AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #1 Del Skrevet 19. desember 2022 Hva tenker dere om denne trenden? Synes dere det er greit at bedriften dere jobber gi velger å droppe å gi julegave til dere, men heller gi til veldedige formål på «deres vegne»? Anonymkode: 94c78...6d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #2 Del Skrevet 19. desember 2022 Ja Anonymkode: 91d63...02e 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #3 Del Skrevet 19. desember 2022 Nei. Jeg kan gjerne gi til veldedige organisasjoner, men da vil jeg velge hvilke selv. Anonymkode: 616a2...95a 21 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet 19. desember 2022 #4 Del Skrevet 19. desember 2022 Ja, spesielt om jeg kan velge formålet. Evt velge mellom et utvalg av formål. Dersom det gis til et formål valgt av arbeidsgiver så kan det jo bli litt "hit and miss". 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Athena Catalina Skrevet 19. desember 2022 #5 Del Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei. Jeg kan gjerne gi til veldedige organisasjoner, men da vil jeg velge hvilke selv. Anonymkode: 616a2...95a Dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #6 Del Skrevet 19. desember 2022 Jeg har aldri fått julegave fra arbeidsgiver, så hadde ikke merket noen forskjell. Anonymkode: 295e9...0e8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #7 Del Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har aldri fått julegave fra arbeidsgiver, så hadde ikke merket noen forskjell. Anonymkode: 295e9...0e8 Samme her. Det lengste min arbeidsgiver, det offentlige, strekker seg, er en konfektesker på deling på hele avdelingen. Det pleier å ende opp med at de som er på vakt når esken kommer spiser 75%, mens vi andre som ikke er på jobb før et par dager etter, ender opp med de minst populære bitene 🙄 Om jeg hadde jobbet i privat, ville jeg mest sannsynlig tjent mer enn jeg gjør i det offentlige, pluss hatt andre goder, så da kunne gjerne arbeidsgiver gitt til noen som trengte det mer enn meg. Anonymkode: 58178...9b5 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinte-my Skrevet 19. desember 2022 #8 Del Skrevet 19. desember 2022 Syntes det er en kjempefin trend! Veldedige formål trenger gjerne de pengene mer enn jeg trenger gaven. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 19. desember 2022 #9 Del Skrevet 19. desember 2022 28 minutter siden, Sinte-my said: Syntes det er en kjempefin trend! Veldedige formål trenger gjerne de pengene mer enn jeg trenger gaven. Det kommer jo litt an på hvilken organisasjon som velges da. Det er ikke alle som hadde blitt begeistret om en arbeidsgiver hadde valgt "Redd ulven" som kjernesak. Eller ", Diesel Dreper - Forby Diesel" osv. Noen synes sikkert det er greit å hjelpe folk i Norge med matkasser, mens andre kan bli furtne fordi vanskeligstilte i Ukraina ikke får noe... Så man skal være litt forsiktig med å velge hjertesaker på vegne av andre 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #10 Del Skrevet 19. desember 2022 Veldig bra! Så mye ræl jeg har fått opp igjennom årene, som aldri blir brukt. Jobber på en stor arbeidsplass (4000 årsverk) og om bedriften gir 100 pr. pers til et veldedig formål så monner det faktisk en del. Anonymkode: c74dd...856 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #11 Del Skrevet 19. desember 2022 newman01 skrev (Akkurat nå): Det kommer jo litt an på hvilken organisasjon som velges da. Det er ikke alle som hadde blitt begeistret om en arbeidsgiver hadde valgt "Redd ulven" som kjernesak. Eller ", Diesel Dreper - Forby Diesel" osv. Noen synes sikkert det er greit å hjelpe folk i Norge med matkasser, mens andre kan bli furtne fordi vanskeligstilte i Ukraina ikke får noe... Så man skal være litt forsiktig med å velge hjertesaker på vegne av andre Tenker at de fleste bedrifter ville valgt noe som de aller fleste kan være omforent om. Barnekreftforeningen er et eksempel på det. Mental helse Røde kors, leger uten grenser etc. Ja, en del av de organisasjonene har endel byåkrati, men sånn må det nesten være i store organisjoner. Anonymkode: c74dd...856 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet 19. desember 2022 #12 Del Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tenker at de fleste bedrifter ville valgt noe som de aller fleste kan være omforent om. Barnekreftforeningen er et eksempel på det. Mental helse Røde kors, leger uten grenser etc. Ja, en del av de organisasjonene har endel byåkrati, men sånn må det nesten være i store organisjoner. Anonymkode: c74dd...856 Fair point. Det skal mye til for at noen skal føle forakt mot et bidrag til