Gå til innhold

Kyleena hormonspiral

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 38 år og fikk satt inn kyleena hormonspiral for ca. 2 mnd siden. Dette var svært smertefullt. Legen tok noe han kalte sondemål for å måle om livmorhalsen var stor nok til å føre en spiral oppi før han satt den inn. Livmorhalsen måtte da strekkes med en tang. Ble det gjort med dere ? Jeg har ikke født barn så mulig det var derfor ?

Hadde få bivirkninger de første 3 ukene etterpå annet enn litt småblødninger og hodepine. Første menstrasjon var preget av veldig mye smerter. Spesielt på natten. Fikk slike plutselig intense smerter med korte mellomrom de første dagene. Hadde også en del blødninger. Etter mensen var det lite plager igjen frem til mensen igjen no. Like smertefullt som siste gang. Veldig uvant da jeg aldri har vært plaget med noe særlige menssmerter tidligere. Har foreløpig brukt naproxen, med litt effekt.

Har dere noen erfaringer?  Har bivirkningene gått over etter en stund for dere ? Kan nok holde dette ut en stund, men om slike smerter skal komme hver gang ved menstruasjon er det mulig jeg fjerner den. 

Anonymkode: b87cc...a60

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...