Gå til innhold

Jeg venter bare på å kunne gjøre det slutt med samboeren. Flere i samme båt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vel fair å vente til etter julaften når vi er en familie med mine og dine barn, tenker jeg. Men det er så leit å vite at jeg bare venter på at julaften skal bli over, også skal jeg avslutte forholdet vårt. Det er vanskelig fordi ingen av mine nærmeste vet om planene mine. Jeg kan ikke fortelle familien min om mine tanker når samboeren skal feire jul med dem. Så jeg går her alene med tankene mine. Vi har time på familievernkontoret i romjula og da er planen (min og terapeuten sammen) at jeg skal ha fortalt at jeg vil at vi flytter fra hverandre. Men det er jo så mye som skal gjøres og avtales rundt romjul og nyttårsaften osv. Hvor jeg bare får gitt svevende svar, for jeg ønsker ikke at vi avtaler eller planlegger noe selvsagt. 

Er det flere som går med slike tanker eller planer for tiden? 😕

Anonymkode: 41a9f...470

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er vel fair å vente til etter julaften når vi er en familie med mine og dine barn, tenker jeg. Men det er så leit å vite at jeg bare venter på at julaften skal bli over, også skal jeg avslutte forholdet vårt. Det er vanskelig fordi ingen av mine nærmeste vet om planene mine. Jeg kan ikke fortelle familien min om mine tanker når samboeren skal feire jul med dem. Så jeg går her alene med tankene mine. Vi har time på familievernkontoret i romjula og da er planen (min og terapeuten sammen) at jeg skal ha fortalt at jeg vil at vi flytter fra hverandre. Men det er jo så mye som skal gjøres og avtales rundt romjul og nyttårsaften osv. Hvor jeg bare får gitt svevende svar, for jeg ønsker ikke at vi avtaler eller planlegger noe selvsagt. 

Åja da min vet hva han må gjøre for å skjerpe seg....

Anonymkode: 66d36...33b

Skrevet

Uansett vil jeg oppfordre alle kvinner om ikke å gjøre det slutt i nærheten av en voldelig mann...drap skjer ofte da....man må være langt borte...eller ikke fortelle om dine planer sier politiet da..

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Åja da min vet hva han må gjøre for å skjerpe seg....

Det burde min også vite, jeg synes at jeg har vært klar og tydelig. Men han skjønner ikke et kvekk. 

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg tenker at enten bør det skje i dag, eller så venter du til etter julen er over. For den andre partens og ungenes skyld. Du skal jo ut uansett .

Anonymkode: be113...dd7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker at enten bør det skje i dag, eller så venter du til etter julen er over. For den andre partens og ungenes skyld. Du skal jo ut uansett .

Jeg kan vente til januar (har snakket med terapeuten om det også), men samboeren har jo fri i romjula og jobber ganske mye i starten av januar. Jeg tenkte kanskje det var bedre å la han få noen fridager (en ukes tid) til å bearbeide informasjonen 🤷 Men sånn egentlig passer det jo aldri. 

Skrevet (endret)

Hvis du skal gjøre det slutt i løpet av jula må det vel være bedre å gjøre det før jul? Skal du late som at julaften er fantastisk, for så å snu om morgenen etter? Okei, julaften blir fin for barna, men tror du de får det bedre i ettertid? Hvis bruddet vil gjøre at jule blir "ødelagt" for dem, blir den nok det uansett om du venter til etter julaften. 

Hvis man først har bestemt seg tenker jeg jo før jo bedre. 

Endret av nordlending
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg ville ha visst det i dag så jeg slapp en falsk jul. Ille å tenke på i ettertid at du har spilt og løyet.

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg skal fortelle samboeren at jeg vil at hun skal flytte ut, og har tenkt å vente med det siden vi skal feire jul sammen.

Anonymkode: 06714...e09

Skrevet
Macro skrev (5 minutter siden):

Jeg ville ha visst det i dag så jeg slapp en falsk jul. Ille å tenke på i ettertid at du har spilt og løyet.

Jeg tenker at jeg kan si at jeg brukte tiden før jul til å fundere og tenke. Må jo ikke si at jeg "bestemte meg for flere uker siden" eller noe slikt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg skal fortelle samboeren at jeg vil at hun skal flytte ut, og har tenkt å vente med det siden vi skal feire jul sammen.

