Gå til innhold

Anmelde voldelig eks eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er grunner for og mot? Hva hadde du gjort?

Anonymkode: 2bb78...af3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du noen bevis da? 

Skrevet

Du kommer ikke langt uten bevis. Da jeg anmeldte min eks hadde jeg bevis nok til at han ble tatt

Anonymkode: bfef4...50b

• Liker 1
Skrevet

Anmeld sånn at det blir registrert, selvom du ikke kommer noen vei med det så er det bra at det blir gjort, han vil jo mest sannsynlig være voldelig mot flere… 

Anonymkode: c9aec...e06

• Liker 4
Skrevet
Eva-Lena skrev (27 minutter siden):

Har du noen bevis da? 

Kan dokumentere et kvelertak med papirer og bilder fra sykehuset. Ellers er det bare min historie, dvs det jeg har fortalt til krisesenter, i terapi osv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du kommer ikke langt uten bevis. Da jeg anmeldte min eks hadde jeg bevis nok til at han ble tatt

Hvilke bevis hadde du?

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvilke bevis hadde du?

Nå var min eks innblandet med rus, så fant masse gjemt i leiligheten hans som jeg tok bildet av 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kan dokumentere et kvelertak med papirer og bilder fra sykehuset. Ellers er det bare min historie, dvs det jeg har fortalt til krisesenter, i terapi osv. 

Dette er nok bevis. Anmeldt. Det vil hjelpe selvfølelsen din å vite at du gjorde det og plasserte skapet der det skal stå!

Jeg anmeldte også min eks lenge etter brudd. Først da kom jeg videre i terapi også 

Anonymkode: e55ca...08c

Skrevet

Du må jo bare vurdere. Er det fare for hevn? Hva om andre anmelder, da er det en fordel at det ligger flere anmeldelser inne på han, tenker jeg. Altså forhindre at dere står alene om dere blir flere i samme båt.

Anonymkode: 3c3cf...800

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Dette er nok bevis. Anmeldt. Det vil hjelpe selvfølelsen din å vite at du gjorde det og plasserte skapet der det skal stå!

Jeg anmeldte også min eks lenge etter brudd. Først da kom jeg videre i terapi også 

Fikk det noen konsekvenser?

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Er det fare for hevn?

Aner ikke. Men jeg har liksom ikke lyst til at han skal miste jobben, havne i fengsel, synes så synd på ham på en måte. Og hvis jeg ikke vil at han skal straffes er det vel ingen poeng å anmelde?

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Aner ikke. Men jeg har liksom ikke lyst til at han skal miste jobben, havne i fengsel, synes så synd på ham på en måte. Og hvis jeg ikke vil at han skal straffes er det vel ingen poeng å anmelde?

Best å ikkje gjera noko. Rusmisbrukarar kan vera fårlege.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor synes du synd på han? Du vil ikke at oppførselen hans skal få konsekvenser? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han har ødelagt livet ditt. Du skal ikke ha dårlig samvittighet for å sette hans på pause i et par måneder. Han kan få permisjon fra jobb, mister den ikke. 

Det at du får dårlig samvittighet og tenker mer på han enn deg selv viser desverre at du fortsatt har et traumebånd til han. For meg var det å anmelde noe som klippet navlestrengen og gjorde at jeg kunne begynne å ta tilbake livet mitt og meg selv igjen, og først da jeg fikk utbytte av terapi også. Angrer ikke et sekund på at jeg anmeldte. Angrer på at jeg ikke anmeldte første gang han slo, eller første gang naboene ringte politiet og jeg stod forslått og forsvarte han når politiet spurte om jeg ville anmelde. Hadde jeg anmeldt allerede da så hadde han ikke ødelagt meg så mye. 

• Hjerte 1
Skrevet
Nattens rytter skrev (2 timer siden):

Så da skal de bare få fortsette? Eller er det ikke nettopp derfor de må anmeldes?

Anonymkode: e3afd...c7d

Skrevet
Nattens rytter skrev (17 timer siden):

Han er ikke rusmisbruker. 

nordlending skrev (17 timer siden):

Hvorfor synes du synd på han? Du vil ikke at oppførselen hans skal få konsekvenser? 

Traumebånd, antar jeg. 

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Han har ødelagt livet ditt. Du skal ikke ha dårlig samvittighet for å sette hans på pause i et par måneder. Han kan få permisjon fra jobb, mister den ikke. 

Det at du får dårlig samvittighet og tenker mer på han enn deg selv viser desverre at du fortsatt har et traumebånd til han. For meg var det å anmelde noe som klippet navlestrengen og gjorde at jeg kunne begynne å ta tilbake livet mitt og meg selv igjen, og først da jeg fikk utbytte av terapi også. Angrer ikke et sekund på at jeg anmeldte. Angrer på at jeg ikke anmeldte første gang han slo, eller første gang naboene ringte politiet og jeg stod forslått og forsvarte han når politiet spurte om jeg ville anmelde. Hadde jeg anmeldt allerede da så hadde han ikke ødelagt meg så mye. 

Jeg er enig i det du skriver, men jeg klarer ikke å føle det. Fortsatt føler jeg skyld og ansvar for hans liv, hvem forsørger ham nå når jeg ikke er der lenger? Hvem vasker klærne hans, huset hans, rydder, støvsuger, handler - jeg føler at jeg burde ha gjort alt det (?!) og at hvis jeg anmelder, selv om det er pga noe han har gjort, så er det min feil og jeg som ødelegger. 

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...