Gå til innhold

Mattilsynet tok hunden min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mattilsynet tok hunden min og jeg får han tilbake. Må betale 80.000 kroner for å få han tilbake pga. kennel opphold. Er dette normalt? Jeg har ikke 80.000 kroner 😥

Anonymkode: e949b...77d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres merkelig ut at du skal kunne betale for å få hunden tilbake. Hvorfor tok de den?

Skrevet

Pga. ting de mente ikke var bra nok og når jeg utbedret dette får jeg han tilbake. Men må ut med 80.000 kroner.

Er dette vanlig praksis?

Skrevet

Kennel er ikke gratis og hadde du tatt godt nok vare på hunden din ville du ikke vært i denne situasjonen 

Anonymkode: d880e...7d2

• Liker 28
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kennel er ikke gratis og hadde du tatt godt nok vare på hunden din ville du ikke vært i denne situasjonen 

Anonymkode: d880e...7d2

Det var ikke noe galt med hunden. Men jeg måtte finne en ny bolig å leie og det tok litt tid.

Skrevet

Jeg ringte Mattilsynet pga en katteoppdrettee med midd på alle kattene flere år bakover.. Det sa de at de ikke kunne gjøre noe med, men de tok hunden din?

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det var ikke noe galt med hunden. Men jeg måtte finne en ny bolig å leie og det tok litt tid.

Selv om det ikke var noe gale med hunden var det åpenbart noe gale med forholdene hos deg!

Anonymkode: b2f82...5b7

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Har jeg forstått det riktig? Du har en hund, men måtte ha den i kennel mens du fant en ny bolig og utbedret denne? 

Er det en rønne du bor i siden boligen må utbedres før du kan  få hunden din igjen?

Å hva tenkte du ang kostnadene til kennelen når du hadde hunden der over lengre tid? 

Anonymkode: a9bf4...70a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Selv om det ikke var noe gale med hunden var det åpenbart noe gale med forholdene hos deg!

Anonymkode: b2f82...5b7

Det er derfor jeg flytta. Mattilsynet mente leiligheten min var for liten og derfor leier jeg en større leilighet nå.

Det var de 80.000 kronene jeg lurte på. Er det flere som har opplevd dette?

Jeg skjønner at kennel koster penger men nå hadde jeg ikke noe annet valg siden Mattilsynet tok den.

Skrevet

Det skal veldig mye til før mattilsynet tar dyr ut av hjemmet. Da må forholdene ha vært alvorlig ille hos deg. Kan du høre med de om du kan betale de 80000 på avbetaling over 1-2 år? 

• Liker 8
Skrevet

Mattilsynet hentet hunden og tvangsplasserte den på en kennel, fordi leiligheten var for liten (og du skulle flytte)?

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er derfor jeg flytta. Mattilsynet mente leiligheten min var for liten og derfor leier jeg en større leilighet nå.

Det var de 80.000 kronene jeg lurte på. Er det flere som har opplevd dette?

Jeg skjønner at kennel koster penger men nå hadde jeg ikke noe annet valg siden Mattilsynet tok den.

Uansett om mattilsynet tok hunden din eller ikke, så må du jo betle for kenneloppholdet.

Hvor lenge var hunden i kennel, og hva er døgnprisen der? 

Anonymkode: a9bf4...70a

Skrevet

Jeg har aldri hørt om at mattilsynet tar dyr fordi leiligheten er for liten. Hvor liten var den? 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Opprette en spleis? 

Anonymkode: 205ab...986

Skrevet

Har bodd med hund i campingvogn, dette er det rareste jeg har hørt 

Anonymkode: 8463d...de6

• Liker 10
Skrevet
tøydokka skrev (1 minutt siden):

Jeg har aldri hørt om at mattilsynet tar dyr fordi leiligheten er for liten. Hvor liten var den? 

Såklart er jo ikke det årsaken…

Anonymkode: 56a39...119

• Liker 19
  • Nyttig 2
Skrevet
c_buk skrev (2 minutter siden):

Mattilsynet hentet hunden og tvangsplasserte den på en kennel, fordi leiligheten var for liten.

Ja.

Er det flere her som må betalte 80.000 kroner for å få hunden tilbake fra Mattilsynet? Det er dette jeg lurer på.

Skrevet

Her er det nok informasjon du holder tilbake.

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Såklart er jo ikke det årsaken…

Anonymkode: 56a39...119

Nei. Får følelsen av at TS utelater relevant informasjon. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...