AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #1 Skrevet 18. desember 2022 Ungdommene i huset er sure 90% av tiden. Enten går ene rundt og ser ut som hun har solgt smør uten å få betaling, og tåler knapt at man ser på henne. yngste kverulerer på alt, må ha siste ordet, og tror han har rett hele tiden. Sta som et esel er han også. Begge hakker på hverandre til stadighet, selv om de har fått uttallige beskjeder om å ikke si noe hvis de ikke har noe hyggelig å si. Eldste er myndig og har fått både sertifikat og bil, og oppfører seg ekstremt utakknemlig for tiden. Kjenner jeg angrer på at jeg betalte noe som helst rett og slett. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Sa i går at jeg vurderte å avlyse jula hvis det ikke ble skjerpings, for nå gidder jeg ikke mer. Anonymkode: 54efc...b41 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #2 Skrevet 18. desember 2022 Sure ungdommer er ikke unormalt eller uvanlig. Jeg har 4 av dem i hus🤯😂 De må gjerne være så sur de bare vil, men ikke i fellesarealene. Surmuling må foregå på rommet eller utendørs. Anonymkode: 14331...eb5 7
PepsiMinus Skrevet 18. desember 2022 #3 Skrevet 18. desember 2022 Hjertet mitt synker litt når jeg leser det her. Hadde selv en mamma som sa at hun ville avlyse jula, og det var like vondt hver gang.. Det er mye som skjer i kroppen og hodet når man er tenåring. Det skjer som regel med de fleste, men som voksne burde vi faktisk lære oss å håndtere følelsene våre ordentlig. Du lager ikke akkurat noe god julestemning med måten der heller. 6 3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #4 Skrevet 18. desember 2022 Kast ut eldste, med lappen og som myndig, på tide å klare seg selv faktisk Anonymkode: dd16d...a5d 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #5 Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kast ut eldste, med lappen og som myndig, på tide å klare seg selv faktisk Anonymkode: dd16d...a5d Eh nei Anonymkode: b59c0...901 1
Eva-Lena Skrevet 18. desember 2022 #6 Skrevet 18. desember 2022 Dette trur jeg er veldig normalt. Mine har vært sånn også. Jeg trur de anser det som en jobb de skal være veldig flinke til å utføre over en lang periode. De kan og vet alt, det er slitsomt men det går over en dag.
Snabeltann Skrevet 18. desember 2022 #7 Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Sure ungdommer er ikke unormalt eller uvanlig. Jeg har 4 av dem i hus🤯😂 De må gjerne være så sur de bare vil, men ikke i fellesarealene. Surmuling må foregå på rommet eller utendørs. Anonymkode: 14331...eb5 Haha, føler med deg, jeg har bare 3! Men de glimter til innimellom ned litt smil. Helt vanlig!
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #8 Skrevet 18. desember 2022 Ta deg en ferie ❤️ 2-3 netter på hotell kan gjøre underverker. Anonymkode: ec85c...854 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #9 Skrevet 18. desember 2022 Her i huset har pappaen og jeg snakket med dem om at vi forstår at det skjer mye i kroppen deres, og at humøret svinger. Det er helt greit, men vi forventer at man er hyggelig og har respekt for hverandre. Ungdommer trenger grenser, også på folkeskikk er vår tanke. De trenger en påminnelse i blant, men det hjelper. Anonymkode: 14878...041 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #10 Skrevet 19. desember 2022 PepsiMinus skrev (9 timer siden): Hjertet mitt synker litt når jeg leser det her. Hadde selv en mamma som sa at hun ville avlyse jula, og det var like vondt hver gang.. Det er mye som skjer i kroppen og hodet når man er tenåring. Det skjer som regel med de fleste, men som voksne burde vi faktisk lære oss å håndtere følelsene våre ordentlig. Du lager ikke akkurat noe god julestemning med måten der heller. Uff, slutt å behandle voksne og snart voksne som små, skjøre snøflak. De får jaggu tåle å høre såpass når de oppfører seg som bortskjemte, utakknemlige drittunger. De er ikke 5 år altså. Anonymkode: bcc7b...24a 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #11 Skrevet 19. desember 2022 Vi har merket at noen av dem er litt uutholdelig når de nærmer seg den alderen der de kanskje naturlig nok skal flytte ut. De er veldig selvsentrerte og krevende. Det er akkurat som de har rett på alt mulig, men ingen krav til å bidra til verken harmoni eller annet. Kanskje det er en slags løsrivelse og tegn på at de må ut i verden og bryne seg, forstå og få perspektiv? Jeg forstår deg veldig godt TS. Ikke forvent for mye, og kos deg med god musikk og dine ting. Meld deg litt ut fra dramaet deres og inviter dem inn i koselige ting. Hvis de ikke vil det, så neivel. Det får være deres valg. Anonymkode: c4882...88f 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #12 Skrevet 19. desember 2022 Er i den fasen selv, det er så utmattende. Jobber hardt med å ikke la det dårlige humøret gå inn på meg og forsure hverdagen min, men er ikke i mål med dette Anonymkode: 35bbb...3d1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #13 Skrevet 19. desember 2022 12 hours ago, AnonymBruker said: Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Sa i går at jeg vurderte å avlyse jula hvis det ikke ble skjerpings, for nå gidder jeg ikke mer. Anonymkode: 54efc...b41 Så må du avlyse julen hvis det ikke blir skjerpings, for det mest idiotiske du kan gjøre er å komme med tomme trusler. Anonymkode: e0fb0...405 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #14 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Her i huset har pappaen og jeg snakket med dem om at vi forstår at det skjer mye i kroppen deres, og at humøret svinger. Det er helt greit, men vi forventer at man er hyggelig og har respekt for hverandre. Ungdommer trenger grenser, også på folkeskikk er vår tanke. De trenger en påminnelse i blant, men det hjelper. Anonymkode: 14878...041 Jeg har gjort det samme. Har tre som er tenåringer nå. De har fått god veiledning i å kommunisere følelser i mange år, og er flinke. De kan si hva de opplever, og noen ganger sier de at de er sinte uten grunn, eller lei seg, eller frustrerte. Det er stor takhøyde, alle følelser er "lov", men man skal oppføre seg ordentlig mot hverandre og oss voksne. Så lenge de føler seg sett og forstått, er det ikke noe problem. Selvfølgelig smeller det innimellom, men da snakker vi sammen etterpå. De sier unnskyld til søsknene hvis de sa noe sårende. Og siden alle er litt i samme båt, opplever de også forståelse fra hverandre når støvet legger seg. Datteren min på 16 har heftig pms, og er åpen med oss alle om når hun står i de vanskelige dagene. Brødrene blir ekstra omsorgsfulle, storebror kan holde rundt henne og si at han forstår at hun har en vond dag. Men det nytter ikke å begynne å lære dette til en trassig tenåring. Man må legge grunnlaget helt fra de er barn. Anonymkode: 9e67c...bce 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå