Gå til innhold

Noen som har erfaring med hjernesvulst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om symptomene må være konstante? Eller kan de komme og gå? 

Anonymkode: a8b17...bbe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt barn har hatt hjernesvulst og hen har ikke hatt noe symptomer i det hele tatt. Eller det symptome hen hadde er ikke vanlig for hjernesvulst. Det er best å ta en MR.

Anonymkode: 9ae51...c19

Skrevet

Tak dette med lækjaren din. 

Skrevet

Dette gjelder barnet til en bekjent. H*n skal utredes nå, ble lagt inn i helgen. Men de trøster seg med at det er symptomer som kommer og går og ikke konstante 🤔 er bare så bekymret men vil ikke plage dem med dumme spørsmål.

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Dette gjelder barnet til en bekjent. H*n skal utredes nå, ble lagt inn i helgen. Men de trøster seg med at det er symptomer som kommer og går og ikke konstante 🤔 er bare så bekymret men vil ikke plage dem med dumme spørsmål.

De finner fort ut om barnet har svulst i hodet, så jeg tenker at du må bare avvente og se.

Anonymkode: ba8bf...ab7

• Liker 3
Skrevet

Epileptiske anfall fikk min fetter. Det var hjernesvulst, ble operert er bra nå.

Anonymkode: 33cc9...e63

Skrevet

Bestefar hadde en stor tennisball av en svulst,legene trodde han hadde hatt den i 20 år.Den var god artet,men han klarte ikke operasjonen.Han ble litt surrete på slutten.Min pappa og hans søsken må sjekke seg innemellom.Så ved mistanke snakk med legen din.Min Onkel hadde også,han var plaget med migrene.Så man kan oppleve symptomene forskjellig.

Anonymkode: 32dac...b06

Skrevet

Jeg har en kollega med hjernesvulst. Hadde mange anfall som gjorde at hun «frøs» og ristet. Tok hundre år før det ble tatt på alvor, jeg snakket med sjefen to ganger om at jeg var bekymret. (Jeg jobber i helsevesenet) 

Først da bilen hennes krasjet ble det gjort ordentlig utredning. Hun får epilepsimedisiner og er på jevnlige kontroller. Jeg skjønner ikke helt hvorfor det ikke gjøres mer - det er et år siden hun krasjet.. 

Anonymkode: eba6d...752

Skrevet

Ei jeg jobbet med har hjernesvulst. Hun var mye svimmel og kunne besvime. Hadde noe problemer med synet også. Hun måtte til slutt si opp jobben sin fordi hun besvimte på jobb noen ganger og det kunne ikke skje i den jobben hun hadde.

Hun lever ennå og er i jobb med noe helt annet.

Hjernesvulsten kunne heller ikke opereres ut da den sitter midt i hjernen. Det vil være dor risikabelt å operere og håpet er at den ikke vokser mer og heller ikke plutselig sprekker da begge seler kan føre til døden øyeblikkelig.

Anonymkode: b774e...39d

Skrevet

Svogeren min hadde tinnitus, som både han og fastlegen trodde kom av mange slag mot hodet opp igjennom (drev med kampsport på høyt nivå i mange år). Var ikke før tinnitusen økte (legene kalte det selvmordstinnitus) at det ble tatt bilder. Var en veldig stor, men heldigvis godartet hjernesvulst. Tinnitusen kom av plasseringen. Han hadde ingen andre symptomer.

Anonymkode: 459a8...9c0

Skrevet

For å svare på en annen måte:

Jeg har vestibulær sykdom, og da ble det tatt MR for å utelukke blant annet hjernesvulst. Pga langvarig svimmelhet. 

Anonymkode: 46925...50b

Skrevet

Svigerfar hadde hjernesvulst, og symptomene var vondt i det ene benet og litt vanskelig å gå. Det var relativt stabilt. Jeg tror veldig mye avhenger av hvor den presser.

Anonymkode: 770a1...269

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...