AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #1 Skrevet 18. desember 2022 Babyen min ruller rundt så fort jeg leggen hen ned på ryggen, men HATER virkelig å ligge på magen. Hen begynner gni hode ned i hva enn hen ligger på, som oftest babygym, lekematte eller teppe. Hen blir kjempe sint og frustrert, veiver med armene og spenner med bena. Jeg ruller hen tilbake (som hen for så vidt ikke klarer selv enda, ruller kun fra rygg til mage), og det går ca 2-3 sekund før hen ruller tilbake på mage og vi har samme greia på ny. Er dette normalt? Jeg har prøvd å underholde, med leker, bøker, meg selv men ingenting hjelper. Baby er straks 5mnd. Har hatt sterk nakke hele veien, holdt hode selv fra 3mnd alder og rullet rundt når hen var 3,5mnd . Noen med tips? Veldig slitsomt når dette skjer heeele dagen med mindre jeg bærer hen Anonymkode: 73c0f...859
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #2 Skrevet 18. desember 2022 Det samme skjedde her, helt til baby klarte å rulle tilbake til rygg. Vi tenkte at baby rullet over på magen, selv om han ikke ville ligge på magen, fordi han fikk det til. Det er jo morsomt å gjøre ting man får til 😊 Anonymkode: d5ee6...08b 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #3 Skrevet 18. desember 2022 Tror det er vanlig, min og holdt på sånn😂 gikk på repeat hele tiden når hun lå på gulvet. Rullet over, gråt, jeg rullet henne tilbake, hun rullet over igjen, gråt osv😂 hun er også 5 mnd og nå har hun plutselig sluttet å rulle på magen i det hele tatt. Tror det går litt i rykk og napp Anonymkode: b5264...66c 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #4 Skrevet 18. desember 2022 Her gikk det over straks han oppdaget at det går an å rulle tilbake igjen.. Noe han for øvrig oppdaget tilfeldig når han var sååå forbanna og sparket seg selv over. Tok litt tid før han klarte å rulle tilbake med vilje, men virket som om det hjalp å bare skjønne at det gikk an. 😂 Anonymkode: 624e0...8b8
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #5 Skrevet 19. desember 2022 Haha ok takk for svar. Da satser jeg på det går over etter hvert! Anonymkode: 73c0f...859
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #6 Skrevet 19. desember 2022 Det er litt sånn. Og så blir det frustrasjon fordi de gjerne vil komme seg fremover men ikke klarer det enda. Min klarte å ake seg bakover før hun knakk koden på å forflytte seg fremover og det var jo ganske surt for da havnet hun jo enda lenger unna dit hun ville😅 Anonymkode: 8e6eb...0cc
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #7 Skrevet 19. desember 2022 Var sånn her og, begynte å rulle rundt 3,5 mnd men hatet å ligge på magen. Men elsket å rulle. Klarte ikke rulle tilbake før 1-2 mnd senere, men gradvis sluttet hun å hate å ligge på magen. Det tok vel en måneds tid der jeg konstant måtte hjelpe tilbake på rygg eller løfte opp men der det ble litt bedre for hver dag Det hjalp å leke litt med baby når hun lå på magen, hjelpe å få tak i leker, ligge på magen foran osv, altså alle vanlige magetrening-aktiviteter. Vi vurderte også sånn vannmatte men rakk aldri kjøpe, men det ser fint ut for å holde baby gladere på magen. Anonymkode: 1674d...58f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå