AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #1 Del Skrevet 18. desember 2022 Kan man bruke for og til i alle setninger, eller er det bare noen man kan bruke begge ordene i? Kan man for eksempel si: 1. Vi fikk ingen grunn for hvorfor det skjedde 2. Vi fikk ingen grunn til hvorfor det skjedde passer begge ordene i denne setningen? Anonymkode: 3dc15...59d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #2 Del Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Kan man bruke for og til i alle setninger, eller er det bare noen man kan bruke begge ordene i? Kan man for eksempel si: 1. Vi fikk ingen grunn for hvorfor det skjedde 2. Vi fikk ingen grunn til hvorfor det skjedde passer begge ordene i denne setningen? Anonymkode: 3dc15...59d Det markerte er feil. Anonymkode: 6e87d...b48 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #3 Del Skrevet 22. desember 2022 Jeg syns begge setningene høres rare ut. Anonymkode: db538...bc7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #4 Del Skrevet 22. desember 2022 Begge høres feil ut for meg. Man finner en grunn, man får den ikke. Man kan oppgi en grunn. Man kan finne en årsak. Grunnen til at jeg kom for sent er at jeg snubla i katta og sølte kaffe på meg, og måtte skifte klær. Årsaken til at huset brant ned er at naboen satte fyr på det. Vi fant ingen årsak til hendelsen Vi fant ingen grunn for hendelsen Anonymkode: 69275...a98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #5 Del Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Begge høres feil ut for meg. Man finner en grunn, man får den ikke. Man kan oppgi en grunn. Man kan finne en årsak. Grunnen til at jeg kom for sent er at jeg snubla i katta og sølte kaffe på meg, og måtte skifte klær. Årsaken til at huset brant ned er at naboen satte fyr på det. Vi fant ingen årsak til hendelsen Vi fant ingen grunn for hendelsen Anonymkode: 69275...a98 Enig. Kunne kanskje bruke " Vi fikk ingen begrunnelse..."? Anonymkode: db538...bc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Centella Skrevet 22. desember 2022 #6 Del Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Enig. Kunne kanskje bruke " Vi fikk ingen begrunnelse..."? Anonymkode: db538...bc7 Kanskje... Vi fikk ingen begrunnelse for brannårsaken... Vi fikk ikke oppgitt noen begrunnelse... Vi ble ikke informert om begrunnelsen for vedtaket... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 23. desember 2022 #7 Del Skrevet 23. desember 2022 Det er noen uttrykk som går med til og noen som går med for. De må man lære som de er. Men av og til havner jeg i situasjon hvor jeg må velge til eller for og velger sikkert feil iblant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå