Gå til innhold

Han er så jævla klønete sosialt, men jeg digger han

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er i slutten av tredveårene og har aldri hatt noe lengre forhold. Han er så innmari på meg når vi er sammen, men resten av tiden hører jeg omtrent ikke et pip fra han. Han er så usikker på seg selv, selv om han er dyktig i det han gjør, men samtidig så vittig og morsom at jeg ler meg i hjel når vi henger sammen. Jeg digger han, samtidig som jeg blir utslitt av å tolke han. Han rennes ikke ned av damer, tvert imot, så jeg tror det at noen viser interesse for ham, forvirrer han. 

Kan dette bli bra eller er det bare å droppe? 

Anonymkode: a5980...6f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som det er potensiale. 

Er det virkelig nødvendig å tolke han så fælt? Det er jo et klassisk problem at kvinner skal tolke ting ut i retninger som ikke eksisterer. Hør heller på hva han sier. 

Anonymkode: 8d8d0...730

• Liker 3
Skrevet

Dette kan gå begge veier. En ting er å være klønete sosialt, en annen ting er å være det med deg.

Jeg ville nok ikke datet en som ikke klarte/ville holde kontakten mellom møter. 

Anonymkode: 2d694...5de

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette kan gå begge veier. En ting er å være klønete sosialt, en annen ting er å være det med deg.

Jeg ville nok ikke datet en som ikke klarte/ville holde kontakten mellom møter. 

Anonymkode: 2d694...5de

Er det dumt at han er klønete med meg mener du? 
Akkurat det syns jeg nesten bare er sjarmerende, men at han ikke klarer å holde kontakten med meg ellers, plager meg litt. Alle sier jo at hvis en mann virkelig er interessert, vil man merke det. Jeg merker det jo når vi er sammen, men at han ikke ringer eller smser meg ellers, bekymrer meg litt. Ville han ikke gjort det tro, hvis han var interessert? Jeg er litt forvirret.

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Høres ut som det er potensiale. 

Er det virkelig nødvendig å tolke han så fælt? Det er jo et klassisk problem at kvinner skal tolke ting ut i retninger som ikke eksisterer. Hør heller på hva han sier. 

Anonymkode: 8d8d0...730

Jeg vet. Jeg tolker kanskje litt mye. Men jeg liker han så godt, så jeg vil jo så gjerne. Det kan fort bli litt intenst.

Ts

Skrevet

Men siden han er så sjarmerende klønete , hva vil du bruke han til? 
Er det til underholdning eller noe seriøst? 
Han ville vel slite med å oppdra barn feks uten en massiv veiledning og en stor vilje til tilpasning 

Anonymkode: c4599...335

• Liker 2
Skrevet

Venninnen min giftet seg med en som høres litt ut som han du beskriver, hun syntes det var sjarmerende i starten, men etter de fikk barn ble virkelig de sosiale vanskene tydelig og han fikk etterhvert diagnosen Asperger. Jeg ville vært litt på vakt dersom du tenker deg en fremtid med barn sammen med han. 

Anonymkode: 40fe4...037

• Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Han er i slutten av tredveårene og har aldri hatt noe lengre forhold. Han er så innmari på meg når vi er sammen, men resten av tiden hører jeg omtrent ikke et pip fra han. Han er så usikker på seg selv, selv om han er dyktig i det han gjør, men samtidig så vittig og morsom at jeg ler meg i hjel når vi henger sammen. Jeg digger han, samtidig som jeg blir utslitt av å tolke han. Han rennes ikke ned av damer, tvert imot, så jeg tror det at noen viser interesse for ham, forvirrer han. 

Kan dette bli bra eller er det bare å droppe? 

Tror du kommer lengre ved å ta opp det du syns er uklart og vanskelig, og snakke om det - framfor å forsøke å tolke det. Lar du det bare forbigå i stillhet så kan du nok likegjerne bare avslutte, for da vil han aldri ha en mulighet til å endre sin måte å kommunisere på. 

Anonymkode: d5a9d...340

Skrevet

Sjarmerende i forelskelsesfasen, men mulig det blir litt vel upraktisk om det blir noe av dere to? 

Kan bli fryktelig slitsomt å oppdra barn sammen, i sosiale tilstelninger, venneturer, familieselskap osv. Ville tenkt meg godt om hvordan hans klønete sosiale evner vil påvirke livet sammen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror du kommer lengre ved å ta opp det du syns er uklart og vanskelig, og snakke om det - framfor å forsøke å tolke det. Lar du det bare forbigå i stillhet så kan du nok likegjerne bare avslutte, for da vil han aldri ha en mulighet til å endre sin måte å kommunisere på. 

Anonymkode: d5a9d...340

Det har jeg faktisk prøvd. Han skjønte ingenting og bortforklarte med at han var dårlig på sosiale koder. 
Ts

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Det har jeg faktisk prøvd. Han skjønte ingenting og bortforklarte med at han var dårlig på sosiale koder. 
Ts

Høres ut som at han er på spekteret 

Anonymkode: ce1aa...03c

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Høres ut som at han er på spekteret 

Har lurt på det samme selv. Dumt da, hvis han er det og jeg ditcher han pga det. Men sånn er det vel bare. Ts

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Har lurt på det samme selv. Dumt da, hvis han er det og jeg ditcher han pga det. Men sånn er det vel bare. Ts

Det er ikke dumt å tenke fornuftig på fremtiden :) Er han ikke i stand til å fungere i en familie for eksempel blir det slitsomt 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du får spørre han åpent og ærlig om hva han sliter med 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du får spørre han åpent og ærlig om hva han sliter med 

Kan jeg det? «Lars, har du noen diagnose jeg burde vite om?» 

Jeg kan da ikke det?

TS

Skrevet

Jeg synes det høres ut som du lager problemer av ingenting. Kan alltids finne en grunn til å droppe noen hvis man bare tenker lenge nok.

Du skriver at du digger han men blir utslitt av å tolke. Da høres det jo litt ut som om det problemet ligger hos deg, ikke han.

Anonymkode: 45642...1e2

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det høres ut som du lager problemer av ingenting. Kan alltids finne en grunn til å droppe noen hvis man bare tenker lenge nok.

Du skriver at du digger han men blir utslitt av å tolke. Da høres det jo litt ut som om det problemet ligger hos deg, ikke han.

Anonymkode: 45642...1e2

Jo, kanskje. Eller så må man bare på et tidspunkt innse at «he is just not that into you…?» Vet ikke.

Ts

Skrevet

Kan jeg det? «Lars, har du noen diagnose jeg burde vite om?» 

Jeg kan da ikke det?

TS

De med asperger er ikke så god på blikkontakt...har han noe han er spesielt opphengt i? Hobby? Typisk Aspergers....

Anonymkode: cc3af...96c

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

De med asperger er ikke så god på blikkontakt...har han noe han er spesielt opphengt i? Hobby? Typisk Aspergers....

Anonymkode: cc3af...96c

Han er sykt god på én ting, skikkelig geek, faktisk.
Blikkontakt, vel, vi har jo det når vi er sammen. Iallfall litt. Ts

Skrevet

Han er sykt god på én ting, skikkelig geek, faktisk.
Blikkontakt, vel, vi har jo det når vi er sammen. Iallfall litt. Ts

Er han interessert i andre ting enn den tingen? Snakker han mest om det han kan mye om og ikke særlig interessert i annet? 
Kan du snakke med han om ting som interesserer deg? Få gode råd og innspilll fra han om ting? 

Anonymkode: 7ec93...c1e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...