Anonymkode: 06714...e09

Litt godt å høre at du også tenker slik. Jula er jo viktig for mange og det er unødvendig å "shake opp" alt like før. Tror jeg. Jeg er jo selvsagt usikker på hva som er det riktige. Det er dritt og vanskelig uansett. 

• Liker 1
Gjest Mysticgirl
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Her var det sommerferien jeg måtte vente til ble over, fordi vi hadde avtalt at ungene skulle være med fra begge kanter. Fikk meg ikke til å avbestille ferien som alle ungene hadde gledet seg så til. Så jeg spilte lykkelig til etter ferien, før jeg brøt med han . 

Så kan sette meg inn i din situasjon ❤️ Håper det går greit for deg å lage en fin jul likevel ❤️ 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg kan vente til januar (har snakket med terapeuten om det også), men samboeren har jo fri i romjula og jobber ganske mye i starten av januar. Jeg tenkte kanskje det var bedre å la han få noen fridager (en ukes tid) til å bearbeide informasjonen 🤷 Men sånn egentlig passer det jo aldri. 

Men I jula, hallo. Ta det enten asap slik at han får landet litt før, eller etter. Ikke vær så teit at du dumper partneren i romjula og forventer en fortsatt fin julefeiring med barn i hus.

• Liker 3
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor man skal vente med å bryte ut av forhold man ikke trives i. Det blir ikke bedre etter jula. I jula har han egen familie han kan være med, og få støtte av. Jeg hadde ikke satt pris på at en gikk rundt og hadde planlagt et brudd. Den sympatien hadde jeg klart meg uten. 

Anonymkode: 3d100...0c1

• Liker 10
Skrevet

Hei. Jeg forstår det veldig godt. Nå er jeg mann og ønsker å gjøre det slutt på nyåret med samboer gjennom mange år. Vi har to barn sammen. Er mye vanskeligere enn hva enkelte sier her på forumet. Spesielt når ting går helt greit. Da sitter det langt inne når man ønsker å ta hensyn til barna. 

Anonymkode: fb06f...aec

• Hjerte 3
Skrevet
Mysticgirl skrev (4 minutter siden):

Her var det sommerferien jeg måtte vente til ble over, fordi vi hadde avtalt at ungene skulle være med fra begge kanter. Fikk meg ikke til å avbestille ferien som alle ungene hadde gledet seg så til. Så jeg spilte lykkelig til etter ferien, før jeg brøt med han . 

Så kan sette meg inn i din situasjon ❤️ Håper det går greit for deg å lage en fin jul likevel ❤️ 

Tenker du i ettertid at det ødela for han eller at var riktig løsning? 

Takk ❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hei. Jeg forstår det veldig godt. Nå er jeg mann og ønsker å gjøre det slutt på nyåret med samboer gjennom mange år. Vi har to barn sammen. Er mye vanskeligere enn hva enkelte sier her på forumet. Spesielt når ting går helt greit. Da sitter det langt inne når man ønsker å ta hensyn til barna. 

Anonymkode: fb06f...aec

Det er ekstremt vanskelig. Det er faktisk ikke lett å være den som går heller. Det er en stor sorg at ting ikke blir som man hadde sett for seg. Men kanskje jeg skal vente til nyåret som deg. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor man skal vente med å bryte ut av forhold man ikke trives i. Det blir ikke bedre etter jula. I jula har han egen familie han kan være med, og få støtte av. Jeg hadde ikke satt pris på at en gikk rundt og hadde planlagt et brudd. Den sympatien hadde jeg klart meg uten. 

Anonymkode: 3d100...0c1

Det er vel ikke akkurat pga sympati med mannen, mer barna våre kanskje. Eller, jeg vet ikke. Det er vel fordi jeg tror at jeg tar hensyn til folka rundt meg, både små og store 🤔 

• Hjerte 1
Gjest Mysticgirl
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tenker du i ettertid at det ødela for han eller at var riktig løsning? 

Takk ❤️

Det var riktig av hensyn til barna :) Mer kan jeg dessverre ikke si.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men I jula, hallo. Ta det enten asap slik at han får landet litt før, eller etter. Ikke vær så teit at du dumper partneren i romjula og forventer en fortsatt fin julefeiring med barn i hus.

Hm, ja, kanskje vente til etter jul da 😑 Jeg skjønner poenget deres, men det er flere grunner til at det ble slik at jeg ventet. Og jeg angrer litt på det nå, men synes liksom at når jeg ventet såpass lenge så må jeg faktisk vente til etter julaften nå. Men etter romjula også går selvsagt an... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...