AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #1 Skrevet 18. desember 2022 Hver gang vi inviterer henne hjem til oss slik at hun ikke skal være mye alene , kommenterer hun alt det hun mener jeg burde gjort bedre. Aldri fornøyd med noe av det jeg har oppnådd! Hun sier høyt foran min mann om at hun synes vi er rotete og uoversiktlige . (Noe vi ikke er ) Hun sier d på en litt hånlig måte… Hun mener vi er uøkonomiske , selv om hun ikke vet hva vi tjener eller bruker… kan ramse opp mye mer , men orker det ikke! Er så oppgitt! Hun er ikke sånn mot resten av familien! Vi er de eneste som respekterer henne og passer på at hun ikke skal være alene. Anonymkode: 3d0c5...b6a
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #2 Skrevet 18. desember 2022 Hvis hun oppfører seg slik med alle er det kanskje ikke rart hun er mye alene.. Ville tatt en ordentlig prat med henne dersom jeg var deg, og forklart at måten hun oppfører seg på er veldig unødvendig og sårende. Anonymkode: 770be...666 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #3 Skrevet 18. desember 2022 Min mor er også sånn at hun alltid drar meg ned, og hun har alltid gjort det. Dette har vært tema når jeg har vært hos psykolog. Jeg har måtte gå til det skritt å ha minimal kontakt med henne. Jeg drar aldri til henne alene lenger, og samboer må alltid være med meg. Jeg prøver også å unngå at hun kommer hit når jeg er alene hjemme. Hvis hun setter igang når vi er hos henne eller andre steder, så kan vi dra, men det er verre når hun er hos oss. Da er det ikke bare å dra, å jeg føler meg fanget i eget hjem. Det nytter ikke å snakke med min mor om det, for hun nekter å høre på. Heldigvis så begynner hun å dra på årene og kjører sjeldnere bil, så da kommer hun ikke så ofte til oss da det er ca 30 min kjøretid imellom oss og henne. Anonymkode: ca5db...339
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #4 Skrevet 19. desember 2022 Foreldrene mine er redde for meg, jeg sier ting rett ut. Det hender st når de blir litt husvarme er de ekle, hånlige og kommer med stikk fra ting jeg gjorde i barndommen. Flaue ting som typisk ungdommer gjør. Jeg er så ferdig med dem og jeg drar aldri alene uten mannen. De klarer rett og slett ikke å oppføre seg. Mye traumer og rævva oppvekst. Sånne foreldre fortjener ikke noe annet enn å sitte alene. Anonymkode: 392fc...abf 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #5 Skrevet 19. desember 2022 Du får statuere et eksempel og gjøre slik: Anonymkode: 12da3...409 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #6 Skrevet 19. desember 2022 Eller slik: Anonymkode: 12da3...409
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #7 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hver gang vi inviterer henne hjem til oss slik at hun ikke skal være mye alene , kommenterer hun alt det hun mener jeg burde gjort bedre. Aldri fornøyd med noe av det jeg har oppnådd! Hun sier høyt foran min mann om at hun synes vi er rotete og uoversiktlige . (Noe vi ikke er ) Hun sier d på en litt hånlig måte… Hun mener vi er uøkonomiske , selv om hun ikke vet hva vi tjener eller bruker… kan ramse opp mye mer , men orker det ikke! Er så oppgitt! Hun er ikke sånn mot resten av familien! Vi er de eneste som respekterer henne og passer på at hun ikke skal være alene. Anonymkode: 3d0c5...b6a Slutt å inviter henne. Dere gir henne grønt lys og belønning for å snakke dere ned hver gang dere inviterer. si til henne hvorfor dere velger å la vær å invitere henne. Kanskje hun skjerper seg. Hvis ikke, så er det hennes valg, og ikke ha dårlig samvittighet for det da. Anonymkode: cec41...963 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #8 Skrevet 19. desember 2022 Jeg har også sånne foreldre, bare at de ikke alltid er så direkte. Men når de først er det stikker det dypt. De har aldri vært fornøyde med hvem jeg er eller hva jeg har gjort. Jeg har mer utdanning enn begge to til sammen og tjener langt bedre enn de noen gang har gjort, og likevel er det aldri bra nok. Det er et par ting jeg er skikkelig stolt av å ha klart, og der venner har vært enormt støttende og heiet på meg var det bare hakking og misnøye fra den kanten. Jeg klarer rett og slett ikke å forstå psykologien bak det å ikke ønske barmet sitt å ha det bra. Det har gitt meg store problemer med selvfølelse i voksen alder at foreldrene mine aldri i løpet av livet mitt har vært stolt av meg. Ingen fortjener noe sånt. Selv har jeg gitt opp. Prøver å ignorere det når jeg er på besøk, men det sitter liksom i hele tiden. Har hun alltid vært sånn? Anonymkode: 1f60c...cf9 1 4
