Gå til innhold

11 uker og kraftig halsbetennelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått kraftig halsbetennelse og er naturlig nok nervøs siden jeg er 11 uker på vei. Jeg har ikke feber, men nedsatt allmenntilstand. Slapp og hodepine.

Er det korrekt avgjørelse å bare ta det rolig og ikke kontakte lege? Jeg vil selvsagt ikke belaste helsevesenet med unødvendig mas. Føler meg allerede hysterisk siden dette barnet er inderlig ønsket etter mange år med prøving. Men vil ikke kontakte lege unødig. Er bare redd det er skadelig for fosteret.

Ut fra slik jeg har forstått det skal man bare kontakte lege ved feber.

Hva ville du gjort?

Anonymkode: aff40...c89

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må bare spørre: Hva er det som gjør at du tenker det er logisk å I det hele tatt komme på å være bekymret for graviditeten pga vondt i halsen..?

Anonymkode: 40045...78a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg må bare spørre: Hva er det som gjør at du tenker det er logisk å I det hele tatt komme på å være bekymret for graviditeten pga vondt i halsen..?

Anonymkode: 40045...78a

Fordi halsen min er hoven og smertefull og det er tungt å puste. I tillegg har jeg en veldig vond tørrhoste. Mange sykdommer kan påvirke fosteret, så jeg skjønner ikke helt hva som er så dumt med at jeg spør.

Jeg håper det går over snart, men jeg tror ikke min bekymring er så uvanlig som du fremstiller det.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Fordi halsen min er hoven og smertefull og det er tungt å puste. I tillegg har jeg en veldig vond tørrhoste. Mange sykdommer kan påvirke fosteret, så jeg skjønner ikke helt hva som er så dumt med at jeg spør.

Jeg håper det går over snart, men jeg tror ikke min bekymring er så uvanlig som du fremstiller det.

Det går nok helt fint, selv om jeg forstår du er bekymret. Jeg hadde covid, influensa, og bihulebetennelse i graviditeten, og det var ingen bekymring ved noen av dem så lenge feberen holdt seg under 40 grader. Jeg var helt slått ut alle gangene. 

Anonymkode: e3a1c...354

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...