Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sammen med en mann i 5 månder. Tok han i at han løy til meg. Det viser seg at en venninne han har, har han tydlivis hatt et seksuelt forhold til tidliere. Jeg tenker alle har en fortid, men det jeg reagerer på er at han ikke fortalte det til meg før nu, etter at jeg har sport han åpent om hvilken relasjon han har til denne venninnen. Jeg sitter med en magefølelse at det er noe mer når han ikke ville være åpen og ærlig om det til å starte med…

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre eller forholde meg til det. Noen som har opplevd lignende?

Anonymkode: 4e9e5...189

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har vært sammen med en mann i 5 månder. Tok han i at han løy til meg. Det viser seg at en venninne han har, har han tydlivis hatt et seksuelt forhold til tidliere. Jeg tenker alle har en fortid, men det jeg reagerer på er at han ikke fortalte det til meg før nu, etter at jeg har sport han åpent om hvilken relasjon han har til denne venninnen. Jeg sitter med en magefølelse at det er noe mer når han ikke ville være åpen og ærlig om det til å starte med…

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre eller forholde meg til det. Noen som har opplevd lignende?

Dårlig magefølelse allerede etter kort tids forhold? Lover egentlig ikke godt, men . Vær tydelig med han om dine grenser, dvs du må ikke være redd for å fortelle han dette som du spør om her.
Svaret hans blir også ditt svar om veien videre. Ingen vits å «tenke» seg til hva du bør gjøre her.  Fakta er det som gjelder. Han har nå vist en dårlig start der da. 

Anonymkode: 043a1...2c5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du får snakke med ham om det da. Er det en han har en nær relasjon til? Var det slik at du stilte ham litt til veggs? Han var kanskje redd det ville ødelegge for dere.

Anonymkode: d138a...40e

Skrevet

Men ville snakt om det. Han har kanskje null på problem med å kutte kontakt med denne venninnen, det er bare ikke så gøy å gjøre mot noen så han kan ha drøyd det til han så at forholdet deres ville fungere.

Har hatt kompiser som jeg har hatt sex med, så har vi sluttet og fortsatt som venner. Når jeg fikk kjæreste så kunne jeg godt fortsatt vennskapet vårt for i mitt hode ville ikke noe skjedd, men hadde ingen problem å kutte når forholdet ble seriøst og det var kjipt for kjæresten. Aldri lurt å ha sex med folk man vil ha i livet, men ikke forhold.

Anonymkode: 0a5bb...d92

• Liker 1
Skrevet

Ofte holder man dessverre kjeft om slike ting fordi man vet hvilke mentale utfordringer det setter igang hos dere damer. Hadde han fortalt det ville du jo vært like tullerusk hver gang denne venninna ble nevnt. 

Anonymkode: 020e5...530

Skrevet

Veel… Nu har jeg snakket med han.. Deet han klare å prestere å si hva at hun var en god kompis og uten at jeg spør om det så forteller han om at hun har noen deilie bryst. Vet ikke om jeg overreagerer, men føler meg virkelig såret og skuffet.. Hva kanskje en grunn til at han ikke var åpen om det fra starten av.

TS

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Veel… Nu har jeg snakket med han.. Deet han klare å prestere å si hva at hun var en god kompis og uten at jeg spør om det så forteller han om at hun har noen deilie bryst. Vet ikke om jeg overreagerer, men føler meg virkelig såret og skuffet.. Hva kanskje en grunn til at han ikke var åpen om det fra starten av.

TS

Han virker tilbakestående.

Anonymkode: dab4d...402

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Helt normalt å ikke gå ut med all info om eget liv helt i starten av et forhold. Det er greit å vite at tilng holder mer enn fire uker om man skal utlevere sexlivet sitt. 

Ta en samtale, si at du ikke har problemer med dette, men at nå er dere kommet så langt i relasjonen at du har behov for at dere er åpne. Ikke for å dømme hverandre, men fordi hans lojalitet skal ligge hos deg, og det er ubehagelig om sånne ting kommer opp i en situasjon der du vil føle deg dum for å ikke vite. 
Alle tidligere relasjoener er det selvfølgelig ikke nødvendig å fortelle, men når det handler om folk han fortsatt har i livet sitt så er det relevant. 

Anonymkode: dfd6c...c8e

• Nyttig 1
Skrevet

Eksen min gjorde det samme, han begynte med å si at "rart at alle i vennegjengen din har ligget sammen" - ingen i min vennegjeng hadde det. Alle i hans derimot! Ble slutt etter det, jeg gidder ikke løgnere. Hva mer holder de skjult? You never know

Anonymkode: 20e8f...18f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er en grunn til at vi menn lyver om den tidligere seksuelle historikken med venninna. 

Kjæresten/samboeren går alltid  i psykomodus hvis vi forteller om det. De setter kjepper i hjulet for vennskapet, de vil være en del av vennskapet, de mistenkeliggjør hver samtale med venninna, og det blir hysteri og utbrudd. Dette er uten unntak.  

Derfor holder vi tyst om den seksuelle historien med våre venninner. Når det kommer frem at det har vært en seksuell relasjon, så blir det samme helvete. 

I den tiden før kjæresten fikk vite om den seksuelle historikken så hadde vi det balansert og hyggelig med venninna. 

Så det spiller ingen rolle hva vi gjør, helvete blir det likevel. 

Anonymkode: fee2c...594

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er en grunn til at vi menn lyver om den tidligere seksuelle historikken med venninna. 

Kjæresten/samboeren går alltid  i psykomodus hvis vi forteller om det. De setter kjepper i hjulet for vennskapet, de vil være en del av vennskapet, de mistenkeliggjør hver samtale med venninna, og det blir hysteri og utbrudd. Dette er uten unntak.  

Derfor holder vi tyst om den seksuelle historien med våre venninner. Når det kommer frem at det har vært en seksuell relasjon, så blir det samme helvete. 

I den tiden før kjæresten fikk vite om den seksuelle historikken så hadde vi det balansert og hyggelig med venninna. 

Jeg tenker at det kanskje bare er best om dere ikke puler venninnene deres jeg da, men 

Anonymkode: 20e8f...18f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tenker når man finner noen man virkelig vil være sammen med så har ikke tidlige sexpartnere så mye og si og man kutter kontakt? 

Du vil nok lære senere i livet at forhold basert på løgn vil ikke vare og den dagen disse "vennine" har funnet seg kjærester, driter de i deg og du sitter der alene for du skal lyve for de som faktisk vil ha deg og tviholde på disse vennine dine.. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS

Han kan du bare slippe fri. Søppel

Anonymkode: 3c623...d6c

• Liker 3
Skrevet

Greeia er jo at denne «venninna har han tydlivis løst på enda når han enda ymta frampå om å ha telefonsex med henne 😳 Nu bor hun nu heldivis langt unna han så trur ikke det har skjedd noe. Det jeg mener er at det tydlivis var en grunn til at han syntes brystene hennes var Deeili! Og når han først ikke var ærlig om deres tidligere seksuelle forhold føler jeg ting stiller seg veldig mye annerles nu.

TS

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Greeia er jo at denne «venninna har han tydlivis løst på enda når han enda ymta frampå om å ha telefonsex med henne 😳 Nu bor hun nu heldivis langt unna han så trur ikke det har skjedd noe. Det jeg mener er at det tydlivis var en grunn til at han syntes brystene hennes var Deeili! Og når han først ikke var ærlig om deres tidligere seksuelle forhold føler jeg ting stiller seg veldig mye annerles nu.

TS

Det virker ikke som han er klar for er seriøst forhold og han har deg på vent for noe bedre. Absolutt ikke noe bygge forhold med om du ikke vil ha åpent forhold. Skjønner ikke at du er i tvil en gang, isåfall er det følelsene dine for han som gjør at du tviholder på ham, men jeg kan love deg at du vil finne noe bedre enn dette om du lar han gå.

• Nyttig 1
Skrevet

Var sammen med en fyr en gang som hadde en god venninne, fikk vite etter å ha vært sammen en stund at de hadde hatt sex. Jeg ble først sint pga han hadde vært så veldig på at «det er bare en venninne, menn og kvinner kan være venner uten at det trenger å skje noe». Også viser det seg at det ikke stemte. Fra da syntes jeg ikke noe om deres vennskap når det ble løyner om det i forholdet vårt. Han begynte å henge med henne bak min rygg, etterhvert kom det frem at de hadde hatt sex mer enn en gang, de hadde vært «venner med fordeler» frem til vi ble sammen. Jeg synes dette var veldig dårlig gjort å holde denne informasjonen fra meg, synes man har rett på å vite det. 

Ente med at det ble slutt, følte at jeg ikke kunne stole på han når han kunne unngå å fortelle meg ting for sin egen fordel.

Anonymkode: 7823f...c94

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg lever fint med at typen har ei venninne som hen har hatt en seksuell relasjon til så lenge jeg fikk vite om det i bli kjent fasen vår. Så dette kommer ann på partneren, jeg lager ikke noe drama mtp relasjonen deres nå, vil hen ha andre enn meg så værsågod😂 vedkommendes tap.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er jo hemmeligholdet som er problemet. Hvis fyren er åpen om det fra start og sier at den liggerelasjonen er avsluttet og ligger i fortiden (og selvfølgelig følger opp dette med troverdighet, dvs. holder det i fortiden) så er det langt større sjanse for at det går fint. Du skjønner jo det du også, at det selvsagt blir mer rabalder når det kommer for en dag på et senere tidspunkt. 

Anonymkode: a7c01...24c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

TS

Du overreagerer. Hva er problemet med at hun har bra tits?

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er jo hemmeligholdet som er problemet. Hvis fyren er åpen om det fra start og sier at den liggerelasjonen er avsluttet og ligger i fortiden (og selvfølgelig følger opp dette med troverdighet, dvs. holder det i fortiden) så er det langt større sjanse for at det går fint. Du skjønner jo det du også, at det selvsagt blir mer rabalder når det kommer for en dag på et senere tidspunkt. 

Anonymkode: a7c01...24c

Tro meg det vil ikke gå greit for en kvinne uansett. Hun finner noe å lage drama og usikkerhet rundt uansett. Med mindre hun andre dama er mye styggere enn henne da er det uproblematisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...