AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #1 Skrevet 19. desember 2022 Hva gjør man? Vet besteforeldrene vil kommentere dette negativt. Anonymkode: 97b06...638
Gjest vilkåret Skrevet 19. desember 2022 #2 Skrevet 19. desember 2022 Hva feirer tenåringene jul for? Imponere besteforeldrene, eller ha det koselig sammen som familie der man føler seg hjemme, glad og avslappet? Om besteforeldrene kommenterer får du si at for deg er det viktigste at du har glade tenåringer som liker være hjemme og ha en koselig jul med familie.
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 Populært innlegg #3 Skrevet 19. desember 2022 Finn en mellomting? De trenger ikke å gå i dress og kjole akkurat, men heller ikke joggebukse. Anonymkode: aafdf...109 44 6
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 Populært innlegg #4 Skrevet 19. desember 2022 Jeg forstår ikke at dette er et valg en gang. Selvsagt skal de pynte seg til julaften. Jeg hadde også mange krangler og sure miner til min mor fordi jeg ikke ville pynte meg, men måtte likevel. Og jeg koste meg fordetom. Anonymkode: ca5a3...d42 57 1 15
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #5 Skrevet 19. desember 2022 Jeg ønsker at mine på 14 og 16 pynter seg, men det er til syvende og sist opp til dem. De pleier å pynte seg til middagen, men skifte til mer komfortable antrekk til gaveåpningen. Anonymkode: 52ecc...784 3 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #6 Skrevet 19. desember 2022 Det viktigste er alltid at alle har det bra. Og hvis det er en faktor som er vanskelig om man er stivpynta så tvinger man ingen til det. Ikke hopp på fasadetoget, der blir du aldri lykkelig. Ha på rene og hele klær og ikke joggebukse , kan du si til dem. Anonymkode: 5ae3c...c7f 7 2
Geojak Skrevet 19. desember 2022 #7 Skrevet 19. desember 2022 Det kommer litt an på hva en mener med å pynte seg. Hva forventes, litt penere klær en "vanlig" som fortsatt føles komfortabelt for de unge. Eller skal de presses til å gå i Dress og kjole som de ikke følger deg vel med. Finne en mellomting, noe om ser pent ut, men som de fortsatt føler seg vel i , så blir det hyggeligere for alle. 5 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #8 Skrevet 19. desember 2022 Men hva vil de gå med? For må jo gå an med en mellomting. Har selv en tenåring med autisme diagnose, så her så prøver jeg å finne det mykeste og mest behagelig pentøyet. Da blir det ikke dress og skjorte. Men en chinos med pen genser til. Og det er mye bedre enn joggebukse og hettegenser, som er det han bruker ellers. Anonymkode: 96698...753 12 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 Populært innlegg #9 Skrevet 19. desember 2022 Dette handler jo ikke om fasade, men om å lære barn å følge sosiale normer. Men man bør selvsagt også samarbeide om å kjøpe finklær som de trives i. Anonymkode: ca5a3...d42 74 16
Alvario Skrevet 19. desember 2022 #10 Skrevet 19. desember 2022 Jeg synes deg er greit at ungdommene (og oss voksne) av og til innretter seg i den sosiale konteksten de er i selv om det ikke er nøyaktig slike klær de vil gå i. Selv synes jeg koseklær er det beste jeg har på og skifter til det når jeg kommer fra jobb hver dag. På jobb, i butikk, på besøk i selskap ++ følger jeg likevel normale kleskoder. Hos oss kler alle seg opp med type dress/kjole, men reagerer ikke om noen f.eks dropper slipset. Etter gaveåpningen hender det ungdommene skifter til noen av klærne de har fått. 23 4
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #11 Skrevet 19. desember 2022 La besteforeldre kommentere dette da. Be de finne bra nok klær, og ikke joggebukse. Finnes en mellomting. Anonymkode: fe15f...bda 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #12 Skrevet 19. desember 2022 Bli enige om en mellomting så møtes alle på midten. komfortabel bukse og en fin topp, skjorte. Anonymkode: 9fdc0...ef8 3
Gjest vilkåret Skrevet 19. desember 2022 #14 Skrevet 19. desember 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg forstår ikke at dette er et valg en gang. Selvsagt skal de pynte seg til julaften. Jeg hadde også mange krangler og sure miner til min mor fordi jeg ikke ville pynte meg, men måtte likevel. Og jeg koste meg fordetom. Anonymkode: ca5a3...d42 Det er ikke akkurat hyggelige juleminner der man ble tvunget til å pynte seg. Kanskje du koste deg etterpå, men du husker fortsatt følelsen av å bli tvunget, av at foreldrene dine bestemte seg for å lage en krangel ut av en dag som skulle være koselig. Du husker dette fortsatt. Så jeg vet ikke om du burde reklammere for å tvinge barna. Det er åpenbart noe som setter seg og som man husker tiår senere. Og for hva? For at besteforeldrene syntes det er for galt at ungdommen liker tradisjonen med avslappede klær? Kanskje det er besteforeldrene som må lære seg å takle at mennesker er ulike?