Barnekreftforeningen. Mennesker overrasker meg stadig, men her tror jeg faktisk oppriktig at ingen ville reagert negativt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #13 Del Skrevet 19. desember 2022 Det kommer an på hva gaven til meg ville vært. Jeg har jobbet i bedrifter hvor de gir pengegave i julegave og det hadde jeg foretrukket fremfor at de donerte pengene til veldedighet. Men om de skulle gitt meg en gjenstand så ville jeg foretrukket at de heller brukte penger på veldedig formål. Er veldig sjeldent jeg har lyst på gjenstandene jeg får fra arbeidsgiveren og det gjelder nok de fleste. De fleste har nok mer enn nok gjenstander i hjemmet og kjøper det de trenger. Anonymkode: a27a0...257 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #14 Del Skrevet 19. desember 2022 Jeg tenker at om bedriften jeg jobber i velger å støtte et verdig veldedig formål, så er det en positiv ting. Men det har ingen ting å gjøre med en julegave til meg som ansatt. De må gjerne kalle det julegave. Men da er det en julegave fra bedriften til formålet, og ikke noe bedriften gir de ansatte. Dette med å gi i andres navn, er en sterk utvanning av begrepet "gave". Det er merkelig for meg å vise at du verdsetter noen ved å gi penger til noen andre. Jeg ser for meg den på julaften... "Kjære tante Petra, jeg er så glad for at du er i livet mitt, og setter utrolig pris på alt du gjør for meg. For å vise dette har jeg valgt å kjøpe en ekstra julegave til min sønn Per, i ditt navn. GOD JUL!" Jeg har mer respekt for bedrifter der de ansatte får velge. Enten får de selv en forhåndsvalgt julegave, som de får vite hva er, eller velger de at bedriften kan gi pengene til et utvalgt veldedig formål. Da kan den enkelte si "jeg trenger ikke denne gaven, gi heller pengene til noen som trenger dem mer." Eller de kan velge å si at de faktisk ønsker gaven. Anonymkode: bb17a...275 10 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #15 Del Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg tenker at om bedriften jeg jobber i velger å støtte et verdig veldedig formål, så er det en positiv ting. Men det har ingen ting å gjøre med en julegave til meg som ansatt. De må gjerne kalle det julegave. Men da er det en julegave fra bedriften til formålet, og ikke noe bedriften gir de ansatte. Dette med å gi i andres navn, er en sterk utvanning av begrepet "gave". Det er merkelig for meg å vise at du verdsetter noen ved å gi penger til noen andre. Jeg ser for meg den på julaften... "Kjære tante Petra, jeg er så glad for at du er i livet mitt, og setter utrolig pris på alt du gjør for meg. For å vise dette har jeg valgt å kjøpe en ekstra julegave til min sønn Per, i ditt navn. GOD JUL!" Jeg har mer respekt for bedrifter der de ansatte får velge. Enten får de selv en forhåndsvalgt julegave, som de får vite hva er, eller velger de at bedriften kan gi pengene til et utvalgt veldedig formål. Da kan den enkelte si "jeg trenger ikke denne gaven, gi heller pengene til noen som trenger dem mer." Eller de kan velge å si at de faktisk ønsker gaven. Anonymkode: bb17a...275 DETTE!👏🏼👏🏼 Anonymkode: 94c78...6d0 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #16 Del Skrevet 19. desember 2022 Jeg syns det er litt trist at ikke bedriften gir til de ansatte. Det er ikke så mye som skal til for å føle seg verdsatt, og en konfekteske eller et gavekort kan fort gjøre susen. Å gi gave til en veldedig organisasjon kan fort oppfattes som lite personlig og pk. Anonymkode: 9f380...ad4 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #17 Del Skrevet 19. desember 2022 Dnb gjorde dette. De ga bort gaven min og sparte 50%. De ga bare halparten. Anonymkode: 71a22...63e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #18 Del Skrevet 19. desember 2022 Hos oss gir donerer de på vegne av ansatte og gir i tillegg oppmerksomhet til ledere. (Offentlig) Er det flere som bedrifter som driver med dette? Er det ok? Jeg synes det blir rart. Anonymkode: 1ca82...ca7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #19 Del Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva tenker dere om denne trenden? Synes dere det er greit at bedriften dere jobber gi velger å droppe å gi julegave til dere, men heller gi til veldedige formål på «deres vegne»? Anonymkode: 94c78...6d0 Vi får er gavekort som kun kan brukes på en rekke veldedige organisasjoner. Men en velger helt selv hvilken. Anonymkode: 23f08...4cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #20 Del Skrevet 19. desember 2022 Håper dere får noe bevis på at det faktisk er donert penger. Anonymkode: e42ce...d8c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå