AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #1 Skrevet 19. desember 2022 Jeg er tydeligvis dum, men jeg skjønner ikke helt. Hvis vi nå har en regning på 2500 kroner før desember er ferdig, så den kanskje havner på 3500 kroner når desember er ferdig. Og nettleien kommer i tillegg. La oss si at det 4500 kroner med strøm og nettleie. Eller 5000 kanskje, ikke vet jeg. Hva vil regningen ligge på etter strømstøtten da? Jeg skjønner ikke jeg! Anonymkode: 98b27...d12
Hedda-78 Skrevet 19. desember 2022 #2 Skrevet 19. desember 2022 (endret) Ingen vet hva strømstøtten blir for Desember ennå, så det er umulig å svare på. Strømstøtten blir beregnet utifra prisen i hele desember, så vi må vente til måneden er omme før vi vet det nøyaktig. Og strømstøtten er ulik i de ulike prisområdene, så det kommer også an på hvor i landet du bor. Summen på fakturaen er ikke egentlig relevant for utregning av stømstøtten, det er antall brukte kwh som tells. Strømstøtten blir gitt per kwh. Har du brukt mange kwh, får du totalt mer i støtte. Alle i ditt område får samme sats per kwh. Endret 19. desember 2022 av Hedda-78
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #3 Skrevet 19. desember 2022 I teorien kan strømprisen ligge på 20 kr første halvdel av måneden og 0,1 kroner siste halvdel. Snittpris på 10 kroner, trekk fra 90 øre og gang med 0,9 = ca. 8 kroner i støtte per kWh. Hvis du bruker 20 kWh i døgnet første halvdel og 100 kwh siste halvdel får du en regning på 20*15*(20-8) = 3600 kroner. For siste halvdel betaler du (0,1-8) * 100 * 15 = -11.850 Total strømregning blir 3600 + (.11850) = -8250,- Selv med en strømpris andre halvdel på f.eks. 5 kroner inkludert mva får du strømstøtte på 8 kroner som gir -3 kroner per kwh du bruker og ved å fyre opp alt du har av ting som bruker strøm når det er billig kan du tjene mer jo mer strøm du bruker. 300 kroner per dag i 15 dager = 4500 som gir -900 i strømregning. Her er det bare å game det idiotiske systemet og fyre opp alt man har hver gang strømmen faller lavt nok... negativ strømpris! Anonymkode: 4ff95...d4a
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #4 Skrevet 19. desember 2022 Det mange ikke får med seg er at det ikke er deres egen regning strømstøtten regnes ut i fra, men et gjennomsnitt på spotprisen i landsdelen. Så har du en dyr avtale, enten fastpris eller variabel avtale så får du ikke støtte over genomsnitt spotpris. Har du spotpris uten påslag så bør de bli enklere å regne ut. Jeg går ut i fra at jeg betaler ca 1 kr kwh med strømstøtten her jeg bor, så har jeg brukt 1000 kwh vil det si 1000 kr pluss nettleie. Anonymkode: 52b73...f00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå