Gå til innhold

Tror jeg knakk tåa i dag, kan jeg fremdeles trene styrke og bruke ellipsemaskin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde planer om å være sporty i jula, men så tråkka jeg feil i senga tidligere i dag og hørte et lite knas. Tror jeg knakk den nest minste tåa mi, den er blitt blå, ubøyelig og gjør veldig vondt nå.
Jeg lurer derfor på om jeg fremdeles kan trene styrke og tråkke på ellipsemaskin hvis jeg teiper den godt fast?
Er så skuffa, hadde gleda meg skikkelig til å trene igjen.

Anonymkode: b2b2f...db5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde ta en tur til legevakten for røntgen.

Anonymkode: 292ba...de2

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men man får vel ikke gjort stort med tær uansett, med mindre bruddet er skikkelig stygt?

• Liker 1
Skrevet

Hvis du har knekt en tå så burde du ha skikkelig vondt . 
Og noe trening vil du neppe klare da 

Anonymkode: 412c9...2d6

Skrevet

Nei jeg ligger jo ikke og skriker av smerte akkurat, så da gjør det vel ikke noe med litt trening.

Skrevet

Har du anoreksi?

Anonymkode: 9078f...4e8

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du anoreksi?

Hvorfor skulle jeg ha det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei jeg ligger jo ikke og skriker av smerte akkurat, så da gjør det vel ikke noe med litt trening.

Da har du ikke knekt tåa

Skrevet

Da jeg knakk lilletåa, ble den tapet på plass. Hvis du ikke går til lege ville jeg sjekket godt at alt ligger på riktig plass slik at ingenting gror skjevt. Det kan bli plagsomt. Jeg hadde ikke klart trening der jeg måtte sparket fra med begge ben, men jeg kunne klart ting der det ene benet henger i luften. (Kunne heller ikke sparke fra med helen)

Anonymkode: d1d9a...53c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da har du ikke knekt tåa

Så alle som knekker en liten tå ligger egentlig bare og vrir seg i smerte konstant? Det er ikke snakk om storetåa, jeg kan forstå at det ville skapt større problemer i hverdagen. Denne tåa her ligger jo nesten litt ubrukelig ved siden av resten av tærne.

Skrevet

Så alle som knekker en liten tå ligger egentlig bare og vrir seg i smerte konstant? Det er ikke snakk om storetåa, jeg kan forstå at det ville skapt større problemer i hverdagen. Denne tåa her ligger jo nesten litt ubrukelig ved siden av resten av tærne.

Nei, men det gjør jævlig vondt. 
Og hvorfor må du trene når du nettopp har skada deg ? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvis du har knekt en tå så burde du ha skikkelig vondt . 
Og noe trening vil du neppe klare da 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da har du ikke knekt tåa

For noe tull, på kampsport er det helt vanlig å knekke fingre og tær, man taper dem bare og fortsetter. Klart det er vondt men man dør ikke av litt smerte. Legevakt og rtg er meningsløst om det ikke er feilstillingsbrudd.

Du kan fint trene med brukket tå, hvis ellipsemaskinen skulle vise seg å være vond så kan du jo trene masse overkropp, du kan sykle (evt i sokkelesten om du ikke får på sko), på kan gjøre pullups, stå på hendene, situps etc. Push ups vil muligens være for vondt for tåa, men det er en million ting man kan trene uten å irritere en knekt tå som ikke står i feilstilling.

Anonymkode: b8f9a...f1b

• Liker 1
Skrevet

Ja, det gjør jævlig vondt. Jeg spør fordi jeg følger en treningsplan og synes det er kjipt å måtte starte på nytt.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke meg du spør, men fordi trening er digg, det er min mentale valium og lykkepille, min hobby, jeg trenger det for å holde i sjakk andre skader, det er min sosiale arena og nesten det eneste som gir litt endorfiner og glede i denne mørke kalde svindyre tiden.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvorfor skulle jeg ha det?

Intens treningstrang pluss skjøre ben.

• Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Intens treningstrang pluss skjøre ben.

Spenstig konklusjon utifra det lille jeg har skrevet her

Skrevet

Spenstig konklusjon utifra det lille jeg har skrevet her

Høres ut som en typisk anorektiker.

Men er du ikke det så er det greit.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

For noe tull, på kampsport er det helt vanlig å knekke fingre og tær, man taper dem bare og fortsetter. Klart det er vondt men man dør ikke av litt smerte. Legevakt og rtg er meningsløst om det ikke er feilstillingsbrudd.

Du kan fint trene med brukket tå, hvis ellipsemaskinen skulle vise seg å være vond så kan du jo trene masse overkropp, du kan sykle (evt i sokkelesten om du ikke får på sko), på kan gjøre pullups, stå på hendene, situps etc. Push ups vil muligens være for vondt for tåa, men det er en million ting man kan trene uten å irritere en knekt tå som ikke står i feilstilling.

Og hva er så poenget med all denne lidelsen ? 
Jeg jobber sammen med som fortiden er sykemeldt, og skadet seg helt unødvendig 
Alt han gjør må være så ekstremt at han rekker ikke annet enn å jobbe og trene. 
For et innsnevret liv 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Sist jeg brakk en tå, samme som TS btw, fikk jeg beskjed om å ikke komme på legevakt, men de instruerte meg i hvordan teipe den over telefonen. 

TS, du må jo bare kjenne etter. Jeg hadde vært i stand til sittende styrke, uten sko, men ikke ellipsemaskin med min tå. Smerten økte gradvis med topp på dag fire, men tok vel tre uker før det begynte å ligne normalt igjen. 

Anonymkode: 25bf5...29d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Høres ut som en typisk anorektiker.

Men er du ikke det så er det greit.

Har ikke knekt en eneste ting i løpet av mitt ganske så lange liv, annet enn denne tåa, så benskjørhet er ikke noe jeg sliter med.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...