Gå til innhold

Jeg trenger forslag til julegave til folk i 40 årene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har spurt hva de ønsker seg, men de ønsker seg ikke noe. Ikke trenger de noe heller.

De drikker ikke vin og øl, rører sjelden alkohol. Klær kjøper jeg ikke da jeg ikke aner hva de evt vil like. Spekeskinke og andre pølser får de av andre. Pynteting har de nok av.

Dette er ett par som kan få en ide om at de kunne tenkt seg det og det, dagen etter så kjøper de tingene selv.

Jeg vurderer rett og slett gi de en stor blomsteroppsats til 6-700 kroner. Hva ville dere tenkt om å få det til jul istede for gave?

Anonymkode: 4a1e6...cc9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke at en blomsteroppsats er en veldig god ide, og spesielt ikke til en så høy pris.  Mange i 40årsalderen synes ikke om blomsteroppsatser heller.  

Hva om du kjøper dem en god olivenolje, duftlys, eksklusive såper o.l. ?  Eller du kan lage noe selv å gi dem?  Da tenker jeg f.eks. på mat, hvis de liker å lage god mat da?  Vi gir folk som har ALT hjemmelaget mat; kjøttrull, sursild, karrysild, rabarbrakompott fra egen hage, chilimarmelade, syltet rødløk osv.  

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Har de enebolig med hage? 

Anonymkode: 9fcdc...e6c

Skrevet

Alkoholfri sprudlevin/cider eller gode oljer/eddiker/krydderblandinger.

Anonymkode: af38c...b11

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis noen hadde spurt meg om noe gaveønsker og jeg har svart jeg ikke trenger noe eller ønsker noe så hadde jeg blitt irritert. 

Hvorfor ikke respektere det? Hva med å donere pengene i deres navn? 

Anonymkode: fdeb4...1ed

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis noen hadde spurt meg om noe gaveønsker og jeg har svart jeg ikke trenger noe eller ønsker noe så hadde jeg blitt irritert. 

Mente å skrive at jeg hadde blitt irritert å få gaver da. For meg er det bortkastet tid og penger. 

Skrevet

Har de noen hobbier de driver med regelmessig? Hvis de for eksempel liker å trene, kan jo et gavekort fra en sportsbutikk kanskje være noe? 

Skrevet

Håndkle, sengetøy, bøker, boks med ullsokker , oliven, matolje, duftlys 

• Liker 2
Skrevet

Her tenker jeg at du ikke trenger å kjøpe noe veldig dyrt. Mitt forslag er f.eks  god matolje,  gode krydder, syltetøy som passer til ost  eller noe annet i den stilen.

Gavekort på kino kan også være ok.

Skrevet

Gavekort fra Ticketmaster eller til en kulturell "opplevelse" i nærheten av der de bor

Skrevet

Jeg er i 40 årene. Hadde bl.a blitt glad for ullpledd, finere julepynt, gode håndduker, stekepanne, hjemmestrikkede (evt kjøpt av noen) ullsokker, hansker, bøker, sengetøy i bomullssateng.

Anonymkode: 907d8...8ea

• Nyttig 1
Skrevet

Hvis de er glad i å lage mat så kan jo en tur til Olivenlunden være en lur idé. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, c_buk said:

Hvis de er glad i å lage mat så kan jo en tur til Olivenlunden være en lur idé. 

+1

Anonymkode: 0af7c...575

Skrevet

Gavekort på restaurant. Perfekt. Eller bare gavekort på kjøpesenter eller lignende. 

Er selv over 40, og har det meste jeg trenger. Men når jeg får krydder, oljer, eddik og gud vet hva, så blir det liggende. Såper, romfriskere osv er heller ikke noe som blir bruk. 

Men jeg blir veldig glad for gavekort, som jeg kan bruke på noe jeg ønsker meg😊

Blomster kan jeg ikke noe med, og vil helst ikke ha det i hus grunnet allergi🙈

Anonymkode: c77e5...7c2

Skrevet

Kommer jo veldig an på hvilken relasjon du har til dem, men blomster føler jeg er en bommert. Gavekort på en restaurant?

Skrevet

Folk som ikke rører alkohol er sjelden glade i å lage mat og bryr seg sjelden om dyre olivenoljer etc. 

Istedet for blomsteroppsats hadde jeg kjøpt en stor, grønn plante. Eller pene håndklær. 

Anonymkode: a1ead...4f6

Skrevet

Ser ikke poenget med å gi julegave til noen som har alt, og som heller ikke ønsker seg noe. Da hadde jeg heller puttet penger i gryta til Frelsesarmeen. Det er i hvertfall ikke bortkastet:)

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ja, men du er ikke dem. Du vet jo ikke hva de mener med det svaret.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Folk som ikke rører alkohol er sjelden glade i å lage mat og bryr seg sjelden om dyre olivenoljer etc. 

Istedet for blomsteroppsats hadde jeg kjøpt en stor, grønn plante. Eller pene håndklær. 

Anonymkode: a1ead...4f6

Hvor har du det fra? Selvsagt kan man være glad i å lage og spise god mat, selv om man ikke drikker.

• Liker 1
Skrevet

Enig med de som sier gavekort på en fin resturant eller spa/massasje. 

Anonymkode: 8de58...cb0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...