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #15 Skrevet 19. desember 2022 Just now, vilkåret said: Det er ikke akkurat hyggelige juleminner der man ble tvunget til å pynte seg. Kanskje du koste deg etterpå, men du husker fortsatt følelsen av å bli tvunget, av at foreldrene dine bestemte seg for å lage en krangel ut av en dag som skulle være koselig. Du husker dette fortsatt. Så jeg vet ikke om du burde reklammere for å tvinge barna. Det er åpenbart noe som setter seg og som man husker tiår senere. Og for hva? For at besteforeldrene syntes det er for galt at ungdommen liker tradisjonen med avslappede klær? Kanskje det er besteforeldrene som må lære seg å takle at mennesker er ulike? Jeg har bare positive minner fra julefeiringen. Dette med å krangle om å pynte seg er bare en minidetalj oppi det hele. Jeg synes det er for ille om man skal gi slipp på sosiale normer og det å gjøre noe spesielt ut av feiringer bare fordi man skal tekkes late ungdommer som ikke gidder. Anonymkode: ca5a3...d42 31 4 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #16 Skrevet 19. desember 2022 Velg dine kamper 🙂. Helst ikke pysj eller joggebukse, men ellers hadde jeg bare latt det gå. Det der går plutselig over i løpet av noen år. Anonymkode: 07001...1bd 3
Rotemor Skrevet 19. desember 2022 #17 Skrevet 19. desember 2022 Spør om de er villige til å møte deg på midten. Hele, rene, nøytrale klær. 2
Grønn Frosk Skrevet 19. desember 2022 #18 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men hva vil de gå med? For må jo gå an med en mellomting. Har selv en tenåring med autisme diagnose, så her så prøver jeg å finne det mykeste og mest behagelig pentøyet. Da blir det ikke dress og skjorte. Men en chinos med pen genser til. Og det er mye bedre enn joggebukse og hettegenser, som er det han bruker ellers. Anonymkode: 96698...753 Samme her. Det går i det mykeste tøyet, men finnes heldigvis litt spillerom der. Generelt vil jeg at de skal ha rene, fine klær, men det trenger ikke å være dress eller kjole. 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #19 Skrevet 19. desember 2022 Hva alags klær vil de ha på da? Heg synes det er viktig å lære at man klær seg forskjellig utfra hvilke setter ddt er, så min må pynte seg men det må ikke være dress. Joggebukse og olabukse er ikke greit Anonymkode: e18d1...f65 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #20 Skrevet 19. desember 2022 La de ha på vanlig tøy du Vi har heller aldri pyntet oss, ga oss når barna ikke ville. Så da ble det slik etterpå Er jo samværet som teller, og god mat. Pakker stoppet vi også. Anonymkode: 8d723...735
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå