inn før jul. 

Anonymkode: 0675c...348

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Blodpris? På forrige matbørs var Oda 0.2% dyrere enn Rema 1000, og billigere enn Kiwi.

https://www.smartepenger.no/forbruker/2778-dagligvarebutikker

image.thumb.png.bfde1d6da010e4a56e6a4b9d693c3d7f.png

I tillegg er jo utvalget mye bede på Oda enn på Rema.

Anonymkode: 0de40...a13

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

De har jo lov, men synes det var dumt nå før jul, flere som har lagt merke til det?

Alle varer har økt med flere kroner, ganske drastisk, vurderer å bytte til Meny. 

Det har jo vært en ekstrem  prisøkning på dagligvarer det siste året, mange varer har gått opp med over 50%, men synes ikke det virker som Oda sine priser har økt mer enn de kjedene.

Anonymkode: 0de40...a13

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...