Gjest Inverto Skrevet 19. desember 2022 #1 Skrevet 19. desember 2022 (endret) Jeg har en venn. Vi møttes på ungdomskolen i 2006, og på den tiden var han min bestevenn, la oss kalle ham Jonas. Alt var herlig. Men kanskje det var fordi han var den første og eneste vennen jeg hadde i livet mitt på det punktet. Jeg var svært ensom før han, og hadde blitt mobbet på barneskolen. Så jeg hadde sikkert ikke høye krav og kriterier for venner. Nå har jeg flere gode venner. Skikkelige venner. Venner som bryr seg og som jeg kan ha dype, personlige og alvorlige samtaler med. Jeg føler meg oppkvikket og glad etter å ha tilbringt tid med dem. Det er annerledes med Jonas. Jonas virker helt apatisk. Jonas snakker til meg på en veldig kritisk og nesten apatisk måte som får meg til å føle meg som en idiot. Jeg føler jeg ikke kan være meg selv med ham, fordi da blir jeg sett på som "dum". Jonas er overhodet ikke den man skal ha dype og personlige samtaler med. Og det eneste tema som han er virkelig interessert i å diskutere er videospill og media. Etter å ha tilbringt tid med Jonas, føler jeg meg utslitt og ekkel. Stikk motsett enn det jeg føler med mine skikkelige venner. Jonas kontakter meg aldri først. Det er altids jeg som må kontakte han og spør om vi skal møtes. Det føles ensidig. Hvis du var meg, ville du konfrontert han om dette eller ville du avsluttet vennskapet? Personlig, så føler jeg at jeg er lei av han. Jeg får ikke noe ut av vennskapet vårt. Jeg er egentlig klar for å gå videre i livet. Endret 20. desember 2022 av Inverto
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #2 Skrevet 19. desember 2022 Da skal du gå videre i livet ditt også. Noen ganger stenger man døra til fortiden. Lojaliteten virker ikke å være verdt det i ditt tilfelle. Anonymkode: 73b59...248 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #3 Skrevet 19. desember 2022 Hvis han ikke tar kontakt med deg så er det vel heller ingen grunn til at du skal kontakte han, hvis du ikke liker vennskapet. Her virker det som om du ubevisst har holdt liv i et vennskap som han allerede har prøvd å avslutte. Anonymkode: 07e69...fbb 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #4 Skrevet 19. desember 2022 Jeg ville bare faset ut. Ikke konfrontert med mindre han spør deg konkret. Anonymkode: c6ad4...6e0 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #5 Skrevet 20. desember 2022 Tenker det er på overtid. Står i noe samme situasjon. Og det er merkelig med det, de gamle vennene sitter man liksom litt fast med enda man føler man har vokst fra hverandre. Anonymkode: 66ebe...184 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #6 Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 19.12.2022 den 4.26): Da skal du gå videre i livet ditt også. Noen ganger stenger man døra til fortiden. Lojaliteten virker ikke å være verdt det i ditt tilfelle. Anonymkode: 73b59...248 Enig i dette. Anonymkode: 27397...61a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå