Gå til innhold

Er valnøtt farge på vei inn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syntes jeg ser fler og fler valnøtt farger på vei inn i både møbler, trapper dekorelementer etc. er den evige lyse eiken på vei ut? Er tiden kommet for for eksempel Valnøttfarget parkett? 

Anonymkode: 04212...b10

Skrevet

Var det noen gang ut? Er jo klassisk.

Anonymkode: 0e6f9...efe

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Var det noen gang ut? Er jo klassisk.

Anonymkode: 0e6f9...efe

Ja, alt har jo vært hvit eik/skandinavisk stil i årevis. 

ts

Anonymkode: 04212...b10

• Liker 1
Skrevet

Kan ikke tenke meg at lys eik er på vei ut, det er en nøytral fin trefarge, og det er nok mange som ikke vil ha mørke gulv men som foretrekker tre likevel. Men kanskje den veldig hvitlaserte typen blir mer umoderne.

Anonymkode: b2957...d53

Skrevet

Valnøtt passer godt i hjem sammen med f.eks perlegrå vegger og innslag av blått.  Men valnøttparkett har en tendens til å slites raskere enn eik da det er mykere. 

Skrevet

Vinduene mine fra 1978 har fargen Hasselnøtt 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan ikke tenke meg at lys eik er på vei ut, det er en nøytral fin trefarge, og det er nok mange som ikke vil ha mørke gulv men som foretrekker tre likevel. Men kanskje den veldig hvitlaserte typen blir mer umoderne.

Lys eik er ut. Nå er det honnigfarget valnøtt og røkt alm som er inn. Varme farger ❤️ 

Anonymkode: e2144...166

• Liker 2
Skrevet

Er vel ikke helt ut, men det er ikke in heller. Eik er litt ikea. 

Anonymkode: 6b50d...575

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.12.2022 den 23.57):

nøytralt, fint, og klassisk - det tenkte jeg om den vakre bjørkeparketten vi kjøpte i 2002 og, men den ble raskt fortrengt av eik i trendbildet, og man ser ikke bjørk lenger. Men den gang var eik helt ute av trendbildet, så jeg tror absolutt det kan skje igjen. Og det er trendenes lov at når noe har vært ut eller inn lenge, så svinger pendelen over til motsatt side.

Anonymkode: deb33...063

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...