Gå til innhold

Er 8 minutter kjøring med bil til legevakten for langt ved akutt hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja jeg bare lurer på om det er lang eller kort avstand på å få hjelp ved akutt hjelp?

Anonymkode: cef34...288

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo helt an på hva man trenger hjelp til. I de fleste situasjoner vil det være mer enn nok tid. Men har man kuttet hovedpulsåren så vil man nok blø ut og dø før man når hjelp.

Anonymkode: af3f0...871

Skrevet

Spørs hva det er og hva du legger i akutt. Dersom noen ikke puster eller setter noe fast i halsen, kan det være alt  for mange sekunder, men dersom man har kuttet seg dypt (som kan være alvorlig, men ikke livsfarlig), så burde det være innafor.

Skrevet

Vil si at 8 min unna legevakten er nærme. De fleste bor mye lenger unna, å alle kan jo ikke bo tett inntil legevakten.

Anonymkode: ce371...81e

• Liker 4
Skrevet

Hva mener du med akutt hjelp? Er det fare for liv bør du jo heller ringe 113..

Anonymkode: 0a1ee...91d

• Liker 1
Skrevet

8 minutter er kort vei. Til sammenligning har jeg 1,5 timer på sommerføre. Slik veiene er i kveld ville jeg sannsynligvis ha brukt minst 2,5 timer.

Anonymkode: 3802b...4af

• Nyttig 1
Skrevet

Ja vil jo ringe 113 ved nød situasjon selvfølgelig, men vet jo ikke hvor langt unna meg ambulansene er heller. Ts

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja vil jo ringe 113 ved nød situasjon selvfølgelig, men vet jo ikke hvor langt unna meg ambulansene er heller. Ts

Mest sannsynlig lengre unna enn legevakten.

Anonymkode: 81751...7d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...