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #9 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har også sånne foreldre, bare at de ikke alltid er så direkte. Men når de først er det stikker det dypt. De har aldri vært fornøyde med hvem jeg er eller hva jeg har gjort. Jeg har mer utdanning enn begge to til sammen og tjener langt bedre enn de noen gang har gjort, og likevel er det aldri bra nok. Det er et par ting jeg er skikkelig stolt av å ha klart, og der venner har vært enormt støttende og heiet på meg var det bare hakking og misnøye fra den kanten. Jeg klarer rett og slett ikke å forstå psykologien bak det å ikke ønske barmet sitt å ha det bra. Det har gitt meg store problemer med selvfølelse i voksen alder at foreldrene mine aldri i løpet av livet mitt har vært stolt av meg. Ingen fortjener noe sånt. Selv har jeg gitt opp. Prøver å ignorere det når jeg er på besøk, men det sitter liksom i hele tiden. Har hun alltid vært sånn? Anonymkode: 1f60c...cf9 Ja, hun har alltid vært sånn! Når jeg har lykkes i noe og ringer for å fortelle henne dette , dele gleden når jeg er skikkelig stolt blir hun så daff og liksom begynner å nevne alt det min søster sliter med! Det er så stakkars på henne…. Da blir jeg bare så deprimert ! Hun ødelegger gleden for meg med vilje … Når jeg en sjelden gang ringer fordi jeg har det dårlig , så får jeg bare beskjed om at det er mange flere der ute som har det verre , eks min søster ! Ts Anonymkode: 3d0c5...b6a 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #10 Skrevet 19. desember 2022 Hvorfor gidder du egentlig å invitere dette kvinnfolket da?? Du aksepterer selvfølgelig denne oppførselen, så lenge du fortsetter å invitere henne uten å si noe som helst mot henne. Anonymkode: 9bfbf...730 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #11 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor gidder du egentlig å invitere dette kvinnfolket da?? Du aksepterer selvfølgelig denne oppførselen, så lenge du fortsetter å invitere henne uten å si noe som helst mot henne. Anonymkode: 9bfbf...730 Pga samvittigheten 😞 Men vurderer nå å bryte kontakten. Ts Anonymkode: 3d0c5...b6a 1
Yoshi Skrevet 19. desember 2022 #12 Skrevet 19. desember 2022 Min mor er slik også. Jeg takler en dag, men mer enn det er umulig. Er en grunn til at vi alltid ferierer med svigers. Jeg har begynt å snakke tilbake, noen ganger direkte, andre ganger sarkastisk. Men det som gjør at jeg takler det nå er at jeg vet hun ikke har rett. Det er for eksempel ryddigere hos oss enn hos henne uansett hvor mye hun pirker på ting.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #13 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hver gang vi inviterer henne hjem til oss slik at hun ikke skal være mye alene , kommenterer hun alt det hun mener jeg burde gjort bedre. Aldri fornøyd med noe av det jeg har oppnådd! Hun sier høyt foran min mann om at hun synes vi er rotete og uoversiktlige . (Noe vi ikke er ) Hun sier d på en litt hånlig måte… Hun mener vi er uøkonomiske , selv om hun ikke vet hva vi tjener eller bruker… kan ramse opp mye mer , men orker det ikke! Er så oppgitt! Hun er ikke sånn mot resten av familien! Vi er de eneste som respekterer henne og passer på at hun ikke skal være alene. Anonymkode: 3d0c5...b6a Når du skriver at du respekterer henne, hva legger du i det? Betyr det at du er redd for å gjøre henne sur? For jeg tenker at her bør du stå opp for deg selv og bare sette henne enkelt og greit på plass. Vær tydelig på at slik dårlig oppførsel gidder du ikke høre på. Når hun kommer på besøk og sier at her var det jammen rotete, så bare svar at vi trives her og så slutter du å snakke om det temaet, bytt over til et annet tema. Spør henne hvordan det går på hobbyen/med hofta/hva nå enn hun er opptatt av. Hvis hun kommer med "gode råd" om økonomi, så svar "takk for rådet men vår økonomiske situasjon er god, vil du ha mer saus?" Tenk barneoppdragelse. Forsterk det positive, og ignorer det negative. Ikke gi kritikken hennes noen oppmerksomhet, lat som at du ikke merker det akkurat sånn som du liksom ikke merker det når småbarn hiver all maten sin på gulvet for å få oppmerksomhet. Anonymkode: b319c...10c 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #14 Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 19.12.2022 den 21.55): Når du skriver at du respekterer henne, hva legger du i det? Betyr det at du er redd for å gjøre henne sur? For jeg tenker at her bør du stå opp for deg selv og bare sette henne enkelt og greit på plass. Vær tydelig på at slik dårlig oppførsel gidder du ikke høre på. Når hun kommer på besøk og sier at her var det jammen rotete, så bare svar at vi trives her og så slutter du å snakke om det temaet, bytt over til et annet tema. Spør henne hvordan det går på hobbyen/med hofta/hva nå enn hun er opptatt av. Hvis hun kommer med "gode råd" om økonomi, så svar "takk for rådet men vår økonomiske situasjon er god, vil du ha mer saus?" Tenk barneoppdragelse. Forsterk det positive, og ignorer det negative. Ikke gi kritikken hennes noen oppmerksomhet, lat som at du ikke merker det akkurat sånn som du liksom ikke merker det når småbarn hiver all maten sin på gulvet for å få oppmerksomhet. Anonymkode: b319c...10c Nei, respekterer henne ikke. Hun har gjort så mye dumt mot meg siden jeg var barn og ungdom, at jeg aldri vil respektere henne. Kun samvittigheten som sliter meg innimellom ! Mn nå skal jeg faktisk ta litt avstand! Hun har gjort meg så mye vondt… TS Anonymkode: 3d0c5...b6a
Svartfugl Skrevet 21. desember 2022 #15 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 18.12.2022 den 23.34): Hver gang vi inviterer henne hjem til oss slik at hun ikke skal være mye alene , kommenterer hun alt det hun mener jeg burde gjort bedre. Aldri fornøyd med noe av det jeg har oppnådd! Hun sier høyt foran min mann om at hun synes vi er rotete og uoversiktlige . (Noe vi ikke er ) Hun sier d på en litt hånlig måte… Hun mener vi er uøkonomiske , selv om hun ikke vet hva vi tjener eller bruker… kan ramse opp mye mer , men orker det ikke! Er så oppgitt! Hun er ikke sånn mot resten av familien! Vi er de eneste som respekterer henne og passer på at hun ikke skal være alene. Anonymkode: 3d0c5...b6a Det er derfor hun behandler deg sånn, hun får jo lov! De andre har vel fått nok av oppførselen, kanskje? Dere respekterer henne, men det virker ikke som hun respekterer dere. Har du tatt det opp med henne? Husk at du ikke er pliktig til å pleie kpntakt med noen som behandler deg dårlig, selv om det er din mor. 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #16 Skrevet 21. desember 2022 Kutt henne ut, sånn oppførsel er totalt uakseptabelt. Anonymkode: 6e4ff...e27
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #17 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Nei, respekterer henne ikke. Hun har gjort så mye dumt mot meg siden jeg var barn og ungdom, at jeg aldri vil respektere henne. Kun samvittigheten som sliter meg innimellom ! Mn nå skal jeg faktisk ta litt avstand! Hun har gjort meg så mye vondt… TS Anonymkode: 3d0c5...b6a AnonymBruker skrev (På 18.12.2022 den 23.34): Vi er de eneste som respekterer henne Anonymkode: 3d0c5...b6a Anonymkode: 3d0c5...b6aDet var jo du som skrev at du respekterer henne, så hvorfor du plutselig langer ut mot folk i denne tråden skjønner jeg ikke. Her hadde jo i tillegg vedkommende tatt seg tid til å skrive et langt og godt svar til deg, og så kommer du med et sint svar. Kjenner jeg mister lysten til å gi deg råd når du oppfører deg sånn. Anonymkode: 567c3...69d 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #18 Skrevet 21. desember 2022 Konfronter. Siden det er et trekk ved henne vil det ikke kunne forsvinne over natten, men du gir henne hvert fall en mulighet til å ta tak. Anonymkode: e8846...2a0
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #19 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Anonymkode: 3d0c5...b6aDet var jo du som skrev at du respekterer henne, så hvorfor du plutselig langer ut mot folk i denne tråden skjønner jeg ikke. Her hadde jo i tillegg vedkommende tatt seg tid til å skrive et langt og godt svar til deg, og så kommer du med et sint svar. Kjenner jeg mister lysten til å gi deg råd når du oppfører deg sånn. Anonymkode: 567c3...69d Sint svar ? Hvor har du det fra? Jeg svarte bare på spm … JEG respekterer henne ikke pga mange ting fra barndommen, men mannen min kjenner ikke til alt. Det er ting jeg ikke har fortalt om, fordi jeg selv har prøvd å fortrenge dette .. Så min mann respekterer mine foreldre ! Og jeg har prøvd.. Derfor invitert henne så ofte vi kan osv .. Anonymkode: 3d0c5...b6a
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #20 Skrevet 21. desember 2022 https://www.vi.no/helse/moren-var-psykopat-da-hun-grat-i-redsel-for-at-moren-skulle-do-var-det-akkurat-det-moren-ville/77891829 psykopat oppførsel fra moren din. Anonymkode: 6e4ff...e27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå